וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשן ESPN: "מינויו של סטיב נאש לברוקלין - פריבילגיה של לבנים"

סטיבן איי סמית' תקף את הנטס: "למה מינו מאמן חסר ניסיון? למה שחורים צריכים להיות פי שניים יותר מוצלחים כדי לקבל תפקיד?"

שחקני טורונטו ראפטורס מתאחדים עם המשפחות שלהם באורלנדו/מתוך הטוויטר של טורונטו ראפטורס

סטיב נאש בן ה-46 מונה הערב (חמישי) למאמן ברוקלין נטס וחתם שם לארבע שנים. רכז העבר, חסר כל ניסיון כמאמן, קיבל את הג'וב אחרי שככל הנראה שני כוכבי הקבוצה, קווין דוראנט וקיירי אירווינג המליצו עליו. נאש זכה כמובן לברכות רבות, אבל לצידן יש גם ביקורת על המינוי של מאמן חסר ניסיון לתפקיד.

אחד הקולות הבולטים הוא של פרשן ESPN סטיבן איי סמית', שאמר: "ברכות לסטיב נאש, זה מגיע לו. אבל זה לא נוגע אליו. זאת פריבילגיה לבנה, זה לא קורה לאנשים שחורים. אין לו שום ניסיון באימון בשום רמה והוא מקבל את העבודה בברוקלין. אני יודע שקיירי אירווינג וקווין דוראנט רצו אותו ותמכו במהלך, אבל אני חושב על אלוף כמו טיי לו שלא חשבו עליו. אני חושב על מי שבנה את היסודות לגולדן סטייט הגדולה, מארק ג'קסון וגם עליו לא חשבו. אני חושב על השנים בהן סם קסל שימש כעוזר מאמן, בהתחלה בוושינגטון ועכשיו בקליפרס וגם עליו לא חשבו".

סטיב נאש מאמן ברוקלין. GettyImages
"סטיב נאש הוא אחד הבחורים הכי טובים שתפגשו בחיים ויכול להיות שהוא יעשה עבודה פנטסטית, אבל זה בחור בלי שום ניסיון ובזמנים האלה שאנחנו עושים כל כך הרבה רעש על צדק חברתי"/GettyImages

איי סמית' המשיך ואמר: "סטיב נאש הוא אחד הבחורים הכי טובים שתפגשו בחיים ויכול להיות שהוא יעשה עבודה פנטסטית, אבל זה בחור בלי שום ניסיון ובזמנים האלה שאנחנו עושים כל כך הרבה רעש על צדק חברתי, היה רצח של ג'ורג' פלויד, אלימות נגד אנשים שהיו לא חמושים, כל זה נכון, אבל התסכול, המחאה וכל הדברים האלה שאתם רואים ברחובות באמריקה שמגיעים מהקהילה השחורה שלא יכולים לחדור את תקרת הזכוכית. לפעמים אנחנו רוצים לצעוק לשמיים 'איך זה תמיד קורה למישהו אחר חוץ מאיתנו?' 'למה אנחנו צריכים להיות פי שניים יותר טובים כדי להשיג את המשרות?' 'למה זה שלא משנה כמה נהיה טובים וכמה נעבוד קשה, יהיה תירוץ להתעלם מאיתנו, להתעלם מהכישורים והניסיון ולחרוג מהכללים בשביל מישהו אחר שהוא לא אנחנו'.

"אני מדוכא שאני צריך להעלות את זה עכשיו כי זה לא מגיע לסטיב נאש. הוא יעשה עבודה נהדרת שם, הוא יתחבר טוב לקיירי ולדוראנט. אני אוהב את סטיב נאש, הוא אדם נהדר ואני שמח מאוד בשבילו. אבל כשאני לוקח בחשבון את כל מה שקורה ואנשים שחורים שדילגו עליהם בברוקלין, בניו יורק סיטי. יש לנו את תיבודו במדיסון סקוור גארדן, שהוא מנוסה מאוד והרוויח את זה ביושר ואת סטיב נאש, שאין לו שום ניסיון, אבל ההנהלה מאמינה בו. אנחנו מסתכלים על המצב כאנשים שחורים ורואים איך יורים באנשים שחורים והורגים אותם. יש הרבה דרכים בהן אנשים שחורים נשחקו ובוזו על ידי המוסדות. אם אני סם קסל, אם אני טיי לו או מארק ג'קסון, כך אני מרגיש כרגע אחרי ששמעתי את החדשות ששני סופרסטארים כמו קיירי אירווינג וקווין דוראנט תמכו באיש הזה שיהיה המאמן הראשי של ברוקלין. אני יודע שקיירי ודוראנט לא יפסידו. אני רק אומר: לעזאזל, הזמן משתנה, אבל הדברים נשארים אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully