וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני גדול, אני חזק, אני מהיר". הסינדרלה של נבחרת סקוטלנד

לינדון דייקס לא מבריק וטכני, אבל נהנה מעבודה קשה. כך הוא כרה את דרכו מכדורגל חובבני עד ק.פ.ר והסגל של יריבת ישראל

בווידאו: לינדון דייקס כובש במשחק אימון/מתוך יוטיוב

"רק תתנו לו חולצה והוא כבר יחזיר וייתן 100 אחוז. זה ייתן דחיפה גם לשחקנים מסביבו כי הם יידעו שב-9 מתוך 10 פעמים שהם ישלחו אליו את הכדור, הוא ישמור עליו ויגרום למשהו לקרות". את ההבטחה הזו סיפק אמש מאמן ליבינגסטון הסקוטית גארי הולט, כשהוא התייחס לזימונו של לינדון דייקס לנבחרת סקוטלנד בפעם הראשונה.

שורה של היעדרויות סידרה לחלוץ בן ה-24 מקום בסגל של סטיב קלארק לקראת המשחקים נגד ישראל וצ'כיה בליגת האומות, והוא מקווה לחתום שם קבע. אז יימשך סיפור הסינדרלה שלו.

דייקס נולד באוסטרליה להורים סקוטים ובה העביר את מרבית חייו. הוא שיחק כדורגל בקבוצות ילדים ונוער ברמה לא גבוהה מכיוון שלמשפחתו לא היה כסף לממן אקדמיה נחשבת, ובבוא הזמן כרה את דרכו מעלה.

עד הקיץ שעבר, כשהיה בן 22, לא היו לו הופעות בנבחרות צעירות ולמען האמת, גם לא בליגה ראשונה בשום מדינה. הוא התחיל את דרכו בליגת חובבים באוסטרליה וכדי להתפרנס עבד במפעל לייצור בגדי ספורט. ב-2016 החליט לרדוף אחרי החלום להיות כדורגלן מקצועני והמריא לסקוטלנד. הוא הצליח לקבל חוזה בקווין או דה סאות' מליגת המשנה בסקוטלנד וספק אם אז האמין שיגיע לנבחרת המקומית.

שחקן ק.פ.ר לינדון דייקס. GettyImages
15 חודשים אחרי שהציל את קווין אוף דה סאות' מירידה לליגה השלישית בסקוטלנד, הוא פתאום לובש את מדי ק.פ.ר. דייקס/GettyImages

דייקס ששיחק ראגבי בצעירותו, התבלט בזכות המאמץ האדיר שהוא משקיע והפיזיות שכל כך מקשה על שחקני היריבה. לא היו שם דריבל או טכניקה יוצאי דופן, אבל כן הקרבה וקבוצתיות. אם ישחק נגד ישראל, את תמתינו לסלאלום שלו בין שחקני ההגנה של וילי רוטנשטיינר, אבל בהחלט אפשר לצפות להרבה מאוד מאבקים פיזיים נמרצים.

23 שערים ו-34 בישולים בשלוש שנים בקווין אוף דה סאות', שיכנעו את ליבינגסטון לצרף אותו בקיץ שעבר. "אני גדול, אני חזק, אני מהיר, אני טוב באוויר ואני כובש בשביל הכיף", אמר אחרי המעבר החלומי לפרמיירליג הסקוטית. והחיבור עם המאמן גארי הולט היה מושלם. דייקס כבש 9 שערים, הוסיף 8 בישולים ואת העונה הנוכחית פתח עם שני כיבושים בשלושה משחקים, כולל שער ניחומים לרשת של אופיר מרציאנו בהפסד 4:1 להיברניאן.

זה הספיק בשביל ק.פ.ר לשלם לליבינגסטון 2 מיליון ליש"ט ולהנחית אותו בלונדון. 15 חודשים אחרי שהבקיע נגד מונטרוז וריית' רוברס והציל את קווין אוף דה סאות' מנשירה לליגה השלישית, דייקס מתכונן להתמודדות עם נוטינגהאם פורסט במחזור הפתיחה של הצ'מפיונשיפ וחולם על הופעת בכורה במדי נבחרת סקוטלנד, נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully