וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - מכבי פתח תקוה: יונתן כהן חזר להתאמן. דוניס מתלבט: "חשוב להגיע מרוכזים ורגועים"

29.8.2020 / 19:08

שחקן ההתקפה שלא המריא לליטא ככל הנראה יתחיל על הספסל. שכטר עשוי לפתוח, המאמן מתלבט גם לגבי המערך (ראשון, 21:00, ספורט5). ייני: "אליפות שלישית רצוף? צריך תכנית עבודה מתאימה"

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי לאחר הדחתה של קבוצתו מאירופה/דוברות בית"ר ירושלים

מכבי תל אביב

מאבק גדול על ה-11 של מכבי תל אביב לקראת משחק פתיחת העונה של האלופה בליגת העל, מחר (ראשון, 21:00, ספורט 5) מול מכבי פתח תקוה. פתח תקווה. המאמן גאורגיוס דוניס שהפתיע עם מערך של חמישה בהגנה מול סודובה עדיין לא החליט אם להמשיך כך גם מחר או לחזור לקו של ארבעה בחלק האחורי. המאמן גם שוקל האם לפתוח עם איתי שכטר וטל בן חיים, שלא שותפו בליטא. יונתן כהן שלא יצא למשחק באירופה בשל כאבים בצווארו, התאמן אתמול עם כל הקבוצה כאשר זו חזרה לפעילות בקרית שלום. כהן צפוי לחזור לסגל מחר, אבל לא אמור לפתוח.

דוניס: "הליגה היא כמובן מטרה עיקרית עבורנו. זכינו בשתי אליפויות, וחשוב מאוד עבורנו להגיע מרוכזים ורגועים אחרי המשחקים באירופה ולהתחיל טוב את הליגה, להמשיך את הכושר הטוב ואת התוצאות הטובות, ולהשתפר צעד אחרי צעד. אנחנו לא צריכים לחשוב על 36 משחקים, אלא משחק אחרי משחק, צעד אחרי צעד. כל משחק הוא חשוב, בכל מטרה ובכל מסגרת. אני רוצה לראות את השחקנים שלי מרוכזים, כי אחריו תהיה פגרה והרבה שחקנים יילכו לנבחרת ושישה שחקנים לא יוכלו להתאמן איתנו. נכבד את היריבה, יש לה כדורגל טוב ושחקנים טובים, וחשוב מאוד לכבד אותם ולהילחם על הכול. לכל קבוצה יש גישה אחרת. מכבי פתח תקוה משחקת טוב, כדי לכבוש, משחקת משוחרר. נצרך ללחוץ אותם, להיות יציבים ולייצר הזדמנויות. אני מצפה למשחק קשה. אסור להגיע רגועים".

שרן ייני: "מרגש לפתוח עונה 16 במכבי תל אביב, זה לא מובן מאליו, במיוחד לא איך שגדלתי בתור ילד, כשחקן לא בהרכב, חסר ביטחון, שבוכה בתור ילד, ומפה לצמוח לעמדה הזאת. עשיתי הרבה, אבל יש בי רעב לעשות יותר. נבוא עם מוטיבציה גבוהה. לא קל להשיג אליפות שלישית ברציפות. אומנם עשינו את זה פעם אחת במשמרת שלנו, אבל זו משימה שמצריכה המון ריכוז, צריך תוכנית עבודה מתאימה, ונזה מה שנצטרך לעשות - להציב סטנדרטים גבוהים.

"ליגה זה מרתון, ואנחנו מנסים בכל משחק להוציא את התוצאה הכי טובה. אני מרגיש שאנחנו מוכנים ליגה, אבל חייבים להיות מרוכזים ולדעת מכבי פתח תקוה היא קבוצה מאוד מסוכנת, תמיד המשחקים מולה קשים. אני מניח שיש להם רעב גדול להוכיח את עצמם, להוכיח שהם ראויים לליגה הבכירה, ואני בטוח שנראה מהם הרבה מוטיבציה ורעב. האוהדים שלנו לא שם, אבל אנחנו מרגישים את האנרגיות שלהם, ואנחנו מחכים שיחזרו. כרגע צריך לשמור על בריאות, אבל אנחנו ממש מחכים שיחזרו".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צפוי לחכות על הספסל. יונתן כהן/ברני ארדוב

מכבי פתח תקוה

אחרי שנה אחת בלאומית, מכבי פתח תקוה חוזרת לליגת העל וצריכה להיות זו שפוגשת במחזור הראשון את האלופה מכבי תל אביב שעדיין לא ספגה שער העונה. המאמן גיא לוזון אמר לקראת המשחק: "אנחנו מכבדים את מכבי תל אביב, אבל יש לנו את המטרות שלנו. השתפרנו טקטית ונרצה להיות טובים יותר בפעולה האחרונה בהתקפה. אין משמעות לכך שמכבי שיחקה באירופה, הסגל שלה מנוסה ובנוי למעברים האלה. יחסית לשלב הזה של העונה, אנחנו במצב טוב מבחינה פיזית. יש שיפור במשחק ההגנה שלנו, ומבחינת ההתקפה אנחנו צריכים לשלוח יותר שחקנים קדימה ולהיות מדויקים יותר בפס האחרון".

מוחמד הינדי זוכה לעדיפות בעמדת המגן השמאלי על פני ירדן כהן ויהיה אחד מחמישה שחקנים בהרכב שיערכו בכורה בליגת העל, כשגם ליאל עבדה מעולם לא פתח בליגה הבכירה (38 דקות כמחליף בעונת הירידה). אור אינברום צפוי להמשיך לצדו בחוד.

ליאל עבדה שחקן מכבי פתח תקוה. דני מרון
לראשונה בהרכב בליגת העל. ליאל עבדה/דני מרון

טריוויה

* המאזן ב-14 המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות: 11 ניצחונות למכבי תל אביב מול ניצחון יחיד של מכבי פתח תקוה (1:2 במחזור הלפני אחרון של 2016/17, לידור כהן הכריע בתוספת הזמן) ושתי תוצאות תיקו.

* ניצחון החוץ היחיד של מכבי פתח תקוה על הצהובים בליגה ב-14 השנים האחרונות, היה 0:2 במחזור הסיום של עונת הטרבל 2014/15, אז גידי קאניוק ולירן רוטמן קבעו 0:2 במשחק חסר חשיבות בבלומפילד.

* בשנות ה-2000 נפגשו הקבוצות ארבע פעמים במחזור הראשון של העונה. מכבי תל אביב השיגה שלושה ניצחונות (האחרון עם פאקו אייסטרן, 0:3 ב-2014/15) ומכבי פתח תקוה ניצחה 1:2 באורווה ב-2004/05. על הקווים? כמו עכשיו, גיא לוזון.

* אותו הפסד למכבי תל אביב של פאקו ב-2014/15, היה האחרון של מכבי פתח תקוה במחזור פתיחה. מאז היא משיגה לפחות נקודה במשחק הראשון של העונה.

* מכבי תל אביב ניצחה במחזור הפתיחה של שמונה מתוך תשע העונות האחרונות. יוצא הדופן: הפסד ביתי 3:0 לבית"ר ירושלים לפני שלוש שנים.

הרכבי הקבוצות

שופט: איתן שמואלביץ'
אצטדיון: בלומפילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully