וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: דניאלה פלג אלופת אירופה עד גיל 19

הישג נהדר לשייטת שעדיין טרם מלאו לה 16, שזכתה במדליית הזהב. בנוסף, סיימה רביעית בתחרות הבוגרים. נוי דריהן סיימה שביעית

מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת ז'לייזניצ'אר/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל רזניק

המסע למשחקים האולימפיים פריז 2024 החל ברגל ימין עבור השייט הישראלי. היום בסילוופלאנה שווייץ סיימה דניאלה פלג במקום הרביעי של אליפות אירופה לדגם הפויל, גלשן הרוח האולימפי החדש, והיא עדיין לא חגגה 16 אפילו. הגולשת מהפועל שדות ים התייצבה היום אל שיוטי המדליות כשהיא מדורגת שביעית. תחילה היא העפילה משלב 12 הראשונות אל הטופ 8, העפילה גם אל הטופ 4, ובשיוט הנועל סיימה רביעית במרחק כמה מטרים ממדליית ארד. בדרוג עד 19 היא סיימה ראשונה וזכתה במדליית הזהב.

רק בתחילת העונה סיימה פלג לגלוש בקטגוריית הנוער לאחר שהוכתרה כאלופת אירופה 2017 וסגנית אלופת העולם 2018 בדגם ביק אבל לא הספיקה להתחרות בחו"ל על דגם הניל פרייד האולימפי לנשים בגלל סגר הקורונה. בינתיים היא זכתה באליפות ישראל לבוגרות בפויל החדש, והחל מהיום היא גם משתייכת לצמרת היבשת בדגם שיחליף את הניל פרייד בעוד 4 שנים.

פלג: "אני עדיין לא מאמינה שזה קרה. הדגם החדש הזה נפל לי בול בזמן ועבדתי עליו הרבה שעות בשדות ים. קיבלתי השבוע ביטחון לאחר שהתחריתי מול יריבות שמכירות טוב ממני את הפויל וכעת האופק הוא המשחקים האולימפיים. אני מכוונת עכשיו למדליה בפריז. הגעתי היום כאנדר-דוג אל שיוטי הגמר אז לא הייתי בלחץ. לקחתי הכל כחוויה וכלימוד".

השייטת דניאלה פלג. איגוד השייט, אתר רשמי
השייטת דניאלה פלג על הפודיום/אתר רשמי, איגוד השייט

נוי דריהן מהפועל אילת הגיעה אל שיוטי הגמר מהמקום החמישי, העפילה אל השמינייה הראשונה ושם נפלה במהלך השיוט ולא עלתה אל הרביעייה הראשונה. מדליסטית הארד העולמית בניל פרייד סיימה שביעית, מאיה מוריס 15, נעמה גזית 22, נגה גלר 24 מתוך 34 גולשות.

מאמן נבחרת הנשים רוני מאיר: "דניאלה עמדה יפה בלחצים. למרות גילה הצעיר היא מנוסה יותר בפויל מאשר נוי, שגולשת על דגם זה רק כחודש וחצי. היתה הופעה מצוינת של הנשים בפתחו של עידן חדש בגלישה".

הלן נוסמואן מצרפת ניצחה לפני איסלאי ווטסון הבריטית וליליאן דה חאוס ההולנדית. בגברים זכה קיראן באדלו ההולנדי, אלוף העולם בניל פרייד. יואב כהן משדות ים היה ראשון הישראלים כשדורג 21, תומר ורדימון 36, רוי הלל 37, יואב עומר 52, תום ראובני 55, אופק אלימלך 61 מתוך 102 גולשים. רוי הלל משדות ים סיים שלישי בקטגוריה עד 19 וזכה במדליית הארד.

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully