וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בישראל סטארט אפ ניישן מהעלייה הגדולה במספר מקרי הקורונה בצרפת

קבוצת הרכיבה הישראלית אמורה לעשות היסטוריה בשבת כשתתחרה לראשונה אי פעם על הבמה הגדולה והחשובה בעולם, אך הגל השני במדינה עלול לטרוף את הקלפים

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

אירוע הספורט הגדול ביותר של השנה, הטור דה פראנס, ייפתח בשבת הקרובה עם היסטוריה ישראלית אבל גם תחת איום גובר של משבר הקורונה והסכנה המרחפת לשיבוש הטור כמעט בכל רגע נתון לפני הזינוק ובמהלכו.

קבוצת הרכיבה הישראלית ישראל סטארט אפ ניישן, שתעשה היסטוריה ותתחרה לראשונה אי פעם על הבמה הגדולה והחשובה בעולם, יצאה לניס שם יזנק הטור בשבת, כדי להגיע בזמן ל"בועה" - המעטפת חסרת התקדים שנבנתה על יד מארגני הטור, זאת כדי להבטיח שהאירוע יוכל להגיע ב-22 בספטמבר לפריז ללא שיבושים אחרי שיחצה 3,500 ק"מ מהפירנאים ועד האלפים.

המארגנים אפשרו ל-30 רוכבים ואנשי צוות בלבד מכל קבוצה להגיע למרוץ, וכל אחד מחויב לבדיקות קורונה (שתיים לפני הזינוק), להסתגרות במלון הקבוצה לפני ואחרי השלב היומי, לבידוד חברתי, לעטות מסיכות ולהימנע מגישה עם הסביבה החיצונית.

הקבוצה הוזהרה שבמקרה שאחד מהרוכבים או אנשי הצוות שלה יימצאו חיוביים לקורונה במהלך המרוץ הוא יורחקו מיד עם כל מי שהיה עמו במגע. אם יהיו שני מקרים, הקבוצה כולה תישלח הביתה. "ננקוט בצעדים המחמירים ביותר שניתן לעלות על הדעת", אמר מנהל הקבוצה צ'ל קרלסטרום. "אף אחד לא רוצה להגיע לקטסטרופה של עזיבת הטור או אפילו להביא להפסקת הטור כולו".

ישראל סטארט אפ ניישן. יח״צ,
רוכבי הנבחרת והמסיכות/יח״צ

החששות התגברו בימים האחרונים על רקע העלייה הגדולה במספר מקרי הקורונה בצרפת ובמיוחד באזור ניס. לאור המצב המחמיר הורה ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון על חובת חבישת מסיכות באזור ניס גם ברחובות ולא רק במקומות סגורים כפי שנעשה ברחבי צרפת. הרוכב הישראלי של סטארט אפ ניישן לטור גיא ניב שמתאמן באזור ניס לקראת הזינוק בימים האחרונים סיפר שהוא עושה הכל כדי להיזהר: "אני רוכב כאן עם בן הרמנס (חברו לקבוצה) ומיד אחרי האימון אנחנו חוזרים הביתה. אין מצב שימצאו אותנו בחוץ", אמר ניב. "שמח לשמוע שמחייבים את התושבים לעטות מסיכות כי הגיע זמן".

מארגני הטור מתכוונים להעמיד מחסומים ולא לאפשר לקהל להגיע לרוכבים ולקבוצות בניגוד למה שהיה נהוג תמיד. רק בפסגות ההרים שם נוהגים להמתין אלפים רבים של צופים בצפיפות רבה ולעודד את הרוכבים - עדיין לא ברור אם ניתן יהיה לחצוץ בין הקהל לרוכבים.

הקבוצה הישראלית תכנס מסיבת עיתונאים, שם תכריז על ההרכב הסופי שלה, על מטרותיה ושאיפותיה. כוכב הקבוצה האירי, דן מרטין, סובל מסדק בגבו בעקבות התרסקות במרוץ האחרון ובקבוצה עושים מאמצים אדירים להכשירו לטור. במקרה ולא יצליחו להכשירו בזמן, הוא יוחלף באחד משני רוכבים שיוצאים לטור כמחליפים - אלוף ישראל גיא שגיב או הקנדי ג'י. בוייוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully