וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי פ.ס.ז' השתוללו ברחובות, ניימאר בכה: "להפסיד זה חלק מהספורט"

צפו בפרעות של האוהדים לאחר ההפסד בגמר האלופות. אלגרי עשוי להחליף את טוכל, הברזילאי זכה לניחומים, אמבפה: "מאכזב". אל חלאיפי "אופטימי מתמיד"

שחקני באיירן מינכן חוגגים/מתוך אינסטגרם

פריז סן ז'רמן כל כך האמינה שבשנת ה-50 שלה, ואחרי שזכתה כבר בטרבל הצרפתי, היא תצליח לזכות לראשונה בליגת האלופות. אבל הופעת הבכורה אמש (ראשון) במעמד הגמר הסתיימה במפח נפש והפסד 1:0 לבאיירן מינכן, כשמי שהכריע את המשחק הוא דווקא קינגסלי קומאן, בוגר מחלקת הנוער של פ.ס.ז'.

אחרי המשחק, עתידו של תומאס טוכל שוב נראה מעורפל. העיתונאי האיטלקי ג'אנלוקה די מארציו דיווח ש"יש דיבורים" על האפשרות שהמאמן הגרמני יפוטר ויוחלף על ידי מסימיליאנו אלגרי, שמועמד גם להחליף את אנטוניו קונטה באינטר.

האכזבה בקבוצה היתה קשה. ניימאר לא הסתיר את הדמעות ואנשי באיירן מינכן הגיעו כדי לנחם אותו, בעוד את לאנדרו פארדס הארגנטינאי אף אחד לא הצליח להרגיע. גם קיליאן אמבפה היה מאוכזב אחרי משחק בו רשם שתי החמצות גדולות. טיאגו סילבה, שהפך לקפטן הברזילאי הראשון בגמר ליגת האלופות ורצה לסיים קדנציה בת שמונה שנים בפ.ס.ז' עם הנפת התואר האירופי, יעזוב עם אכזבה עצומה אחרי הופעה מרשימה מבחינה אישית.

בשעות הלילה התפרעו אוהדי הקבוצה בפריז, התעמתו עם כוחות שיטור. המשטרה נאלצה להשתמש בגז מדמיע כדי לפזר את האלפים, שהתקבצו מחוץ לאצטדיון הקבוצה בעיר האורות והפרו את הנחיות הקורונה של העיר.

דייויד אלאבה שחקן באיירן מינכן עם מאמנו האנזי פליק מנחמים את ניימאר. רויטרס
דייויד אלאבה והאנזי פליק מנחמים את ניימאר/רויטרס

הנשיא נאסר אל חלאיפי נשמע דווקא אופטימי בסיום: "המטרה שלנו היתה ונשארה לזכות בליגת האלופות. היום, אחרי הגמר הזה, אנחנו מאמינים שזה אפשרי יותר מאשר אתמול. כמובן שאנחנו עצובים, אבל מצד שני לא שוכחים את ההישגים הנהדרים שלנו העונה. אני גאה בקבוצה, ומרגיש שאנחנו קרובים מאוד לזכות בליגת האלופות. כולם יכולים ללכת מכאן בראש מורם. אני מברך את באיירן מינכן, אחת הקבוצות הטובות בעולם. אנחנו צריכים לעשות עוד כמה תיקונים ושיפורים קטנים. זה היה הגמר הראשון שלנו, ועבור באיירן זה היה הגמר ה-11".

הכוכבים הגדולים שמרו על קור רוח. "להפסיד זה חלק מהספורט, ניסינו הכל ונלחמנו עד הסוף. כל הכבוד לבאיירן", צייץ ניימאר. אמבפה הוסיף: "מאכזב לא לסיים את השנה עם התואר הגדול מכולם, אבל ככה זה החיים. ברכות לבאיירן, תודה על כל התמיכה".

המאמן תומאס טוכל סיכם: "זה היה קרב. לא יודע אם יכולתם לראות את זה מהטלוויזיה, אבל נתנו כל מה שהיה לנו. זה כל מה שאפשר לבקש מהשחקנים במעמד כזה, אבל לא יכולנו לשלוט על התוצאה. היתה לי תחושה שהשער הראשון יכריע את המשחק. אני מאוכזב, אבל לא ממש - כי אני גם זוכר את הדרך שעשינו. הייתה חסרה לנו קצת יעילות בחלק ההתקפי. קיליאן התקשה אחרי שהחמיץ הרבה אימונים. זה נס שהוא בכלל איתנו. ניימאר שוב הראה את המנטליות שלו. הוא הראה שכשתואר מונח על הכף, הוא בשיאו".

טיאגו סילבה נפרד: "זה היה המשחק האחרון שלי בקבוצה, ואני עצוב. אני רוצה להתנצל בפני האוהדים שלנו, אבל גם להודות להם על כל האהבה שנתנו לי. בטוח שאחזור לפ.ס.ז' ביום מן הימים. אני רוצה לשחק עוד שלוש או ארבע שנים ולהיות במונדיאל בקטאר".

אנדר הררה, הקשר הספרדי של פ.ס.ז', הודה בסיום: "האמת היא שהערב התחושה היא חרא. אבל בנינו משהו חשוב עבור המועדון והאוהדים. כרגע אין מילים, אבל מחר נחשוב על מה שעשינו יחד. הלילה יהיה לי קשה לישון כמו שקשה לי לדבר עכשיו, אבל עשינו משהו יפה ונשתפר בעונה הבאה. יצרנו מצבים, אפילו יותר מהם לדעתי, אבל אם אתה לא כובש בגמר מול יריבה באיכות כזו... אבל אחזור על זה שוב: אי אפשר לזרוק את כל מה שעשינו. החל מיום שבת נתחיל לבנות את החלום הבא".

ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן ליד הגביע של ליגת האלופות. רויטרס
הגביע חמק ממנו. ניימאר/רויטרס

המספרים

* באיירן מינכן הפכה לראשונה בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות עם 11 ניצחונות רצופים.

* באיירן מינכן הבקיעה 43 שערים ב-11 משחקיה בליגת האלופות העונה. רק לברצלונה מודל 1999/00 היו יותר (45) אבל היא עשתה את זה ביותר משחקים (16).

* לראשונה מאז חזרת הכדורגל לאחר פגרת הקורונה, באיירן מינכן לא הצליחה למצוא את הרשת במחצית הראשונה.

* פ.ס.ז' כבשה בכל 34 משחקיה הקודמים בליגת האלופות, עד שפגשה את מנואל נוייר.

* פ.ס.ז' היא הקבוצה ה-41 שמופיעה בגמר גביע/ליגת האלופות. כמו כל שש הקודמות שערכו בכורה במעמד הזה, גם היא הפסידה.

* פ.ס.ז' היא הצרפתית החמישית שהגיעה לגמר ליגת האלופות. רק מארסיי זכתה בעבר, עם 0:1 על מילאן בגמר 1993. כל יתר המקרים הסתיימו בהפסדים.

* טיאגו סילבה עשה היסטוריה במשחקו האחרון במדי פריז סן ז'רמן, אחרי יותר מ-300 הופעות בשמונה שנים, כשהפך לברזילאי הראשון שמשמש כקפטן בגמר ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully