וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בתולדותיה: ספציה עלתה לסרייה A

אחרי 114 שנות קיום זה סוף סוף קרה. הנשרים הפסידו 1:0 לפרוזינונה במשחק הגומלין, אבל עלו בזכות מיקום עדיף בעונה הסדירה

רונאלד קומאן מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה/רויטרס

ספציה הפכה הערב (חמישי) לעולה השלישית לסרייה A וזה חתיכת הישג. הקבוצה הצנועה ממחוז ליגוריה אמנם הפסידה 1:0 לפרוזינונה, אבל בכל זאת השלימה העפלה ראשונה אי פעם, אחרי 114 שנות קיום. הנשרים ניצחו את החבורה של אלסנדרו נסטה 0:1 במשחק הראשון ולמרות 1:1 בסיכום המשחקים, הם עלו מכיוון שסיימו את העונה הסדירה במקום השלישי, בעוד פרוזינונה דורגה במקום השמיני.

ספציה אמנם זכתה באליפות ב-1944, "אליפות המלחמה", אבל בשל מלחמת העולם השנייה, התחרות אז לא נערכה בצורת ליגה, אלא כטורניר. ב-2002, אחרי שנים ארוכות, ההתאחדות לכדורגל החליטה להכיר בהישג של המועדון, אבל קבעה שמדובר ב"עיטור כבוד" ולא בתואר אליפות. הערב החבורה בשחור-לבן רשמה כנראה את גדול הישגי המועדון.

פרוזינונה של אלסנדרו נסטה סיימה עם שברון לב. הקבוצה שירדה בשנה שעברה לסרייה B, סומנה כפייבוריטית לעלייה, אבל הידרדרה במורד הטבלה אחרי פגרת הקורונה וכמעט יצאה מתמונת הפלייאוף. מהפכים נגד צ'יטאדלה ופורדינונה בשלבי הפלייאוף הקודמים הצעידו אותה לגמר, אבל הערב היא לא הצליחה לסיים את העבודה. מרכוס רודן אמנם כבש שער שקבע 0:1 בדקה ה-61, אבל כדי לרשום מהפך נוסף, החבורה בצהוב הייתה זקוקה לניצחון 0:2 - דבר אותו היא לא השיגה.

ספציה הצטרפה לבנבנטו וקרוטונה, שעלו אוטומטית לסרייה A בתום העונה הסדירה.

ספציה חוגגת עלייה לסרייה A. GettyImages
נכנסו להיסטוריה. שחקני ספציה/GettyImages

בספרד המשחק הראשון בגמר פלייאוף העלייה בין אלצ'ה לג'ירונה, הסתיים ב-0:0. ג'ירונה תארח את הגומלין ביום ראשון (23:00). המנצחת תצטרף לווסקה וקאדיס שכבר הבטיחו את מקומן בלה ליגה בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully