וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול בספק, חוץ מהאלופה: הליגה הצרפתית פותחת עונה בצל הקורונה

21.8.2020 / 13:30

עם 5,000 איש ביציעים ("אבסורד מוחלט"), מעל 40 מקרי קורונה בליגה ("אנחנו הולכים להתנגש בקיר") ועם מעט מאוד תאריכים פנויים לדחיית משחקים - הליגה הצרפתית חוזרת לפעילות אחרי כמעט חצי שנה. פ.ס.ז' שוב תטייל, הקרב על המקום השני פתוח וגם ראיקוביץ' עוד כאן

רונאלד קומאן מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה/רויטרס

עוד לפני שפריז סן ז'רמן תופיע לראשונה בתולדותיה בגמר ליגת האלופות ותנסה להביא לצרפת את אליפות אירופה לקבוצות בסך הכול בפעם השנייה בהיסטוריה (אחרי מארסיי ב-1993) - עונת 2020/21 בליגה הצרפתית תצא לדרך בקול ענות חלושה.

ליג 1 הייתה היחידה מבין חמש הליגות הבכירות באירופה שלא חזרה לשחק בעונה הקודמת, כשהמשחק האחרון לפני התפרצות הקורונה היה בין ליל לליון ב-8 במרץ, ואחריו בוטלו למעשה 11 מחזורים. כמעט חצי שנה חלפה מאז וההתרגשות לקראת הקאמבק הייתה גדולה, אבל המגיפה העולמית לא מרפה.

אוהדים ביציעי לה האבר במשחק מול פריז סן ז'רמן. רויטרס
חזרה נחוצה לשגרה או אבסורד שיביא לעלייה בתחלואה? אוהדים במשחק הכנה בצרפת/רויטרס

משחק הפתיחה המתוכנן בין מארסיי לסנט אטיין, נדחה ל-17 בספטמבר בגלל מכת נדבקים אצל המארחת, ומאמן הירוקים קלוד פואל הודה: "אני פסימי לגבי העונה הזו, אני לא רואה איך הליגה מתקיימת בתנאים נורמליים. צריך להבין שלא יהיו לנו יותר מדי תאריכים פנויים לדחיית משחקים, ובקרוב אנחנו הולכים להתנגש בקיר".

עד כה היו מעל 40 מקרי קורונה בליגה, במעורבות של 11 מתוך 20 הקבוצות. על פי ההנחיות הקשוחות, כל קבוצה צריכה לבצע בדיקות קורונה לכלל אנשיה בין 72 ל-48 שעות לפני המשחקים. בנוסף, בבוקר המשחק תתבצע בדיקה לזיהוי תסמינים. שחקן שנמצא חיובי לנגיף יישלח ל-14 ימי בידוד ואם יש מעל שלושה נדבקים תוך שמונה ימים אז המשחק יידחה, כפי שראינו במקרה של מארסיי. כעת המפגש בין נים לברסט בסכנת דחייה בגלל שלושה חולים אצל נים, ואנשי רפואה בכירים הגדירו את ההחלטה לפתוח עונה עם נוכחות של קהל (עד 5,000 אוהדים ביציעים) כ"אבסורד מוחלט", בטח לאור העלייה במקרי ההידבקות לאחרונה.

המשחקים של פריז סן ז'רמן וליון נדחו ממילא לאמצע ספטמבר בגלל ליגת האלופות, וכך יהיו בסוף השבוע ככל הנראה רק שישה מ-10 המשחקים שתוכננו למחזור הפתיחה. הדרבי בין בורדו לנאנט הוקדם ויוציא את העונה לדרך הערב (שישי, 20:00, ספורט 5).

היום דווח בצרפת על שני מקרים חדשים בניס, יומיים לפני משחק הפתיחה שלה מול לאנס. בסך הכל, יש כרגע חולי קורונה בשמונה קבוצות מהליגה העליונה: מונאקו, לאנס, נאנט, מארסיי, נים, ניס, אנז'ה ומונפלייה.

עוד בוואלה!

פ.ס.ז' - באיירן מינכן: גמר ליגת האלופות בראשון ב-22:00

לכתבה המלאה
קיליאן אמבפה עם ניימאר שחקני פריס סן ז'רמן. רויטרס
ימשיכו ליהנות יחד בליגה. קיליאן אמבפה עם ניימאר/רויטרס

סימני השאלה העונה רבים, אבל דבר אחד בטוח: פ.ס.ז' תמשיך לשלוט בליגה. גם אם לא תהיה אלופת אירופה, לטרבליסטית הצרפתית יש מספיק כסף ומספיק כוכבים כדי להמשיך בדומיננטיות שלה, וקיליאן אמבפה וניימאר יובילו לאליפות שמינית בתשע שנים גם אחרי חילופי הדורות (אדינסון קבאני עזב, גם טיאגו סילבה מסיים חוזה לאחר הגמר) ובהנחה שלא יגיע רכש משמעותי.

סגנית האלופה מארסיי, שחוזרת לליגת האלופות אחרי שבע שנים, תרצה שוב לזכות באליפות הליגה שמתחת לפ.ס.ז'. המאמן הפורטוגלי אנדרה וילאש בואש נשאר למרות הבלגן הניהולי והמועדון עשוי לעבור לידיים אחרות. אל הסגל הצטרפו שני שחקנים בני 21: הקשר פאפ גיי מלה האבר והבלם הארגנטינאי לאונרדו באלרדי המושאל מבורוסיה דורטמונד.

הנציגה הצרפתית השלישית בליגת האלופות תהיה ראן, שתערוך הופעת בכורה במפעל אחרי שסיימה שלישית בעונה שעברה. המאמן ז'וליאן סטפן עשה עבודה אדירה עם זכייה בגביע והגעה לצ'מפיונס תוך שנה וחצי, ויצטרך לעמוד כעת באתגר של שילוב המסגרות. שחקן הכנף מרטן טרייה נרכש מליון ב-12 מיליון יורו וגם הבלם המרוקני נאייף עקרד נקנה מדיז'ון (5 מיליון). הסגל נשמר ברובו, כולל ילד הפלא אדוארדו קמאבינגה שימשיך להתקדם.

אדוארדו קמאבינגה, שחקן ראן. GettyImages
מגיע עם ראן להופעה ראשונה בליגת האלופות. אדוארדו קמאבינגה/GettyImages

שתיים ממאכזבות העונה הקודמת יעמדו למבחן די דומה: מצד אחד ניצבת ליון, שאמנם הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות, אבל בליגה סיימה שביעית ולכן לא תהיה באירופה לראשונה מאז 1996 ועלולה לאבד בקרוב כוכבים דוגמת ממפיס דפאי וחוסם עוואר המבוקשים בקבוצות בכירות יותר. מהצד השני זו מונאקו, היחידה שהצליחה לקטוע את רצף האליפויות של פ.ס.ז' עם התואר המרשים ב-2017. הקבוצה מהנסיכות ביצעה עוד חילופי מאמנים אחרי המקום התשיעי בעונה שנקטעה, ומקווה לצאת לדרך חדשה עם אקס באיירן ניקו קובאץ'. מלך השערים וויסאם בן ידר נשאר, בעוד הקפטן קמיל גליק עזב אחרי ארבע שנים ובמקומו נרכש אקסל דיסאסי מריימס.

אם כבר רכישות, במוקד החלון הצרפתי עמדה ליל. המדורגת רביעית שוב יכולה להתגאות במכירת ענק (הפעם ויקטור אוסימן בכ-70 מיליון יורו לנאפולי) וצפויה לעשות קופה גם על הבלם גבריאל, כשמי שהגיעו במקומם הם הכישרון הקנדי ג'ונתן דייויד (ההעברה הגדולה בתולדות המועדון) הבלם ההולנדי סוון בוטמן וגם החלוץ הטורקי הוותיק בוראק אילמז.

ליל גם קיבלה בחזרה את הדרבי הצפוני, עם שובה לליגה של לאנס. האלופה מ-1998 התחזקה בצורה יפה עם גאל קאקוטה, השוער מוונצואלה ווילקר פארינייס והחלוץ איגנסיוס גנאגו, והשבוע גם שברה את שיא ההעברות שלה עם רכישת הקשר סקו פופאנה מאודינזה ב-10 מיליון יורו. לוריין, אלופת הליגה השנייה שחזרה אחרי שלוש שנות היעדרות, שילמה 9 מיליון יורו על החלוץ האוסטרי אדריאן גרביץ' וסגרה מעגל עם ז'רמי מורל הוותיק שחזר למועדון בו גדל.

פרדראג ראיקוביץ' שוער ריימס. GettyImages
שוב יהיה השוער הכי טוב בליגה? פרדראג ראיקוביץ'/GettyImages

ניס של פטריק ויירה, שסיימה במקום החמישי ותהיה גם היא בליגה האירופית, הוציאה מעל 27 מיליון יורו על חמישה שחקנים, ביניהם מורגן שניידרלין שחזר לצרפת אחרי 12 שנה. רוני לופס, שכיכב במונאקו לפני המעבר הלא מוצלח מסביליה, הגיע כמושאל וינסה להקפיץ את ניס לתוך הטופ 3.

מה עוד? פרדראג ראיקוביץ' הביא את ריימס לליגה האירופית וינסה להמשיך לאסוף מעריצים לפני המעבר לקבוצה גדולה יותר. בורדו שוב החלה בתהליך בנייה, הפעם עם ז'אן לואי גאסה שהחליף על הקווים את פאולו סוזה. כריסטיאן גורקוף ימשיך לגדל כישרונות בנאנט, הילטון הברזילאי לא רוצה לתלות את הנעליים וינהיג את מונפלייה גם בגיל 43, וסנט אטיין יוצאת לעידן חדש ללא הסמל שלה לואיק פראן שפרש עם הכניסה הברוטאלית באמבפה בגמר הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully