וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריחו את השממה: כך הפועל באר שבע נעמדה מחדש על הרגליים

21.8.2020 / 19:00

בשיאו של משבר הקורונה, העברת התקציב של באר שבע נראתה בלתי אפשרית. אבל אז "השוחט" יונגר חתך בבשר החי, רחמים ובן זאב נתנו לשחקנים תקווה, ואפילו ברק בכר עזר - עד שהמועדון התרומם מחדש. עכשיו נשארה רק משימה אחת בדרך חזרה לטופ של הכדורגל הישראלי: למצוא רוכש

תקציר ה-0:2 של מכבי תל אביב על ריגה/באדיבות ספורט1

הודעת וואטסאפ קצרה ששוגרה השבוע לעיתונאים המסקרים את הפועל באר שבע בדבר סיום תפקידו של עורך הדין יצחק יונגר במועדון, לימדה כי עוד לפני שליגת העל נפתחה, הפועל באר שבע כבר השיגה יעד משמעותי - הגשת התקציב לעונה הקרובה ואישורו המלא. לפני ארבעה חודשים, בשיאו של גל הקורונה הראשון וכשהצונאמי שיצרה עזיבת אלונה ברקת הגיע אל החוף, עתיד המועדון היה בערפל בערך כמו מציאת החיסון לנגיף ששיתק את העולם. עמידה ביעד הזה נראתה כמו משימה בלתי אפשרית.

סך ההתחייבויות לעונה הקרובה והתקציב הכולל היה אז גדול בעשרות אחוזים ממה שהפועל באר שבע היתה יכולה להרשות לעצמה, למרות רשת הביטחון בגובה 5 מיליון שקלים שהבטיחה אלונה ברקת ועל אף 8 מיליון השקל שהיו אמורים להיכנס לקופת המועדון מעסקאות חאתם עבד אלחמיד, עדן שמיר, מיכאל אוחנה ודוד קלטינס.

שכירת שירותיו של עורך הדין יונגר נועדה לחתוך בבשר החי וימיו הראשונים בתפקיד, הרתיחו את שחקני הקבוצה. אבל זו היתה המשימה של מי שזכה לכינוי "השוחט" בכמה כלי תקשורת. בהמשך הצטרף יושב הראש איתי בן זאב שהגיע בהתנדבות והוא גם סייע למנכ"ל אסי רחמים. השניים ישבו ימים ארוכים על המספרים ובשבוע שעבר הושלם התהליך. רחמים נתן לשחקנים את התקווה שהקיצוץ הנוכחי ישרת אותם בעתיד, והם הרי נותנים בו אמון. בן זאב המקושר בתחום העסקי נתן להבין שבאופק יש מי שייקח את הפועל באר שבע למחוזות הנשכחים.

הפועל באר שבע עברה בבקרה על תקציב בגובה של 35 מיליון שקל. מדובר בקיצוץ של כמעט 50 אחוז כאשר התקציב המקורי - עם כל ההתחייבויות - עמד על 65 מיליון שקל, לו כאמור לא היה כיסוי ללא מעורבות מלאה של אלונה ברקת. תקציב ה-65 מיליון שקל המקורי הכיל 40 מיליון שקל שכר שחקנים ו-25 מיליון שקל שחולקו לצוות אימון, רפואה, מנהלה, הנהלה, לוגיסטיקה ומחלקת הנוער. לאחר תהליך הייעול הדרמטי ירד תקציב שכר השחקנים מ-40 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל ועלות כל התפעול מסביב ירד מ-25 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע עם אסי רחמים. אדריאן הרבשטיין
קיצוץ משמעותי, אבל הקבוצה הועברה בבקרה. רחמים ואבוקסיס/אדריאן הרבשטיין

בתקציב שכבר אושר בבקרה, יש מקום לצירוף עוד שני שחקנים זרים בעלות של 1.5 מיליון שקל. הקשר מרסלו מלי מועמד ויש עוד שחקן על הפרק. בסך הכל בהפועל באר שבע חותרים לכך שמכסת הזרים שלהם תהיה מלאה בכל השישה, אחרי שהחלוץ ג'ונתן אגודלו חתם והצטרף אל מיגל ויטור, אלטון אקולטסה וז'וזואה.

הרבה מכות קיבלה הפועל באר שבע מלבד הבומבה הגדולה של ברקת. השבתת טרנר עד להודעה חדשה בשל בעיות בגג, ועזיבת הספונסר הראשי "תדיראן" עם העומד בראשו ואוהד הקבוצה משה ממרוד, הן תוספות שפוגעות מאוד בפעילות השוטפת. אבל מנגד היו כמובן הקיצוצים הנרחבים שעשו השחקנים, הוויתור של ברק בכר על חלק ניכר מחוזהו ורשת הביטחון שנתנה המדינה בשל היעדר קהל.

אין ספק שהירתמות השחקנים לקיצוץ הכואב לצד עזיבת בן שהר, נייג'ל האסלביינק ובן ביטון שהחזיקו בחוזים כבדים מאוד, היוו את הנדבך המרכזי בדרך להשגת היעד. כעת עובדים בבאר שבע על מציאת ספונסר ראשי ומנהלים מגעים עם כמה גורמים שמוכנים להיכנס. 2 מיליון השקלים שקיבלה הפועל באר שבע מ"תדיראן" לא יהיו עוד, אבל באר שבע לא תתפשר על פחות ממיליון שקל ויש כבר משא ומתן עם מישהו אחד רציני, כך שבסוף יהיה להפועל באר שבע פורש חסות ראשי וחדש.

משחקי אלוף האלופים לא באמת לימדו על מה שיש להפועל באר שבע למכור בעונה שנפתחה. הבידוד של השחקנים הזרים והגעתו המאוחרת של סינטאיהו סלליך, פגמו בהכנת הקבוצה שרק בתחילת השבוע האחרון יצאה למחנה אימונים מקוצר באשקלון. אלה לא רק השחקנים שלא שיחקו במשחקים מול מכבי תל אביב ולא התרומה האישית של כל אחד מהם - בהפועל באר שבע משוכנעים שהשחקנים שנעדרו גם ירימו את הרמה של האחרים שלא נראו בכיוון מול מכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע: עמית ביטון קרע את הרצועה הצולבת, מו"מ מתקדם עם מרסלו מלי

לכתבה המלאה
סינטאיהו סלליך שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
בבאר שבע משוכנעים: אלוף האלופים לא אומר כלום. סלליך/ברני ארדוב

העונה הקרובה תהיה בעיקר עונת מעבר בהפועל באר שבע. המטרה העיקרית היא לשמר את המותג שנבנה בשנות האליפות הזוהרות. נכון שעם יוסי אבוקסיס כמאמן, עם אחד התקציבים הגבוהים בליגה ושילוב בין זרים איכותיים לכמה ישראלים מהשורה הראשונה, הפועל באר שבע חייבת להיות חלק מהרביעייה המובילה, אבל עדיין מעטים במועדון אופטימיים ומפנטזים על עונה גדולה שתפתיע את הכדורגל הישראלי. אם ברקת לא תעשה בסוף סיבוב פרסה ותישאר על אף כל מה שאמרה עד עכשיו, המשימה החשובה באמת היא למצוא את הרוכש הבא. את בעל הבית שיידע להשאיר את הפועל באר שבע בטופ של הכדורגל הישראלי, ולהחזיר את המועדון למאבק אמיתי על צלחות אליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully