וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט יבחן מחדש את חלוקת הכספים בין ספורט הגברים וספורט הנשים

ח"כ עודד פורר הורה למשרד התרבות והספורט לתקן בהקדם את מבחני התמיכה בשחקן הישראלי כך שיתנו ביטוי הולם גם לשחקנית הישראלית: "תקציב משקף מדיניות. התקציב של משרד הספורט משקף מדיניות מפלה"

שחקנית א.ס. רמת השרון יעל אהרונוב מול שחקנית מכבי אשדוד שי דורון. מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
חלוקה הוגנת יותר בדרך? יעל אהרונוב מול שי דורון/אתר רשמי, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

בעקבות הדיון שנערך היום (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי בכנסת, בנושא תקצוב ספורט הנשים, הורה יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר למשרד התרבות והספורט לתקן בהקדם את מבחני התמיכה בשחקן הישראלי כך שיתנו ביטוי הולם גם לשחקנית הישראלית.

בדיון השתתפו גם הילה קניסטר בר דוד יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, והיועץ המשפטי של המנהלת עו"ד אורי כהנא. המנהלת דרשה חלוקה שוויונית יותר של תקציבי ספורט הנשים, לאור העובדה שמשרד הספורט ומשרד האוצר מייעדים סך של 200 מיליון שקל לספורט הגברים ורק שישה מיליון שקל לספורט הנשים.

יו"ר הוועדה סיכם: "תקציב משקף מדיניות. התקציב של משרד הספורט משקף מדיניות מפלה. אבקש מהטוטו לקבל פרמטרים איך מחולקים כספי השיווק כולל משקל לכל פרמטר ונברר אם יש משקל לשילוב נשים. אבקש ממשרד הספורט גם להציג תכנית חלוקה מסודרת על מנת להגדיל את ההשתתפות של נשים בספורט".

בעקבות כך הצהיר משרד התרבות והספורט במהלך הדיון שיתקן את מבחני התמיכה בשחקן הישראלי בשבוע הקרוב. לבסוף קבע יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר דיון נוסף כבר בחודש הבא על מנת לבחון את ההתקדמות: "אני מצפה לראות את הפרמטרים המתוקנים עד ספטמבר. כמו כן אני מבקש לדעת שהסכום בסך 110 מיליון שקל שנועד לפיצוי ענפי הגברים בשל משבר הקורונה עדיין לא חולק ואני מצפה ממשרד האוצר להכניס פיצוי גם לענפי ספורט הנשים שנפגעו בשל הקורונה והמשחקים שלהם לא חודשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully