וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו בקליפרס לא הצליחו להבין: למה פורזינגיס הורחק?

דונצ'יץ' כיכב עם תצוגת שיא, אבל כוכב דאלאס, כמו לברון ונוביצקי, ביקרו את ההחלטה להרחיק את הסנטר מול הקליפרס: "זה הפלייאוף, בנאדם". מיטשל הפציץ 57 אבל נותר מתוסכל, קוואי שוב במיטבו, מארי התמוגג מהנאגטס

שחקני פיניקס סאנס חוגגים עם דווין בוקר/מתוך טוויטר

פלייאוף ה-NBA נפתח הלילה (בין שני לשלישי) בסערה עם כמה תצוגות אישיות מרשימות: מעל כולם בלט כמובן דונובן מיטשל, שקלע 57 נקודות בהפסד של יוטה לדנבר, כאשר רק שני שחקנים בתולדות הליגה קלעו יותר ממנו במשחק פלייאוף: מייקל ג'ורדן (63 נקודות במדי שיקגו מול בוסטון ב-1986) ואלג'ין ביילור (61 נקודות מול הסלטיקס ב-1962). בהמשך הערב לוקה דונצ'יץ' גנב מעט את הכותרות כאשר קלע 42 נקודות וקבע שיא לשחקן בהופעת בכורה בפלייאוף, אבל גם הוא ראה את קבוצתו מפסידה כשדאלאס נכנעה לקליפרס.

שחקן דאלאס מאבריקס קריסטפס פורזינגיס אחרי שהורחק. GettyImages
לא חבל? פורזינגיס/GettyImages
דונובן מיטשל יוטה ג'אז. AP
ערב גדול, שנגמר באכזבה. מיטשל/AP

אחרי ההפסד של יוטה 135:125 לנאגטס, מיטשל לא התלהב יותר מדי מהתצוגה האישית שלו, אלא דווקא התרכז בטעות אחת מכריעה שלו. כשהג'אז הוליכו ב-4 הפרש כשנותרו 1:54 דקות לסיום ויצאו להתקפה, מיטשל חלם ולא שם לשעון ה-24, לא הצליח לעבור את קו חצי המגרש תוך 8 שניות, רשם איבוד כדור, ומיד הנאגטס קלעו שלשה וצימקו את הפער לנקודה. אומנם ליוטה היו עוד הזדמנויות לכפר על זה, אבל מבחינת מיטשל זה היה רגע מכריע. "זאת טעות שלי כמנהיג הקבוצה, זה היה נוראי מצדי, אין אף אחד אחר להאשים. פשוט לקחתי את הזמן כשהלכתי במגרש, אני חייב להיות יותר עירני, זה היה רגע מכריע במשחק".

מיטשל נאלץ להסתדר בלי מייק קונלי, כשגארד יוטה עזב את הבועה על מנת להיות לצד אשתו שילדה את בנו, ועשה עבודה "לא רעה". מיטשל סיים עם 19 מ-33 מהשדה ו-13 מ-13 מהקו, והוסיף 6 שלשות ב-43 דקות, כולל 7 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. בנוסף, מיטשל קיבל מחמאות מיריביו. "דונובן שחקן מדהים", אמר ניקולה יוקיץ', שקלע 29 לדנבר, "ידענו שהוא יהיה אגריסיבי, הוא סקורר טוב מאוד. אני שמח שהצלחנו בסוף לעשות כמה מהלכים גדולים ולנצח".

וכשיוקיץ' מדבר על מהלכים גדולים, הוא מדבר על ג'מאל מארי בעיקר. מאחרי אותו איבוד של מיטשל הנאגטס גברו על יוטה 16:30, כאשר מארי קולע 18 מהן (ומוסיף 2 אסיסטים) בדרך ל-36 נקודות ב-40 דקות. "אני מחייך עכשיו, כי אלה המשחקים שבהם אתה חולם לשחק, אלה המשחקים הכי מהנים והכי תחרותיים", אמר, "כשחקן עם רוח לחימה, אלה המשחקים שבהם אתם רוצה להצטיין. הולכת להיות סדרה טובה".

לוקה דונצ'יץ' דאלאס מאבריקס מול לוס אנג'לס קליפרס פטריק בברלי. רויטרס
ערב גדול, שנגמר באכזבה. דונצ'יץ'/רויטרס

למה הורחק פורזינגיס?

לוקה דונצ'יץ' הצטיין עם 42 נקודות, אבל אחרי ההפסד של דאלאס לקליפרס (118:110) השיחה התמקדה בהחלטת שיפוט מכריעה: ההרחקה של קריסטפס פורזינגיס. הסנטר של המאבס קיבל עבירה טכנית שנייה לקראת סיום הרבע השלישי אחרי דחיפות עם מרכוס מוריס מהקליפרס, והורחק. לברון ג'יימס מיד צייץ ש"זה היה מוגזם בנאדם!!! בחייכם", כשהוא מתייחס להרחקה, וגם שחקן העבר של דאלאס דירק נוביצקי ביקר: "ההרחקה הזאת הייתה סופר רכה...".

לוקה דונצ'יץ' אמר אחרי המשחק ש"פורזינגיס עשה את זה בשבילי, הוא ניסה להגן עליי, על הקבוצה, ואני מעריך את זה... אני לא חושב שזה היה הוגן להרחיק אותו מהמשחק, במיוחד בפלייאוף", ואפילו בקליפרס לא הבינו את ההחלטה. "אני לא חושב שמה היה שם הספיק בשביל עבירה טכנית", אמר מרקוס מוריס, שלכאורה התעמת עם פורזינגיס, "הלוואי והוא היה משחק. זה הפלייאוף, בנאדם. אף אחד לא צריך להיות מורחק בפלייאוף. אני יודע שזה פגע מאוד בקבוצה שלהם. אבל זאת לא אשמתי".

פורזינגיס קיבל את הטכנית הראשונה שלו במחצית הראשונה בעקבות תגובה לשופטים אחרי שנשרקה נגדו עבירה שלדעתו לא ביצע. "ראיתי אותו נצמד לפרצוף של לוקה, לא אהבתי את זה, ובגלל זה הגבתי", אמר על הטכנית השנייה, כשהוא יודע: "אני חייב להיות חכם יותר ולשלוט על הרגשות שלי".

קוואי לאונרד, לוס אנג'לס קליפרס. AP
חד וחלק. קוואי/AP

בינתיים מי שנותן עבודה ונותר מחוץ לכותרות הוא קוואי לאונרד, שהלילה סיים עם 29 נקודות, 12 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים, והפך לשחקן הראשון אי פעם שמוביל שלוש קבוצות בשלוש הקטגוריות בפלייאוף. קוואי וחבריו במוד פלייאוף, ופול ג'ורג' היה גאה ביכולת של קבוצתו לנצח בכל מחיר, במשחק שבו כבר פיגרו ב-14 הפרש. ג'ורג': "יש לנו פה קבוצה גאה, שמוכנה לעשות כל דבר למען הניצחון. תסתכלו על הרשימה, כל אחד פה כולו במשחק. אנחנו שמים דגש על המילה הזאת: לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully