וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האחורי נסגר: מלקולם היל חתם בהפועל ירושלים

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 19:05

האדומים מצאו מחליף לג'ון הולנד: הפורוורד האמריקני מגיע מאסטנה, שבה הצטיין אשתקד ב-VTB. קטש: "הוא מתאים מאוד לשיטה שלנו". להיל תהיה אופציית יציאה אחרי הפיינל אייט באתונה

עוז בלייזר לאחר שהצטרף למכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הקו האחורי של הפועל ירושלים הושלם הבוקר (שני), עם ההכרזה על החתמתו של הסמול פורוורד האמריקני מלקולם היל, שמגיע מאסטנה הקזחית במקומו של ג'ון הולנד ומצטרף לג'ייקובן בראון, טאריק פיליפ, תמיר בלאט ואדם אריאל.

להיל (24, 1.98), שיכול בהרכבים מסוימים גם לתפקד בעמדת הסקנד גארד, יש אופציית יציאה לחלון זמן מצומצם לאחר הפיינל אייט של ליגת האלופות, שיתקיים בסוף ספטמבר ובתחילת אוקטובר באתונה. באותו זמן צפוי להיפתח שוק השחקנים ב-NBA לקראת העונה הבאה, ועל פי החוזה הוא יוכל להשתחרר לקבוצה אמריקנית תמורת פיצוי. לאמריקני תהיה אפשרות לבקש שחרור גם לקבוצה באירופה, אולם אז סכום הבייאאוט יהיה גבוה יותר, ולירושלים תהיה זכות להשוות כל הצעה שיקבל.

מלקולם היל בלודוויגסבורג. ליגת האלופות, אתר רשמי
אחוזים גבוהים לשלוש בכל המסגרות. מלקולם היל בלודוויגסבורג/אתר רשמי, ליגת האלופות

היל העמיד בעונה החולפת מספרים מרשימים בליגת ה-VTB, ועד העצירה בשל מגיפת הקורונה עמד על 20.2 נקודות (41% לשלוש), 4 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים ומדד 19.4.

הוא מכיר היטב גם את ליגת האלופות, שבה ינסה לעזור לירושלים לזכור כבר בסוף החודש הבא, במסגרת טורניר הפיינל אייט באתונה: בעונת 2018/19 הופיע במפעל עם לודוויגסבורג הגרמנית, פגע ב-50 אחוזים לשלוש (22 מ-44 בחמש הופעות) ותרם 13.8 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק. עונה קודם לכן עמד על 11.9 נקודות ופגע ב-42.9 אחוזים מחוץ לקשת עם טלקום בון (ב-14 משחקים).

כשהיה בן 16, אובחן היל כמי שסובל מתסמונת מוצא בית החזה, שבה מופעל לחץ על העצבים וכלי הדם באזור שבין הצוואר התחתון לבית השחי. הוא נותח והושבת למספר חודשים, אך התאושש.

מלקולם היל בלודוויגסבורג. ליגת האלופות, אתר רשמי
יוכל לצאת ל-NBA עם פתיחת השוק בארה"ב. מלקולם היל/אתר רשמי, ליגת האלופות

"מלקולם היה על הרדאר שלנו תקופה ארוכה", גילה המאמן עודד קטש. "ראינו תצוגות נהדרות שלו בעונה האחרונה ב-VTB מול קבוצות מהטופ האירופי. הוא קלע מצוין מחוץ לקשת ומשחק אגרסיבי, ומתאים מאוד לשיטה שלנו. אני בטוח שהוא ישתלב במרקם הקבוצתי שאנחנו בונים".

"שמעתי המון על הפועל ועל האוהדים, ואני שמח להגיע לישראל", הוסיף היל עצמו לאתר הרשמי של ירושלים. "אני מאוד שמח על ההזדמנות שקיבלתי, ואעשה הכול כדי שנהיה קבוצה מצליחה. אני מחכה כבר להגיע ולהתחיל באימונים".

בימים האחרונים שב ועלה שמו של טרנט לוקט, שפתח את העונה שעברה בירושלים, כמועמד לחזור, אבל האדומים העדיפו להשקיע בשחקן יקר יותר כדי לסגור את הקו האחורי. כעת נותר להם זר אחד, בעמדת הפאוור פורוורד, שיחזק את הקו הקדמי וישלים את הסגל. דייוידאס סירווידיס חתום בקבוצה וצפוי להצטרף לפתיחת האימונים, אולם ספק אם יישאר בישראל למשך העונה כולה.

ירושלים מינתה את הקרואטי דניאל לוץ לעוזר המאמן, לצידו של יונתן אלון. לוץ אימן בעבר בציבונה זאגרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully