וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: רוני אוסליבן זכה באליפות העולם אחרי ניצחון מוחץ בגמר, בדרך לשיא נוסף

אחרי הדרמה בחצי הגמר, הציטוטים השנויים במחלוקת והביקורת ממארק סלבי, אוסליבן ניצח בגמר חד צדדי 8:18 את קירן ווילסון וזכה בתואר בפעם השישית בקריירה

שחקני ליון חוגגים ניצחון על מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות/חשבון הטוויטר של ליון

רוני אוסליבן זכה היום (ראשון) באליפות העולם בסנוקר בפעם השישית בקריירה, אחרי שגבר 8:18 על קירן ווילסון בגמר בשפילד. עבור ווילסון בן ה-28 זו הייתה הופעה ראשונה בגמר, בעוד עבור רוני רוקט בן ה-44 זו הייתה הופעה שביעית בגמר ו-28 בטורניר היוקרתי, כשהאנגלי זוכה בתואר 37 בטורניר דירוג, הישג שיא בענף. אוסליבן, השחקן האהוב בסבב ומי שנחשב לכישרוני מכולם, גם גרף פרס כספי של 500 אלף ליש"ט.

לראשונה בסוף השבוע אוהדים הורשו להיכנס לקרוסיבל בשפילד, אחרי שהממשלה אישרה את כניסתם לאליפות, כחלק מהניסיון לבחון את החזרת הקהל לאירועי ספורט. כ-300 אוהדים שהיו בטורניר בסופ"ש ראו את אוסליבן משלים את הזכייה השישית, ומשתווה לריי רירדן וסטיב דייויס (אליל נעוריו), שזכו גם הם שש פעמים בתואר היוקרתי של הענף. סטיבן הנדרי מוביל את רשימת הזוכים שבעה גביעים. אוסליבן הוא הזוכה המבוגר ביותר בטורניר מאז רירדון, שזכה בגיל 45 ב-1978. זה הגמר עם הפער הכי גדול בתוצאת הסיום (8:18), מאז שאוסליבן הביס את אלי קרטר באותה תוצאה ב-2008.

השחקן הסנוקר רוני אוסליבן. GettyImages
מלך השולחן. אוסליבן/GettyImages

יש לציין כי הדרמה הגדולה של הטורניר אירעה בחצאי הגמר, כאשר שני החצאים הוכרעו במשחקון האחרון והסתיימו בתוצאה 16:17. אוסליבן רשם קאמבק אדיר, כאשר נראה חסר אונים מול יריבו הוותיק מארק סלבי שהוביל 14:16 והיה זקוק למשחקון אחד בלבד כדי להעפיל לגמר. סלבי שלט בהתמודדות ויכול היה להוביל 9:14, אבל אוסליבן הצליח לגנוב שני משחקונים ולצמק ל-13:11. סלבי הצליח לתסכל את אוסליבן, שנראה מיואש וחסר אונים, ובמצבים שנהוג לשחק מכות הגנה - "הרוקט" שיחק בצורה התקפית וחסרת אחריות, עם מכות "משוגעות". בסופו של דבר אוסליבן הצליח להשלים את המהפך ולהעפיל לגמר אחרי 16:17 דרמטי במיוחד, אבל סלבי ביקר אותו על התנהלותו.

"הרגשתי שהוא נהג בחוסר כבוד, בצורה שבה הוא שיחק", אמר סלבי על אוסליבן, "בכל פעם ששמתי אותו בסנוקר, הוא פשוט בא לשולחן והיכה בכדור ב-100 ק"מ לשעה, וזה יכול היה ללכת לכל כיוון. בין אם הוא היה פשוט במין מצב רוח שכזה, הרגשתי חוסר כבוד מצדו על השולחן".

אוסליבן, שעורר סערה נוספת במהלך התחרות כשביקר את הדור הצעיר של הסנוקר (ואמר "הם לא כל כך טובים, חצי חובבנים, שכנראה שאני צריך לאבד יד או רגל כדי שאאבד את המקום שלי בטופ-50"), הגיב להאשמות של סלבי ואמר: "לפעמים אתה רוצה להכות הכי חזק שאתה יכול בתקווה למכה עם מזל, כי אחרת אני יכול לאבד 40 נקודות. אל תאשימו אותי, תאשימו את החוקים על ההחטאות (שגוררות הורדת נקודות). אם הייתי טוב כמו סלבי בלצאת מסנוקרים, אולי הייתי יכול על מכת הגנה. אבל אין לי מושג. אולי הוא קצת מאוכזב כי הוא הפסיד בחצי הגמר. אני מבין אותו".

גם בחצי הגמר השני קירן ווילסון ואנתוני מקגיל רשמו קרב צמוד, ובמשחקון האחרון והצמוד ההעפלה הוכרעה גם בזכות מכה די מזליקית של המנצח (אחרי 20 דקות רצופות בלי כדור בחור), במה שהוגדר כאחד הנסים הגדולים בתולדות התחרות.

בגמר אוסליבן כבר נראה נינוח יותר מול יריבו "הצעיר", פתח בצורה מוחצת, והשלים את הניצחון בברייק של 96 נקודות לקול תשואות הקהל בקרוסיבל, שנהנה מעוד תצוגת סנוקר משובחת של האלוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully