וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת הנשים הגישה את המפרט התקציבי הנדרש לפתיחת העונה הקרובה

היו"ר הילה קניסטר בר דוד: "ליגות הגברים יקבלו 200 מיליון שקל, כדורסל הנשים לא יפתח את העונה בפחות מ-12 מיליון שקל"

עוז בלייזר לאחר שהצטרף למכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הציגה בפני דירקטוריון המנהלת את הדרישה התקציבית שהעבירה בימים האחרונים למשרד האוצר ולמשרד התרבות והספורט, העומדת על סך של 12 מיליון שקל לעונה הקרובה. על פי התכנית התקציבית, כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורסל, תקבל תקציב של מיליון שקל (המינימום הנדרש על ידי הרשות לבקרה תקציבית) וסכום של 2 מיליון שקל ישמש לתקציב המנהלת להפעלת ליגת העל לנשים בכדורסל.

דירקטוריון המנהלת החליט לדחות את מועד פתיחת העונה מה-12 באוקטובר ל- 26 באוקטובר בכפוף לקבלת התקציב המבוקש בסך 12 מיליון שקל ממשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט.

על פי מכתבה של קניסטר בר דוד שנשלח למשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט: "בעוד ליגת העל לנשים בכדורסל סופגת שנה אחר שנה קיצוץ בתקציבה, זוכות ליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל, בשנתיים האחרונות לתוספות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים, ללא שום הצדקה עניינית לאפליה בוטה זו".

במכתבה, חשפה קניסטר בר דוד את כלל מרכיבי התקציב אשר יועברו בשנת 2020 לליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל, ובהם רשת ביטחון בסך 110 מיליון שקל לפיצוי על אבדן הכנסות מכרטיסים, החזרי הוצאות סדרנות בסך כ-50 מיליון שקל, תוספת לעידוד השחקן הישראלי בסך 14 מיליון שקל. בנוסף, חשפה בר דוד כי משרד האוצר נתן למועצה להסדר ההימורים בספורט התחייבות לממן את הסכם השיווק של הטוטו עם ההתאחדות לכדורגל בסכום של 30 מיליון שקל, ככל שהכנסותיה יפגעו, וכי המועצה להסדר ההימורים בספורט תעביר גם השנה את הסך של 50 מיליון שקל לליגות הגברים, סכום המשולם עבור שיווק במגרשי הגברים, וזאת למרות שהמשחקים יערכו ללא קהל.

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הילה קניסטר בר דוד. יח"צ,
״נשים אינן צריכות "להצדיק" מדוע תשקיע מדינת ישראל כספים גם בהן״. הילה קניסטר בר דוד/יח"צ

על פי מכתבה של קניסטר בר דוד, מדובר באפליה מגדרית: "באופן אבסורדי מעבירה המדינה ביד אחת 110 מיליון שקל לספורט הגברים בלבד, כפיצוי על כך "שאין קהל" במגרשים וביד השנייה מעבירה 100 מיליון שקל נוספים לגברים בלבד, בטענה שמדובר בהסכם שיווק מסחרי שלא מתאים לספורט הנשים שבו "אין קהל".

"בכל הכבוד, נשים אינן צריכות "להצדיק" מדוע תשקיע מדינת ישראל כספים גם בהן, באופן שווה לגברים, בתחום הספורט, או בכל תחום אחר" כך על פי מכתבה של קניסטר בר דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully