וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימה עם סאנצ'ו והולאנד: הילד מראשון לציון שמועמד ל"נער הזהב"

גיורגי ציטיאשווילי נולד ועשה את צעדיו הראשונים בישראל. היום הוא מועמד לתואר "השחקן הכי טוב באירופה מתחת לגיל 21" ביחד עם שמות כמו פודן, ויניסיוס, דייויס וגרינווד

בווידאו: ביצועיו של גיורגי ציטיאשווילי/מתוך יוטיוב

העיתון האיטלקי "טוטוספורט" צמצם אתמול (שבת) את רשימת המועמדים ל"נער הזהב" מ-100 ל-60 וכמובן שבמירוץ לתואר עדיין נמצאים שמות גדולים כמו ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו, אלפונסו דייויס ואנסו פאטי. בתוך כל עשרות השמות המפורסמים, ביניהם גם פיל פודן, רודריגו, ויניסיוס ומייסון גרינווד, נמצא גם אחד שנולד בישראל, גיורגי ציטיאשווילי שמו.

גיורגי הוא כמובן בנו של קלימנטי ציטיאשווילי, שהוחתם בקיץ 2000 על ידי מכבי תל אביב, אבל הושאל מיד להפועל ראשון לציון וכבש 12 שערים בעונת 2000/01, בה הכתומים סיימו כהרגלם במקום ה-9. קלימנטי המשיך לתקופות קצרות בבני יהודה ובצפרירים חולון ובנו למעשה עשה את צעדיו הראשונים בישראל. בהמשך האב שיחק כמה שנים בקפריסין, אבל המשפחה קבעה את מושבה בקייב.

גיורגי שמשחק כקיצוני, גדל באקדמיה של דינמו קייב ולמרות שהוא מחזיק גם באזרחות גאורגית, הוא ייצג את אוקראינה בכל נבחרות הנוער והיה אחד מהשחקנים הבולטים בזכייה במפתיעה וההיסטורית של באליפות העולם עד גיל 20 ביוני 2019. בין היתר כבש שער ב-1:3 על דרום קוריאה בגמר.

העונה התחיל לצבור יותר ויותר דקות בקבוצה הבוגרת של דינמו קייב והביצועים שלו הספיקו לעורכי "טוטוספורט" כדי להכניס אותו לרשימה יוקרתית ביותר, שכוללת שחקנים שמהווים את העתיד של הכדורגל העולמי.

צפו בביצועיו של גיורגי ציטיאשווילי

בווידאו: ביצועיו של גיורגי ציטיאשווילי/מתוך יוטיוב

"נער הזהב" הוא פרס שמוענק ל"שחקן הכי טוב באירופה מתחת לגיל 21" מאז שנת 2003. הבחירה נעשית על ידי "טוטוספורט", אבל משתתפים בו עיתונאים מכלי תקשורת בגרמניה, ספרד, צרפת, שוויץ, פורטוגל, בריטניה, רוסיה, יוון והולנד.

בעבר זכו בו שחקנים כליאונל מסי, ויין רוני, פול פוגבה, קון אגוארו, ראחים סטרלינג, קיליאן אמבפה ואחרים. ב-2019 ז'ואאו פליקס קטף את התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully