וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WWE: קמאלה מת בגיל 70, ועולם ההיאבקות מתאבל על תקופה שלא תחזור

ג'יימס האריס, שהיה מוכר בתור "הענק מאוגנדה" שלחם בהאלק הוגן ואנדרה דה ג'יאנט, מת בגיל 70 אחרי ששתי רגליו נקטעו, והזכיר לעולם ההיאבקות ימים יפים, אך גם אפלים

סיפורו של המתאבק רודי פייפר/WWE

מתאבק העבר קמאלה מת אתמול (ראשון) בגיל 70, ועולם ההיאבקות נפרד מלוחם מתקופה אחרת. קמאלה, "הענק מאוגנדה", היה שם הבמה של ג'יימס האריס. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו ב-WWF בשנת 1984, אבל עוד לפני כן התאבק בזירות חובבניות, כשאת הבכורה שלו ערך ב-1978. וכיאה לשנים ההן, הוא היה דמות שכיום כמובן לא הייתה עוברת ולא מתקבלת - גם בעולם ההיאבקות הגרוטסקי.

קמאלה. טוויטר, אתר רשמי
עולם ההיאבקות זוכר. קמאלה/אתר רשמי, טוויטר
קמאלה. טוויטר, אתר רשמי
היום זה לא היה עובר. קמאלה/אתר רשמי, טוויטר

"קמאלה" הוצג כדמות שמקורה באוגנדה (על אף שהאריס נולד וגדל במיסיסיפי). הוא צבע את פרצופו בצבעי מלחמה של שחור ולבן, על גופו צוירו שני כוכבים שחורים ולבנים, הוא נהג לעטות סביב צווארו שרשאות קש שעליהן שולבו גולגולות, נהג לעלות לזירה עם קלשון ומגן, ולא פעם הוצג כקניבל וכצייד ראשים - בגלל מוצאו האפריקאי. כמו כן נטען שהוא היה שומר ראש של נשיא אוגנדה, אידי אמין. גובהו היה 2.00 מטר, והוא שקל כ-170 ק"ג. המאבקים הכי מפורסמים שלו בשיא הקריירה היו מול שני כוכבי על אחרים: אנדרה דה ג'יאנט והלק הוגאן.

צפו בכתבה שנעשתה על "קמאלה" ב"בליצ'ר ריפורט"

בשנים האחרונות הוא הפך לעוד שם שמסמל את הטרגדיה של עולם ההאיבקות, כשלצד לוחמים רבים שחלו בגלל החומרים הרבים שהשתמשו בהם והתאבדו בגלל דיכאון - האריס סבל מסוכרת, ומי שהיה מתאבק כגול ומפחיד נאלץ לקטוע את שתי רגליו עד לגובה הברך. עם זאת, אחרי מותו רבים ספדו לו בהערתה, וזכרו: "הוא היה דמות מופלאה, מחויבת, מעורר אמוציות, וככה נזכור אותו".

בשנת 1992 הוא אובחן לראשונה כחולה בסוכרת, כשעדיין היה מתאבק ב-WWE. בעקבות סיבוכים של המחלה, אחרי פרישתו מהענף, הוא נאלץ לעבור כריתה בשתי הרגליים שלו מתחת לברך בשנים 2011 ו-2012. כמה שנים לאחר מכן הוא חשף שהוא ואשתו חיים רק על קצבת הנכות שלו.

בעבר הוא חשף שבמהלך קרב על הבמה הוא נקלע לקטטה עם "אנדרה דה ג'איינט", ולאחר מכן איים עליו באקדח. אחר כך מהחשש לנקמה הוא הסתובב עם אקדח ברכבו, עד למותו של אנדרה. כמו כן חשף כי בהשוואה למתאבקים אחרים, הוא הרוויח סכומים פחותים. ב-30 שנות קריירה, הוא כיכב ב-648 קרבות.

בעבר האשים את וינס מקמהון, הבעלים של ה-WWE, בשחיתויות כספיות, העלמת בדיקות סמים חיוביות, ואף טען שהיה מטריד מינית על בסיס קבוע ובין היתר נהג לצפות במתאבקים מקיימים יחסי מין: "אם אתה רוצה להסתדר עם וינס, תעשה לו טובות מיניות. ככה תסתדר איתו ממש טוב. אבל אם מתעסק בשלך, רק מגיע לעבודה, הוא לא יאהב אותך. היו הרבה גברים ששכבו עם גברים באותם ימים, היו גם גברים עם נערים".

בין היתר הוא סיפר בראיון ש"בסאמר סלאם 1992 היה לי את אחד מהקרבות הגדולים שלי, נגד האנדרטייקר. הוא הרוויח חצי מיליון דולר ואני הרווחתי 13 אלף. הייתה הרבה גזענות ב-WWE. אני זוכר כל כך הרבה פעמים בהן הגעתי מוקדם לאימונים והתמקמתי בחדרי ההלבשה הטובים, ואז הסוכנים היו באים ובועטים אותי משם לטובת הכוכבים הלבנים".

  • עוד באותו נושא:
  • קמאלה
  • wwe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully