וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: ראש הקבוצה של הרוכב שנפצע קורא "להשליך לכלא" את היריב שגרם לתאונה

בעקבות התאונה הקשה בפולין: דילו גרונוואגן התנצל על חלקו, אחרי שדחף את יאקובסן שאושפז בבית חולים ונמצא בתרדמת. ראש הקבוצה: "נגיש תלונה למשטרה"

תאונה קשה במהלך מירוץ אופניים, פולין/רויטרס

רוכב האופניים ההולנדי דילו גרונוואגן התנצל על חלקו בתאונה הקשה שאירעה ביום רביעי במירוץ בפולין, שבה בן ארצו פאביו יאקובסן נפגע בצורה קשה ואושפז בבית חולים במצב קשה ועדיין נמצא בקומה. במטרים האחרונים של המירוץ, כשהשניים התחרו ראש בראש ודהרו במהירות של 80 קמ"ש, גרונוואגן נראה דוחף את יריבו שעמד לעקוף אותו, ובעקבות זאת יאקובסן התרסק בצורה רעה על מעל מעקי הבטיחות ונפגש בראשו. יאקובסן בן ה-23 נותח בפניו בבית חולים.

"מה שקרה הוא נוראי", אמר גרונוואגן, שספג ביקורת קשה מאוד על התנהגותו, ונפסל מהמירוץ, "אני לא מצליח למצוא את המילים כדי להביע עד כמה אני מצטער בפני פאביו וכל המעורבים. מה שחשוב כרגע זה רק מצבו הבריאותי של פאביו. אני חושב עליו כל הזמן". גם מנהל הקבוצה של גרונוואגן הודה ש"הוא מרגיש רע מאוד על מה שקרה", והוסיף שהקבוצה "תבחן את היטב מה קרה בתאונה".

אך כאמור, לא רק איגוד האופניים העולמי ביקר את "ההתנהגות המסוכנת" של גרונוואגן, שבהילוכים חוזרים ואיטיים נראה דוחף בבירור את יריבו בצורה מסוכנת. מי שתקף בצורה בוטה את הרוכב הוא ראש קבוצת QuickStep, פטריק לפברה, שחניכו נפגע. בתחילה הוא צייץ על גרונוואגן ש"צריך לשלוח אותו לכלא", ואחר כך הרחיב את המתקפה.

"אני עדיין כועס מאוד, ועומד מאחורי המילים שלי בטוויטר", אמר, "זה היה מהלך מלוכלך, אתה לא עושה דברים כאלה. כבר הגשנו תלונה לאיגוד, ונגיש תלונה גם למשטרה. לא נעבור על זה בשקט". יש לציין שמספר רוכבים נוספים, כולל שופט במירוץ, נפגעו בתאונה. גורמים רבים בעולם האופניים טוענים שהאשמה העיקרית לתאונה היא המחסומים המסוכנים שהציבו המארגנים, אבל את לפברה זה לא מרשים.

"ראיתי את זה עשרות פעמים, ואני לא מבין איך זה קרה", המשיך, "רוכב חייב להישאר במסלול שלו. הוא ראה את פאביו עוקף אותו, ונתן לו מרפק. הוא כמעט נשכב עליו, וגרם לו לאבד שיווי משקל. זאת התקפה. אני יודע דבר או שניים על אופניים, דברים כאלה לא עושים".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully