וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין העליון קבע: חוק המתאזרחים הוקפא עד להחלטה בעתירה נגדו

5.8.2020 / 14:37

דייני בית הדין קיבל את עמדת מנהלת הליגה והעותרים לפיה יש להקפיא את משמעויות החוק עד להחלטה בעניין העתירה. המשמעות: קבוצות יוכלו להחתים מתאזרחים שקיבלו אזרחות עד ה-31 ביולי 2020 ללא קנס

התגובות לזכייה של מכבי תל אביב באליפות/צילום: דני מרון ,עריכת וידאו: ניר חן

דייני בית הדין העליון של איגוד הכדורסל השופט עודד מודריק, עו"ד עמנואל סלע ועו"ד שרון סתיו החליטו לקבל את עמדת מנהלת ליגת העל והעותרים בעניין חוק המתאזרחים ולמעשה להקפיא את החוק בנוגע לכל מתאזרח שקיבל את אזרחותו לפני ה-31 ביולי 2020, עד שתתקבל החלטה על ידי בית הדין העליון.

משמעות ההחלטה היא כי חוק המתאזרחים יחול רק על שחקנים שעדיין לא קיבלו אזרחות ישראלית וכי הקבוצות יוכלו להחתים שחקנים מתאזרחים ללא קנס, מלבד כאלה שיקבלו את האזרחות הישראלית שלהם החל מה-1 באוגוסט. למרות זאת יצטרכו הקבוצות לעמוד במגבלה של מספר שחקני תוצרת מחלקת הנוער בקבוצה שלהם, מה שיגביל את מספר המתאזרחים

שחקן מכבי תל אביב סנדי כהן. דני מרון
סנדי כהן/דני מרון

בהחלטתו מפרט בית הדין העליון את ההחלטה וכתב: "שקלנו את הטענות מכל העברים, אנחנו סבורים שכובד המשקל של השאלות שהעתירה (שהגישו המתאזרחים נגד החוק שנחתם בספטמבר 2019, א.ש) מעוררת וההשלכות הרוחביות מצדיקות עיון מסודר ומעמיק והבהרות שצפויות להתקבל מהממשלה שישקפו את עמדת מדינת ישראל ומשרד הספורט, בפרט. ברור לנו שלא ניתן לקיים את הדיון בצורה רצינית ולקבל החלטה בפרק זמן של ימים".

בארגון השחקנים, שם מאוכזבים מאוד מהחלטת בית הדין, הציעו בפשרה במהלך הדיון להרחיב את הסמכויות של וועדת החריגים שקיימת בין מנהלת הליגה לאיגוד הכדורסל, אך הצעתם נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully