וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסלן העבר אנדרה ספנסר הלך לעולמו מדום לב בגיל 56

5.8.2020 / 7:34

כוכב מכבי ראשון לציון בשנות ה-90 מת בפתאומיות בזמן שהעביר אימון לקבוצת ילדים. בשבוע שעבר סיפר לקראת גמר הפיינל פור: "מחכה לטקס החזרה שלי"

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי ראשון לציון על הפועל ירושלים בחצי הגמר/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

אנדרה ספנסר, אחד הזרים הגדולים ששיחקו בכדורסל הישראלי בשנות ה-90, מת הלילה (בין שלישי לרביעי) בפתאומיות בקליפורניה כשהוא בן 56 בלבד. ספנסר קיבל דום לב בשעה שהעביר אימון לקבוצת ילדים, ומותו נקבע כעבור זמן קצר. מותו של ספנסר, שכיכב במכבי ראשון לציון בתחילת שנות ה-90 וסחף את הקבוצה ביחד עם ג'ינו בנקס להופעה בגמר הפלייאוף, הפתיע רבים, שחבריו מהתקופה בישראל ובארצות הברית מתקשים לעכל את החדשות.

אנדרה ספנסר ב-1991. מתוך ערוץ 2, צילום מסך
עצוב. אנדרה ספנסר/צילום מסך, מתוך ערוץ 2

ספנסר התראיין ערב גמר הפיינל פור לוואלה! ספורט וסיפר כי לא יחמיץ את הגמר: "ני לא מאמין שעברו כבר כמעט 30 שנה מאז. שמעתי שיצחק פרי עדיין מנהל שם את ההצגה... הוא האיש שנתן לי את ההזדמנות, ואני מקווה שהוא קורא את הכתבה הזאת, כדי שיידע שאני עדיין מחכה לטקס לכבוד החזרה שלי הביתה. פעם ערכו משהו דומה לג'ינו בנקס והחבר'ה, ולא הצליחו להשיג אותי. לא מזמן הצעתי לו גם להחתים את הבן שלי, טאג', ששיחק בספרד", סיפר לאהרל'ה ויסברג.

ספנסר בוגר אוניברסיטת צפון אריזונה הגיע לכדורסל הישראלי בקיץ 1990 והיה חלק מההצלחה הגדולה של הקבוצה כשהוא קולע ב-37 משחקים במדי הקבוצה 780 נקודות ומוביל אותה להופעה בלתי נשכחת בגמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב. אחרי השנתיים בעיר היין הגיע ל-NBA כשהוא משחק במשך שנתיים 48 משחקים באטלנטה, גולדן סטייט וסקרמנטו.

הוא עבר בספרד וצרפת לפני שחזר בסוף עונת 1995/6 להפועל תל אביב. ספנסר שב פעם נוספת לכדורסל הישראלי, הפעם לעירוני רמת גן ושיחק בקבוצה במשך שלוש שנים. את הקריירה סיים במדי הפועל עפולה בשנת 2002 כשהוא בן 38. הוא קלע 1,824 נקודות ב-112 משחקים בליגת העל ו-459 נקודות בפלייאוף ב-23 משחקי פלייאוף. בשנים האחרונות אימן נערים בגילי 14-18 באקדמיות בריברסייד ובצ'ינו הילס. "אם יש ישראלים או ישראליות שרוצים לבוא ולצמוח אצלנו, אשמח לקבל אותם", הוא הודיע בריאיון האחרון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully