וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מאמן כדורגל הוא אמן, אני מתגעגע למגרשים"

מאמן נבחרת ישראל לשעבר דיבר לקראת פתיחת הקורס שיעביר במכללה האקדמית וינגייט: "המטרה שלי היא להעביר את הידע שרכשתי למאמנים צעירים בישראל"

טל בן חיים חוזר למכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

כשנתיים חלפו מאז נאלץ אלי גוטמן לפרוש מאימון כדורגל, אבל הגעגועים קיימים. "חד משמעית אני מתגעגע לאימון כדורגל ולמגרשים", אמר בריאיון למכללה האקדמית וינגייט, שם יעביר בקרוב קורס למדריכים ומאמני כדורגל. "אימון כדורגל בשבילי זה תשוקה אחת גדולה. מבחינתי מאמן הוא אמן. לחבר שחקנים שהגיעו מבתים שונים ורקע שונה לקבוצה אחת שמתפקדת כמכונה, זו אומנות".

"קיבלתי פניות ממאמנים שביקשו להעביר להם ידע ולעזור בפן הטקטי של המשחק", סיפר גוטמן. "אחרי פניות רבות, עלה לי בראש רעיון ליצור קורס שיהיה ממוקד מאוד לאנשי מקצוע. לקחתי את כל החומרים מ-30 שנות קריירה שלי, עם עשרות קלסרים ועשרות סרטוני וידאו והכנתי קורס שכולל את כל הנושאים הכי חשובים עבור מאמן כדורגל. כיום המטרה שלי, היא להעביר את הידע שרכשתי בקריירה שלי למאמנים צעירים בישראל".

אלי גוטמן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"יש בישראל מאמנים עם תשוקה עצומה להצליח בתחום". גוטמן/יוסי ציפקיס

בהתייחס למקצועיות של מאמני הכדורגל בישראל ועתיד המאמנים הצעירים אמר גוטמן: "מבחינתי שלושת הדברים החשובים ביותר עבור מאמן כדורגל הם: מנהיגות, מקצועיות ותשוקה. תשוקה זו נקודת ההתחלה של כל מאמן וכל הישג. יש בישראל מאמנים עם תשוקה עצומה להצליח בתחום. מצד שני, יש מאמנים שצריכים לשפר את יכולת האימון שלהם. קח לדוגמה את ברק בכר, רוני לוי, יוסי אבוקסיס, רן בן שמעון וניר קלינגר. הם מקצוענים בהעברת מסרים לשחקנים שלהם, יש להם תשוקה אדירה למשחק ורצון ללמוד ולהתקדם. חשוב להבין שאין כוכבים בתחום האימון שמסמנים אותם מראש לגדולה. זה קורה בגלל שאין עוד מקצוע שבו אתה נבחן מדי שבוע. גם אם במשך שנה, שנתיים הגעת לתוצאות מעולות, תארים והישגים, כמאמן אתה עדיין נמדד לפי שלושת המשחקים האחרונים שלך".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי גוטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully