וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בליגת העל? שופטים יוכלו להרחיק שחקנים שהשתעלו בכוונה

באיגוד הכדורגל העולמי (Ifab) הוציאו הנחיות חדשות לשופטים בעקבות מגיפת הקורונה: "אם שופט יחליט שמדובר בשיעול מכוון ובמרחק קרוב לשחקן אחר, הוא יוכל לשלוף כרטיס אדום"

בווידאו: התגובות אחרי משחק האימון בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב/אתר רשמי בית"ר ירושלים

נגיף הקורונה הביא עמו סכנות חדשות למגרשי הספורט ומאז שהכדורגל חזר לפעילות, אחד הדברים שהשחקנים הכי חוששים מהם זה ששחקן אחר ישתעל לידם בזמן משחק.

בהנהלת איגוד הכדורגל העולמי (Ifab) מתייחסים לתופעה הזו בשיא הרצינות ושוקלים להכניס שינוי לחוקת השיפוט, כאשר שחקן שישתעל בכוונה לכיוון שחקן אחר יקבל מיד כרטיס אדום. אחד מבכירי הארגון הבהיר לגבי זה: "כמו בכל עבירה אחרת, השופט צריך לפעול בשיקול דעת ולהחליט האם מדובר בפעולה טבעית או מכוונת. אם מדובר בשיעול טבעי לגמרי, השופט לא יצטרך לנקוט בשום פעולה. אותו דבר נכון לגבי שיעול רחוק משחקן אחר. אולם, אם השחקן קרוב מספיק לשחקן השני ובוודאות השתעל בכוונה, השופט יוכל להרחיק אותו".

שחקן מנצ'סטר סיטי פרננדיניו מקבל כרטיס אדום. רויטרס
בקרוב אדום גם על שיעול?/רויטרס

עוד הם מבהירים שהשופטים לא צריכים למהר להעניש על כל שיעול שגרתי וש"פעולה של השופטים תקבל גיבוי רק כשיש ראיה לכך שמדובר בפעולה מכוונת נגד שחקן אחר".

באיגודי השופטים בעולם אין עדיין חוקה כתובה לגבי התופעה הזו, אבל השופטים יוכלו להפעיל שיקול דעת ויקבלו גיבוי במקרה של מעשה כזה. האם בקרוב ההנחיה הזו תגיע גם לישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully