וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שתי עולות מהלאומית לשלוש שנים, מספר הקבוצות בליגת העל יישאר על 13?

3.8.2020 / 21:20

מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל קרובים להסכם שיכלול גם סיכום על מספר העולות והיורדות, שיאשר את עליית הפועל חיפה ויבטיח שתי עולות עד לתום עונת 2021/22. תגובת המנהלת: "עדיין אין סיכום"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות עם האוהדים הצהובים/אור שקדי

איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה נמצאים זה זמן רב במגעים על הסכם חדש שיחליף את ההסכם המקורי שנחתם בין הצדדים לפני 18 שנים. למרות שההסכם עדיין לא נסגר סופית, אחד הסעיפים שיותר מעניינים את חובבי הכדורסל בהסכם נוגע לנושא העולות והיורדות, ובמסגרתו, אם יאושר עקרונית בימים הקרובים, תאושר העלייה של הפועל חיפה לצד בני הרצליה לליגת העל, כך שבעונת 2020/21 יהיו בליגת העל 13 קבוצות.

אלא שלוואלה! ספורט נודע כי ההסכם יכלול סעיף כי גם בשנתיים הבאות, קרי בעונת 2020/21 ובעונת 2021/22 יהיו שתי עולות מהליגה הלאומית לליגת העל, ואם בליגה הראשונה לא ישנו את מספר היורדות המתוכנן משתי קבוצות, יישאר מספר הקבוצות על 13 גם בעונת 2021/22 ובעונת 2022/23. מנהלת הליגה תוכל לשנות את מספר הקבוצות על ידי הוספת יורדות או הורדת מספר היורדות.

על פי המגעים בין הצדדים, איגוד הכדורסל יממן את הקבוצה ה-13 בליגת העל, כך שהתקצוב שקבוצות הליגה יקבלו ממנהלת הליגה לא יפחת. כמו כן, אם במהלך השנתיים הבאות, אחת מהעולות מהלאומית לא תוכל לממש את העלייה, מספר הקבוצות בליגת העל יירד ל-12 ולא תעלה קבוצה אחרת במקומה.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. יותם רונן
מספר הקבוצות בליגה יהיה אי זוגי? שמואל פרנקל/יותם רונן

באיגוד הכדורסל כבר הודיעו בשבוע שעבר כי מספר היורדות מהליגה הלאומית, שתכלול בעונה הבאה 15 קבוצות, לליגה הארצית, שתכלול בעונה הבאה שני מחוזות של 13 קבוצות כל אחד, יגדל בעונה הבאה משתי קבוצות לשלוש, ומהליגה הארצית יעלו שתי קבוצות, קבוצה אחת בכל מחוז. לפי השיטה הזאת, יחזור מספר הקבוצות בליגה הלאומית בעונת 2021/22 ל-14 קבוצות.

תגובת המנהלת: "מנהלת ליגת על מבקשת לאחר 18 שנה להגיע להסכם חדש עם איגוד הכדורסל. עדיין אין סיכום לגבי כל הנושאים שהועלו על ידי המינהלת ואנו מקוים שנגיע להסכם רב שנתי, שכל הנושאים כולל נושא העולות יורדות יסוכמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully