וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט חייב את עיריית נתניה להעביר יותר מחצי מיליון שקל לבנות נתניה

העטירה של קבוצת הנשים כנגד העירייה וקבוצת הגברים התקבלה על ידי בית המשפט, שפסק פיצוי בסך 568 אלף שקל לקבוצה בשל הפליה בתקצוב

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ראשון) את עתירת קבוצת כדורגל הנשים בנות נתניה, אשר עתרה נגד עיריית נתניה, וקבוצת הגברים מכבי נתניה, בטענה להפליה מגדרית בחלוקת תקציבי הספורט העירוני.

על פי העתירה, עיריית נתניה חרגה מחובתה לחלק כספי תמיכות על פי קריטריונים שוויוניים, ובפועל העבירה מעל 3 מיליון שקל, המהווים 95% מתקציב העירייה לקבוצת הגברים ורק 133 אלף שקל, מהתקציב לקבוצת הנשים המהווים כ-5% בלבד, למרות ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל.

לטענת העותרות, העירייה התעלמה במשך שנים מהנחיית משרד הפנים והפלתה את קבוצת הנשים תוך קביעת קריטריון בלתי שוויוני, שאינו מאפשר לקבוצת הנשים להתמודד על התקציב, בטענה שעד להקמתה של הליגה השלישית לנשים בכדורגל, יופחת 80% מתקציב קבוצת הנשים העירונית ויועבר לקבוצת הגברים.

לטענת הקבוצה, לאחר הקמת הליגה השלישית בכדורגל לנשים, החליטה העירייה לפתע להעלות את הדרישה, וקבעה כי כעת נדרשות ארבע ליגות לתקצוב מלא והמשיכה להפחית את תקציבי קבוצת הנשים. בפסק הדין שהתקבל היום, קבע בית המשפט (השופט אמיר) כי יש לבטל את החלטת העירייה ולזכות את קבוצת בנות נתניה במלוא התמיכה, וזאת לאור קיומן של 3 ליגות מקצועיות לנשים בכדורגל. כתוצאה מפסק הדין, חייב בית המשפט את עיריית נתניה להעביר לבנות נתניה את התקציב המלא בסך 568 אלף שקל, במקום להעבירו לקבוצת הגברים העירונית.

לטענת עו"ד אורי כהנא אשר ייצג את העותרת קבוצת בנות נתניה: "בית המשפט הבהיר היום פעם נוספת, כי נשים זכאויות לשוויון מלא בספורט, גם בתקצוב. מדובר בפסק דין חשוב, בהמשך לפסיקת בג"צ מהעת האחרונה בעתירה שהגשנו בשם כל קבוצות כדורגל הנשים ובצעד נוסף לשוויון אמיתי בספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully