וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה מסכימה לדחיית חוק המתאזרחים בשנה אחת

2.8.2020 / 17:40

לאור ההליך המשפטי שצפוי להיות ארוך ואי הוודאות בשוק השחקנים, הודיע היועמ"ש של המנהלת כי תסכים לדחות את החלת החוק בשנה, ולהחילו בינתיים רק על מי שיקבל אזרחות החל מה-1 באוגוסט

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות עם האוהדים הצהובים/אור שקדי

האם חוק המתאזרחים שאמור לחול בעונה הקרובה על ליגת העל בכדורסל יידחה בשנה אחת לפחות? לידי וואלה! ספורט הגיע מכתב ששלח היועץ המשפטי של מנהלת הליגה, עו"ד חגי אשלגי, לפיו מנהלת הליגה מסכימה להצעה לדחות את החוק בשנה אחת, ובו ייערך דיון מקיף בסוגיות השונות שהוא מעלה. מי שהציעו את הדחייה הם העותרים, אחרי שההצעה לערוך הליך מזורז נדחה. ארגון השחקנים מתכוון להתנגד להצעה זו, ולא ברור כיצד יגיב השופט עודד מודריק שאמור לדון בסוגיה.

"עמדת המנהלת היא כי ישנם טעמים המצדיקים קיום דיון פרונטלי וממצה בעתירה נשואת תיק זה", נכתב בהודעה מטעמה שהועברה לשופט, "בעניין זה, מקבלת המנהלת את עמדת ארגון השחקנים. יחד עם זאת, נוכח ההצדקה בקיום דיון פרונטלי ולאור עמדת ארגון השחקנים העומד על חקירות עדים ועוד כיוצא בזאת, - דברים אשר עשווים לגרום להמשכות ההליךל - מוצאת המנהלת מקום להתייחס להצעת בא כוח העותרים ביחד לתקופת הביניים של ניהול ההליך, לדחיית יישום ההסכם בעונה אחת".

אמארה סטודמאייר חוגג אליפות עם מכבי תל אביב. דני מרון
בארגון השחקנים מתנגדים לדחייה. אמארה סטודמאייר/דני מרון

בהמשך מפורטים שיקולי המנהלת - "שורר עתה מצב של חוסר ודאות משפטי בעקבות העתירה בתיק זה ביחס לכניסה לתוקף הוראות ההסכם ביחס לאזרחים ישראלים חדשים. חוסר ודאות זה גורם לקבוצות ליגת העל בכדורסל בעיות וקשיים בהתחמת שחקנים לעונה הקרובה, אשר במהלכה הכללים יכולים להשתנות בעקבות הליך זה. לא יכול להיות חולק על העובדה כי הצדדים להסכם נשוא תיק זה לא צפו ולא יכלו לצפות, בעת חתימת ההסכם, את מגיפת הקורונה והשלכותיה הדרמטיות על ליגת העל בכדורסל. הפגיעה הכלכלית שגרמה מגיפת הקורונה לקבוצות ליגת העל בכדורסל היא גדולה וקשה. על מנת למנוע חוסר ודאות ו/או פגיעה בזכויות במהלך זמן ניהול ההליך המשפטי, תוך מתן אפשרות להליך המשפטי, להתנהל כסדרו, לרבות חקירות עדים כפי שדורש ארגון השחקנים".

עו"ד אשלגי מפרט את עמדת המנהלת: "למשך תקופת הביניים של ניהול הליך זה, מנהלת הליגה אינה מתנגדת להצעת בא כוח העותרים לדחות את החלת ההסכם לשנה אחת בלבד. לחלופין מציעה המנהלת לשיקול כבוד בין הדין את האפשרות הבאה - למשך תקופת הביניים של הליך זה בלבד - תידחה תחילת ההסכם אך ורק ביחס למתאזרחים שכבר הפכו לאזרחים ישראלים לפני ה-30 ביולי 2020. במשך תקופת הביניים של ניהול ההליךל בלבד, על כל מי שיהפוך לאזרח ישראלי, לאחר היום, יחולו הוראות ההסכם כבר מהעונה".

כזכור, חוק המתאזרחים החדש קובע כי כל קבוצה תוכל להחזיק עד שלושה שחקנים מתאזרחים בסגל, מתוכם רק שני מתאזרחים חדשים, שחקנים שעברו פחות מארבע שנים מיום קבלת האזרחות שלהם. על המתאזרח החדש הראשון ישלמו הקבוצות 200 אלף שקלים היטל, ועל המתאזרח השני, 300 אלף שקל היטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully