וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסן יחזקאל בריאיון: "שלומי דורה ואני טובים מרבים שמאמנים בליגת העל"

2.8.2020 / 10:00

רגע לפני שהמנהל המקצועי של מרמורק חוזר לקווים במשחק העלייה מול עפולה (20:00, ספורט 5), הוא מדבר על מעמדו ("יש לי רזומה יותר מכל אלה שיש להם סוכנים ומסדרים להם עבודה"), אייל גולן ("אנחנו כל שעה מדברים והוא רק חושב על המשחק") והמתח בעיר ("אנחנו בטירוף")

חגיגות העלייה של בני סכנין/צילום וידאו: מישה סטפנוב

את האימון המסכם התחילו אמש בהפועל מרמורק בשעה 21.00. לקבוצה יש כמה שומרי שבת ובראשם השוער אבי איבגי, כך שניסן יחזקאל קבע את האימון האחרון לפני המשחק הערב מול הפועל עפולה לצאת השבת. חודש שלם מחכים במרמורק למשחק המכריע על העלייה ללאומית הערב (ראשון) מול הפועל עפולה (20:00 ספורט 5). מאז שניצחו את כאוכב מליגה א' צפון, הם בעמדת המתנה.

ראו איך השחקנים של בני לוד והפועל עפולה נכנסים לבידוד בגלל חולי קורונה והמשיכו להתאמן ארבע פעמים בשבוע בציפייה לרגע הזה. "זה לא היה פשוט", מספר יחזקאל בריאיון לוואלה! ספורט לקראת המשחק הערב. "להחזיק קבוצה חמישה חודשים בשביל שני משחקים, זה לא קרה בהיסטוריה. אתה מבין שמחודש מרץ שיחקנו רק משחק אחד ועכשיו המשחק השני?".

ואיזה משחק.

"כן, הכל מתנקז למשחק הזה מול הפועל עפולה ויש אצלנו במרמורק דריכות שיא. זו קבוצה שנבנתה כדי לעלות ליגה. הביאו את עידו אקסברד, אבי איבגי, נאור פסר, אופיר חמו. בנו קבוצה לעלייה והליגה נעצרה באמצע. היינו קרוב מאוד לכפר שלם. כל העונה כמעט היינו מקום שני, אבל הליגה נפסקה וכפר שלם עלתה. נגזר עלינו לנסות ולעלות בצורה הזו ואנחנו היום משחק אחד מעלייה. אנחנו בטירוף, בהתרגשות גדולה, במתח שיא".

ניסן יחזקאל מאמן בני סכנין. ברני ארדוב
"אני חוזר לתפקיד המנהל המקצועי בעונה הבאה".. ניסן יחזקאל/ברני ארדוב

אתם באים כאנדרדוג?

"ברור שהפועל עפולה פייבוריטית מולנו. הם קבוצה מהליגה הלאומית ואנחנו מליגה א' וזה כבר יתרון. הם גם שיחקו כל החודש הזה ועוד קודם בפלייאוף. יש להם תשעה משחקים מאחוריהם ולנו רק אחד. מעבר לזה יש להם כלים כמו ערן לוי, סיידר, גולדמן, גולן אלקסלסי בשער, יובל שוואט. יש שם ניסיון ויכולת ויש להם מאמן כמו שלומי דורה שהיה ברמות הגבוהות. מאמן של ליגת על. אבל כשזה מגיע למשחק אחד, כל היתרונות האלה מצטמצמים".

יש לשחקנים שלכם מענקי עלייה?

"לכל השחקנים של מרמורק יש מענק עלייה. יש את המוטיבציה לעלות ליגה גם כי ליגה א' בעונה הבאה תימשך שישה חודשים והליגה הלאומית עשרה חודשים, כך שמי שישחק בעונה הבאה בליגה הלאומית ייהנה מעוד ארבע משכורות ביחס לשחקן ליגה א'. יש כסף יותר גדול בלאומית ואל תשכח שיש לנו 14 שחקנים חתומים על חוזים לעונה הבאה".

אתה תאמן את הקבוצה בעונה הבאה?

"לא, אני חוזר לתפקיד המנהל המקצועי".

זה לא קצת בעייתי שהשחקנים יודעים שאתה לא ממשיך איתם בעונה הבאה?

"לא, כי השחקנים יודעים שאני במערכת בעונה הבאה כמנהל מקצועי ואני אקבע מי נשאר ומי לא. זה יתרון גדול שהם יודעים שאני אקבע מי יהיה איתנו בעונה הבאה".

עוד בוואלה!

הערב: עפולה ומרמורק בקרב על הכרטיס האחרון ללאומית (20:00, ספורט 5)

לכתבה המלאה
שחקן הפועל עפולה, ערן לוי. ברני ארדוב
"ברור שעפולה פייבוריטית". ערן לוי/ברני ארדוב

עזבת את תפקיד המאמן סופית?

"אמרתי את זה כבר כמה פעמים, רק הצעה מעניינת מליגת העל תגרום לי לחזור לאמן. אני מיציתי עם אימון בליגה הלאומית ובליגה א'. רק ליגת העל. אני חושב שאני מאמן ראוי לליגת העל. אני לא רואה מאמנים יותר טובים ממני בליגת העל. אני אחזור בעונה הבאה להיות מנהל מקצועי במרמורק במועדון שמכבדים אותי. אתן את שירותיי פה עד שתבוא הצעה".

גם אתה וגם שלומי דורה מאמני ליגת על שייאבקו הערב על החיים בתחתית הליגה הלאומית?

"ללא ספק. גם שלומי וגם אני מאמנים טובים יותר מהרבה שמאמנים בליגת העל. הנה יש לך כותרת. שנינו מאמנים יותר ראויים מהרבה מאמנים שעובדים היום בליגת העל. יש לי רזומה יותר מכל אלה שיש להם סוכנים ומסדרים להם עבודה".

אז הבעיה היא סוכן?

"בוודאי. למה, מי קובע את המאמנים בליגת העל? רק סוכנים".

אז קח סוכן.

"לא רוצה. לא רוצה להיות מחוייב לסוכן. אני מכיר בחשיבות אבל אני לא רוצה להיות מחוייב לסוכן שבשביל עבודה, יחייב אותי לקחת שחקן שלו. לא רוצה להיות במקום הזה. יש עוד עשרה מאמנים שראויים לאמן בליגת העל ויושבים בחוץ".

תן שניים.

"לא רוצה לפגוע באחרים. אמרתי לך על שלומי דורה ועלי. לא צריך עוד שמות כדי שלא ייפגעו אנשים".

למי מגיע יותר להיות בליגה הלאומית?

"אין ספק שלהפועל מרמורק מגיע יותר. הפועל עפולה כבר ירדה ליגה. אם בני לוד לא היתה מושבתת בגלל הקורונה, קרוב לוודאי שהיא היתה משחקת מולנו. אם יש צדק בכדורגל, אנחנו צריכים לעלות. מגיע לנו לעלות".

מאמן הפועל עפולה, שלומי דורה. ברני ארדוב
"מי קובע את המאמנים בליגת העל? רק סוכנים"." שלומי דורה/ברני ארדוב

נשיא הכבוד אייל גולן במתח?

"אתה לא מבין כמה. אנחנו כל שעה מדברים והוא רק חושב על המשחק. לא ראיתי אותו כמה ימים".

הוא לא בא לאימונים?

"הוא היה עסוק בכל מיני דברים כמו צילומים לתכנית כזו או אחרת. גם הילדים היו איתו באחרונה".

הוא חיבר שיר עלייה?

"אייל לא צריך לחבר שיר. הכל אצלו כבר בראש".

אייל גולן עם שחקני הפועל מרמורק. קובי אליהו
"סומך עלי כמאמן בקטע מקצועי". אייל גולן/קובי אליהו

למשחק הוא יבוא?

"בוודאות. והוא מאוד מתרגש".

יתערב בהרכב?

"ממש לא. הוא סומך עלי כמאמן בקטע המקצועי. הוא מעריך את מה שיש לי".

המשחק הכי חשוב שלך בקריירה?

"לא, אחד החשובים אבל לא הכי חשוב. כבר היו לי משחקים חשובים עם בית"ר ירושלים, בני יהודה, ראשון לציון, פתח תקווה, הרצליה ואחי נצרת. אבל זה אחד המשחקים החשובים ואחד המשחקים שאני הכי רוצה לנצח בשביל הקהל של הפועל מרמורק שלא יכול להיות איתנו, עבור הבעלים מוטי אברג'יל שהוא חבר שלי ועבור נשיא הכבוד אייל גולן שהוא אח שלי. וכמובן השחקנים. זה שאין קהל זה החיסרון הכי גדול שלנו במפגש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully