וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמיאנג שבר שיא בארסנל, ארטטה הצהיר: "בונה את הקבוצה סביבו"

החלוץ הפך לשחקן ארסנל הראשון שכובש שני צמדים רצופים בוומבלי, המאמן התייחס לעתידו: "הוא רואה שיש פה דרך נכונה. מאמין שהוא יישאר". למפארד הודה: "לא שיחקנו מספיק טוב כדי לזכות בגביע"

שחקני יובנטוס חוגגים בחדר ההלבשה זכייה באליפות/חשבון הטוויטר הרשמי של יובנטוס

דרך הליגה זה לא עבד, אז כמה טוב שיש גביע. ארסנל זכתה הערב (שבת) בגביע האנגלי בפעם ה-14 בתולדותיה והבטיחה עונה אירופית מספר 26 ברציפות, עם כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. פייר אמריק אובמיאנג, הקפטן האפריקאי הראשון בתולדות המפעל, קבע 1:2 בגמר מול צ'לסי עם צמד וחגג תואר ראשון במדי התותחנים, אחרי שהבלוז הוליכו משער מוקדם של כריסטיאן פוליסיץ'. פרנק למפארד הפסיד בגמר הגביע הראשון שלו כמאמן וגם איבד את ססאר אסיפליקואטה, פוליסיץ' ופדרו (משחקו האחרון בצ'לסי) שנפצעו ואת מתאו קובאצי'ץ' שהורחק.

פייר אמריק אובמיאנג קפטן ארסנל עם הגביע האנגלי. רויטרס
אוהב את וומבלי. פייר אמריק אובמיאנג עם הגביע (צילום: רויטרס)/רויטרס

מיקל ארטטה מאמנה של ארסנל התייחס לעתידו של אובמיאנג בארסנל ואמר: "הוא יודע מה אני חושב עליו. אני רוצה לבנות את הסגל סביבו. אני חושב שהוא רוצה להישאר וזה עומד להיסגר. אני חושב שרגעים כאלו יעזרו לו להבין ולהאמין שאנחנו בדרך הנכונה והוא חלק גדול מזה. הוא אהוב על ידי כולם במועדון ואני מקווה שהוא ימשיך איתנו".

בצ'לסי הרגישו מתוסכלים אחרי המשחק בגלל שתי החלטות די מכריעות, שה-VAR לא יכול היה לבדוק: אחת מהן הייתה כששוער ארסנל ככל הנראה נגע ביד מחוץ לרחבה, והשנייה כאשר קובאצ'ביץ' ספג כרטיס צהוב שני שלא הגיע לו והורחק. כאמור, לא מדובר במקרים שבהם ה-VAR יכול להתערב. "איזה מין חוק זה?", אמר למפארד בחיוך עצוב, "תמיד דיברו על זה, שאי אפשר לערער על צהוב שני ודברים כאלה... מישהו ממש מתעקש על הדבר הזה. כי אם יש VAR בואו נשתמש בזה כמה שאפשר כדי לשנות את המשחק ולקבל את ההחלטה הנכונה. זה לא היה אדום. אבל אני לוקח את האחריות עלינו".

המאמן הוסיף: "התחלנו טוב מאוד ואנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו. שיחקנו בנינוחות ולקחנו את הזמן עם הכדור. הרבה ממה שקרה היום באשמתנו. כל מה שאני יכול לעשות על הקווים זה לצעוק. יש אלמנטים במשחק שלנו שאנחנו עובדים עליהם קשה, אבל היום היינו איטיים, נשארנו מאחור והזמנו לחץ. לא שיחקנו מספיק טוב כדי לזכות בגביע".

עוד בוואלה!

ארסנל ניצחה 1:2 את צ'לסי וזכתה בגביע 14 בתולדותיה

לכתבה המלאה
שחקני ארסנל חוגגים זכייה בגביע האנגלי. רויטרס
ישחקו באירופה. שחקני ארסנל חוגגים (צילום: רויטרס)/רויטרס

המספרים

* זו כאמור ההנפה ה-14 של ארסנל (שיאנית הזכיות בגביע האנגלי) וזו הפעם השביעית ברציפות שהיא מנצחת במעמד הגמר, מאז ההפסד לליברפול ב-2001.

* שלושה מתוך שבעת הגמרים המוצלחים הללו, היו בדרבי מול צ'לסי: 2002, 2017 ו-2020. זו הפעם הראשונה שקבוצה מנצחת את אותה יריבה שלוש פעמים במעמד הגמר.

* פייר אמריק אובמיאנג הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של ארסנל שכובש שני צמדים רצופים בוומבלי, אחרי שעשה את זה גם בחצי הגמר מול מנצ'סטר סיטי.

* בגיל 31 ו-44 ימים, אובמיאנג הוא גם השחקן המבוגר ביותר שכובש עבור ארסנל בגמר הגביע, מאז בוב ג'ון (33 ו-80 ימים) בגמר 1932 מול ניוקאסל.

* לפני אובמיאנג, השחקן היחיד שכבש צמד עבור ארסנל בגמר בעבר היה רג' לואיס, שעשה את זה ב-1950.

* מיקל ארטטה, שזכה עם ארסנל בגביעים ב-2014 ו-2015 כשחקן, חוגג תואר ראשון כמאמן.

* כריסטיאן פוליסיץ' הוא האמריקאי הראשון אי פעם שכבש בגמר הגביע האנגלי.

* השער של פוליסיץ' היה המהיר ביותר של צ'לסי בגמר, מאז רוברטו די מתאו מצא את הרשת בדקת הפתיחה של גמר 1997 מול מידלסברו.

* מתאו קובאצ'יץ' הוא השחקן השישי שמורחק בגמר הגביע האנגלי, כשגם הקודם היה מצ'לסי ומול ארסנל: ויקטור מוזס בגמר 2017.

* ווילי קבאז'רו הוא השחקן המבוגר ביותר שהופיע במדי צ'לסי בגמר, בגיל 38 ו-308 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully