וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרג פופוביץ' וג'ונתן אייזק לא כרעו ברך בהמנון: "החלטה אישית"

מאמן הספרס עמד לצד העוזרת בקי האמון, שחקן המג'יק סירב ללבוש חולצת Black Lives Matter. כל השלושה זכו לגיבוי מקיר לקיר

שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרת העונה/האתר הרשמי של ניו אורלינס פליקנס

עד הלילה (בין שישי לשבת) נדמה היה שקיימת תמיכה מלאה ברחבי ה-NBA למאבק השחורים בארצות הברית. אלא שלא כולם משתתפים במחוות השונות: ג'ונתן אייזק מאורלנדו היה השחקן הראשון שלא כרע ברך בהמנון, או לבש חולצת Black Lives Matter לפני המשחק מול ברוקלין, בשונה מכל חבריו.

"אני מאמין בתנועה", הבהיר שחקן המג'יק, שהפך לכומר במרץ האחרון. "חשבתי שלכרוע ברך בזמן לבישת החולצה הזאת לא תואם את התמיכה שלי במאבק השחורים. מבחינתי, בהתאם למה שאני מאמין בו, זה הרגיש כמו החלטה שהייתי צריך לקבל. עבורי, לכרוע ברך או ללבוש חולצה זו לא התשובה. היתה לנו שיחה, כל הקבוצה, ואמרתי לשחקנים שהם יודעים מי אני ואיזה אדם אני. הם יודעים במה אני מאמין וכולם קיבלו את ההחלטה שלי. הם הבינו שאני לא עושה את זה כדי לקבל תשומת לב, אלא רק בשביל להיות משרת צנוע של ישו".

חברו לקבוצה אוון פורנייה אמר: "הוא לא צריך להסביר את עצמו, זו הבחירה שלו. כולנו החלטנו לכרוע ברך, והוא בחר שלא. לא היה לחץ עליו לעשות משהו, אנחנו תומכים בו". המאמן סטיב קליפורד הוסיף: "זו החלטה אישית, של כל אחד, ואנחנו מתכוונים לתמוך בכולם. זה חלק מלחיות במדינה הזו".

בהמשך הלילה בחר גם גרג פופוביץ' שלא לכרוע ברך בהמנון, וכמוהו גם העוזרת שלצדו בקי האמון. "אני מעדיף לשמור את זה לעצמי", השיב כשנשאל בסיום הניצחון 120:129 של סן אנטוניו על סקרמנטו. "כל אחד צריך לקבל החלטה משלו. הליגה עושה עבודה נהדרת בנוגע לזה. לכל אחד יש חופש לעשות מה שהוא בוחר".

"אין לי מחשבות בנוגע לזה, מלבד זה שאני חושב שזה הגיע ממקום אמיתי, מהצד החיובי של לבם", אמר כוכב הספרס דמאר דרוזן. "אתם יודעים שפופ נוהג לדבר את שעל לבו. בקי נלחמת על זכויות ושוויון מאז שהיתה שחקנית ב-WNBA. כל אחד רשאי להצהרה משלו ואסור להפוך אנשים לנבלים רק בגלל שהם לא עושים מה שכולם כן עושים. אני תומך בהם לגמרי".

פופוביץ', יש לציין, נחשב לאחד ממבקריו החריפים והקולניים ביותר של דונלד טראמפ בליגה. "זו מבוכה לאומית", אמר מספר שעות לפני המשחק על ההנהגה האמריקאית. "מונעים מהמדינה הזאת להיות מה שהיא יכולה להיות, מה שהיא הבטיחה לכולם. כל הקבוצות שנמצאות כאן מחויבות לנסות ולהביא לשינוי. כולנו משוכנעים שצריך לשנות דברים, ולא באופן מינימלי".

עוד בוואלה!

הדרמות נמשכות: ניצחונות בהארכה ליוסטון ופורטלנד, הארדן הפציץ 49

לכתבה המלאה

והיה גם שופט שבחר לעשות אחרת - בניגוד לשניים מהשופטים במשחק של בוסטון ומילווקי, השלישי, ברנט ברנקי, לא כרע ברך בהמנון אלא עמד עם היד מוצמדת ללבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully