וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת באנגליה: צ'לסי וארסנל נפגשות לדרבי לונדוני בגמר הגביע

הזדמנות אחרונה לתואר: הבלוז רוצים לשפר את מאזנם במפעל מול התותחנים, שניצחו בשבעה מתוך שמונת מפגשי הגביע האחרונים בין השתיים, כולל שני ניצחונות במעמד הגמר. וויליאן וקאנטה בספק

שחקני יובנטוס חוגגים בחדר ההלבשה זכייה באליפות/חשבון הטוויטר הרשמי של יובנטוס

עונת 2019/20 בכדורגל האנגלי תיסגר מחר (ראשון) באופן רשמי לאחר כמעט 12 חודשים מלאים עם גמר הגביע בין צ'לסי לבין ארסנל. מעבר לדרבי לונדוני חם, מדובר בשחזור הגמר מ-2017, אז ארסנל הייתה זו שהניפה את הגביע. הבלוז הבטיחו את מקומם בליגת האלופות במחזור האחרון בפרמיירליג, ונחושים לסיים את העונה עם תואר. התותחנים לעומת זאת סיימו עונה מאכזבת מאוד בליגה, כשזכייה בגביע תהיה ההזדמנות היחידה שלהם להגיע למפעל אירופי כלשהו בעונה הבאה. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה, כשצ'לסי השיגה 1:2 על ארסנל באמירויות, בעוד השחקנים של מיקל ארטטה חילצו 2:2 בסטמפורד ברידג' בזכות שער שוויון בדקה ה-87.

ארסנל היא הקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות המפעל, כשזכתה בגביע 13 פעמים. בשנים 2014-2017 זכה המועדון שלוש פעמים בגביע מתוך שלוש הופעות בגמר. צ'לסי גם היא זכתה להצלחה לא קטנה במפעל בשנים האחרונות. הבלוז הניפו את הגביע שמונה פעמים לאורך ההיסטוריה, כשחמש מתוך הזכיות קרו ב-11 השנים האחרונות.

שחקן ארסנל מתאו גנדוזי מול שחקן צ'לסי מייסון מאונט. GettyImages
ארסנל מחפשת זכייה מספר 14 בגביע, צ'לסי רוצה את התשיעית שלה. מייסון מאונט מול מתאו גנדוזי/GettyImages

התותחנים הרשימו בחצי הגמר עם אחד ממשחקיהם הטובים ביותר העונה כשגברו על סגנית האלופה מנצ'סטר סיטי 0:2. הקבוצה של פרנק למפארד נראתה נהדר אף היא בחצי הגמר כשהשיגה 1:3 על מנצ'סטר יונייטד, שסיימה את העונה בכושר נהדר, אך לא יכלה לבלוז באותו ערב.

שקודראן מוסטפי עדיין סובל מפציעה בשריר ולא יעמוד לרשותו של מיקל ארטטה בגמר, בעוד השוער ברנד לנו שנעדר למשך יותר מחודש עקב פציעה בברך שב להתאמן, אבל ספק אם יפתח בין הקורות של ארסנל. בצ'לסי מקווים לראות את אנגולו קאנטה, שהתאושש מעט מהפציעה בשריר הירך, אשר גרמה לו להיעדר כשלושה שבועות מהמגרשים, אך שיתופו של הצרפתי מוטל בספק. גם וויליאן, שלא שותף במחזור הליגה האחרון נגד וולבס בעקבות פציעה עשוי שלא ליטול חלק במשחק.

שתי הקבוצות נפגשו בעבר פעמיים בגמר הגביע, כשבשתי הפעמים יצאה ארסנל עם ידה על העליונה: ב-2017 השיגו 1:2 בגמר, וב-2002 נפגשו שתי הקבוצות בגמר שהסתיים ב-0:2 לתותחנים בדרך לזכייה בדאבל. לארסנל יש יתרון ברור במפגשי הגביע בין השתיים, עם שמונה ניצחונות מתוך 13 מפגשים, ושבעה מתוך שמונת האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully