וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאהה: "לא נכנס לאינסטגרם ולטוויטר יותר, מפחד ממה שאמצא שם"

הקיצוני של קריסטל פאלאס, שחשף החודש הודעות גזעניות שקיבל, אמר: "חוסמים משתמש ואז הוא פותח חשבון אחר. לא מטפלים בזה"

שחקני יובנטוס חוגגים בחדר ההלבשה זכייה באליפות/חשבון הטוויטר הרשמי של יובנטוס

הקיצוני של קריסטל פאלאס ווילפריד זאהה מאמין ששחקנים שחורים נאלצים להתרחק מהרשתות החברתיות בגלל גזענות. שחקן נבחרת חוף השנהב דיווח על דוגמה אחת מוקדם יותר החודש, מה שגרם לכך שילד בן 12 נעצר. זאהה מפחד להסתכל בהודעות שלו באינסטגרם בגלל מה שהוא עלול למצוא שם וסיפר שהוא לא משתמש בטוויטר יותר ומחק את האפליקציה.

"עבור שחקנים שחורים זה לא כיף להיכנס לאינסטגרם יותר", אמר זאהה, "אתה לא נהנה כי אתה מפחד ממה שתמצא אם תפתח את ההודעות הפרטיות. אי אפשר לדעת מה תמצא שם. אין לי יותר טוויטר בטלפון כי בטוח שאחטוף שם ויהיו הצקות. זה קורה במיוחד אחרי משחקים. אותו ילד בן 12 ששלח לי הודעות, עשה את זה לשלושה שחקנים נוספים בקבוצה שלי. זה לא בסדר. אחרי שהתלוננתי עליו, התלוננתי גם על משהו כמו 50 חשבונות אחרים ששלחו לי הודעות גזעניות".

בפייסבוק ובאינסטגרם, ששייכת לפייסבוק, הודיעו שיפעלו בצורה נחרצת יותר כדי למנוע הצקות גזעניות, אבל זאהה לא משוכנע: "מה קורה אחרי שחשבון אנונימי כזה נחסם? פותחים חשבון אחר. ניסיתי לחסום אנשים כל כך הרבה פעמים וחיפשתי את האפשרות לחסום אותם בגלל הצקות גזעניות ולא הייתה את האפשרות הזו. יש הטרדות וכל מיני דברים אחרים, אבל לא גזענות. בכל דבר שאנחנו עושים בחיים אנחנו צריכים להציג איזו תעודה מזהה, למה זה לא כך גם באינסטגרם ובטוויטר?".

ווילפריד זאהה שחקן קריסטל פאלאס. רויטרס
"אנשים צריכים לשאת באחריות לדברים שהם אומרים וכותבים". זאהה/רויטרס

זאהה הוסיף: "אני מרגיש שמספיק זה מספיק ואני רק אחד מבין המון אנשים שספגו הצקות גזעניות וספגתי את זה כל חיי. אני עכשיו במקום בו אני יכול להשתמש בפלטפורמה כדי לנסות לעשות שינוי ואנסה לעשות שינוי. האנשים האלה אומרים את הדברים האלה ליד הילדים שלהם, למה לא מענישים אותם כשהם עושים את זה? איך אני יכול לבזבז 15 דקות בחסימה של מילים גזעניות שאני לא רוצה לראות בחשבון שלי? למה לא מגיעים לבנאדם שאומר את הדברים האלה?

"הפלטפורמות האלה חייבות לשאת באחריות לדברים האלה כי האמירות של האנשים שלהן בנושא זה לא מספיק. כשאתה כדורגלן אנשים חושבים שאתה לא בנאדם, הפרטיות שלך לא חשובה. חושבים שיכולים להגיד לך מה שהם רוצים. זה מגוחך. אנשים לא מבינים את זה, אומרים לנו שיש לנו חיים נוחים ושנתגבר על זה. לא מדברים על זה, אבל הדבר הזה מוביל לדיכאון. חבר שלי, ששיחק איתי, מרווין סורדל דיבר על כמה קרוב הוא היה להתאבד בגלל זה. אתם לא רואים מה הדברים האלה עושים לאנשים? למה לא עושים עם זה כלום?".

זאהה המשיך ואמר: "כשהייתי צעיר יותר הייתי מתווכח ורב עם האנשים האלה והם היו אומרים: 'הצלחתי לעצבן את ווילפריד זאהה, גרמתי לו לדבר איתי'. זה עצוב, באמת שזה עצוב כי אתה שואל את עצמך איך ילד בן 12 חושב על הדברים האלה? מאיפה השנאה הזו מגיעה? בגיל 12? זה לא הגיוני. אני מבין שהוא בן 12 וזה עצוב שזה ילד בן 12, אבל הוא צריך לשאת באחריות לדברים שהוא אומר. הוא לא אמר לי רק שאני שחור או משהו, אלא כתב לי דברים של קו קלוקס קלאן. אני אפילו לא הכרתי את הדברים האלה כשהייתי בן 12".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully