וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני עשר שנים הוא נבחן בברצלונה. כעת הוא מגיע להפועל תל אביב

בקיץ 2010 יצא סיאנדה קולו למבחנים בברצלונה, המשיך לארסנל ולטענת סוכנו היה מבוקש גם בריאל מדריד. אז איך הגיע לאדומים?

מסיבת העיתונאים של וילי רוטנשטיינר, אלון חזן/ההתאחדות לכדורגל

הפועל תל אביב הודיעה הבוקר (רביעי) כי הגיעה לסיכום עם סיאנדה קולו, שאמור לעבור בדיקות רפואיות ולחתום לשנתיים. הבלם הדרום אפריקאי בן ה-28 יצטרף לאדומים בימים הקרובים, אך לפני עשר שנים בדיוק הקריירה שלו היתה נראית במקום אחר לגמרי.

בגיל 18 זומן קולו, אז בלם מבטיח של ממלודי סאנדאונס, למבחנים בברצלונה בתיווכו של חריסטו סטויצ'קוב, שעבד בקבוצה הדרום אפריקאית. לאחר שבוע של מבחנים שב למולדתו וחיכה לשמוע את גזר הדין: "אני נרגש מאוד, אבל עדיין לא יודע מה יהיה. נפגשתי עם קרלוס פויול, חריסטו סטויצ'קוב עשה בינינו היכרות. הוא זה שאסף אותי כשנחתתי בשדה התעופה בספרד, אני חייב לו הרבה על ההזדמנות שנתן לי".

ברצלונה החליטה שלא להציע לבלם הצעיר חוזה, למורת הרוח של סוכנו פול מיטשל. "זה היה מאוד מאוכזב, כי העסקה כבר היתה סגורה והיא נפלה ברגע האחרון", טען לפני מספר שנים. "אנשים חשבו שהוא נחת בברצלונה רק בגלל הקשרים של סטויצ'קוב, אבל חריסטו לא היה קשור לזה. זו היתה עבודה שלנו, קולו היה אחד מ-50 הצעירים הטובים בעולם בזמנו. ריאל מדריד פנתה בזמן שהיינו בברצלונה, אבל זו היתה רכבת הרים ולבסוף שום דבר לא יצא".

מיטשל, נציין, לא מגזים: לפני עשר שנים נכלל קולו ברשימת 100 השחקנים הצעירים המבטיחים בעולם של מגזין "דון באלון", לצד שמות כמו גארת' בייל, מריו באלוטלי, בויאן קרקיץ', פיליפה קוטיניו, דויד דה חאה, מריו גצה, אדן הזאר, אנטואן גריזמן ואחרים - ביניהם גם בן שהר.

קולו המשיך בנדודיו וחמישה חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2010, יצא למבחנים נוספים - הפעם בארסנל. "אנחנו נרגשים מאוד ממה שמצפה לבחור הצעיר הזה בעתיד", אמרו בקבוצתו. "זה מספק לדעת שהוא מבוקש בקבוצות כל כך נוצצות. השמים הם הגבול מבחינתו ואם ארסנל תרצה, נשמח להיכנס עימה למשא ומתן".

גם התותחנים לא התרשמו עד כדי הצעת חוזה לבלם הצעיר. בלית ברירה שב לסאנדאון, שלטענת סוכנו דחתה הצעה מאתלטיקו מדריד. בקיץ 2012 נמכר לרוסטוב הרוסית תמורת 600 אלף דולר ורשם בשורותיה 30 משחקי ליגה, לפני ששב למולדתו בקיץ 2015, כשחקן חופשי.

עוד בוואלה!

הפועל תל אביב סיכמה עם הבלם הדרום אפריקאי סיאנדה קולו

לכתבה המלאה

צפו בביצועיו של קולו מהעונה שעברה

בחודש שעבר החליטה קבוצתו מריצבורג שלא לנצל את האופציה בחוזהו, ועל כן הפך שחקן חופשי. "היה לנו קשה לשמור עליו", אמר מאמנו אריק טינקלר. "השוק קצת לחוץ ואנחנו רוצים לאפשר לו לקבל את הסכומים הכספיים שהוא מחפש". ההצעה מהפועל תל אביב היא כזו, כך נדמה. "היו לנו מספר הצעות, אבל אנחנו שמחים מהמעבר להפועל, זה צעד נכון לקריירה שלו", אמר מיטשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully