וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי זה לגמרי לבד: דיאנג'לו הריסון רוצה להוביל את מכבי ראשון לציון לגמר

26.7.2020 / 12:00

בגלבוע/גליל הוא הצטיין עד שהודח בידי הפועל ירושלים, וגם במכבי ראשון לציון עדיין לא ניצח אותה. עכשיו, אחרי שסגר מעגל אחד עם שחרורו של אחיו מהכלא, הגארד האמריקני קרוב לחתימה על הארכת חוזה ומחכה לקפיצת המדרגה הבאה שלו

תמיר בלאט, עידן זלמנסון, בר טימור זורקים מחצי מגרש/מתוך אינסטגרם

לא משנה איך ייגמר השבוע עבור מכבי ראשון לציון, דיאנגל'ו הריסון כבר הגשים את החלום הפרטי שלו. וזה היה רחוק מאוד מהפרקט. ב-22 במאי השנה יצא אחיו, דרה הריסון, מהכלא בטקסס, עשור אחרי שהיה מעורב בירי שהוביל למותו של רונלד פורמן, צעיר בן 21. "מי שמכיר את הסיפור שלי, יודע עד כמה זה חשוב לי", פירסם באינסטגרם פוסט עם תמונה של אחיו, כשהוא לבוש בגופיית המשחק שלו באוניברסיטת סנט ג'ונס.

מאז השתחרר, דרה משדר בלייב באינסטגרם את משחקי אחיו בישראל, כשהוא מפרשן ומלווה בהתלהבות, ודיאנג'לו, בזמן שהוא לא משחק במשחקי רשת אל תוך השעות הקטנות של הלילה, משתף כל תמונה של אחיו באותה התלהבות. האיחוד ביניהם, שיקרה מתישהו בסוף השבוע הקרוב, צפוי להיות מרגש במיוחד, אלא שלפניו ממתינה לדיאנג'לו משימה נוספת - להוביל את מכבי ראשון לציון לזכייה באליפות השנייה בתולדותיה. הערב (ראשון, 18:30) יפגשו הכתומים את הפועל ירושלים בחצי הגמר.

את המטען הכבד של אחיו סחב דיאנג'לו (27, 1.93) כמעט לכל מקום. אם זה להצטיינות בסנט ג'ונס, כולל פעמיים חמישיית העונה בביג איסט, אם זה לחוזה המקצועני באושאק ספורטיף ואם זה להצטיינות בגלבוע/גליל בעונת 2017/18. בקבוצה ההיא, תחת אריאל בית הלחמי, הריסון היה חלק משלישיית שחקנים מרשימה ביותר, בצוותא עם זאק לידיי וג'ייקובן בראון, וגם סיים עם מספרים מצוינים של 16.9 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים. הוא סיים את העונה עם פציעה, שפגעה ביכולתו בפלייאוף, ולא עשה את קפיצת המדרגה שעשו חבריו.

בעוד בראון סגר עם פרוץ מגיפת הקורונה שנתיים מצוינות בירושלים, לידיי עבר מאולימפיאקוס לז'לגיריס קובנה, ועכשיו עובר לאולימפיה מילאנו. הריסון עבר ליניסיי קרסניוארסק הרוסית, אבל התקשה להסתגל לתנאים ושיחק העונה בלה פורטל הקטנה בצרפת. "הוא הלך לכסף טוב מאוד, לא צריך להוריד מהקבוצות האלה", אומר בית הלחמי, "הוא עוד צעיר ואני בטוח שגם ההמשך שלו יהיה מרשים מאוד".

באמצע העונה חיפשו בראשון לציון מחליף לג'ורדן סווינג, שהפגין את רצונו לעזוב. אחרי האכזבה בחצי גמר גביע המדינה סימנו בקבוצה את הריסון, שרצה לצאת מלה פורטל. הסוכן אבי זילברמן, שהוא גם סוכנו של המאמן גיא גודס, דחף לעסקה, והריסון נחת בעיר היין בסוף חודש פברואר. המספרים מאז? דומים מאוד לגלבוע. 17 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים בליגה הסדירה, שהפכו ל-20, 8.5 ו-3.5 בהתאמה בסדרת הפלייאוף נגד מכבי חיפה.

"אני חייב להודות שדיאנג'לו של ראשון לציון הוא שחקן הרבה יותר טוב מהשחקן ששיחק אצלנו בגלבוע", מפתיע בית הלחמי, "הוא הוריד מאז הרבה מאוד דברים מוחצנים מהמשחק שלו, ומשחק הרבה יותר בשליטה ובצורה בוגרת. הוא מקבל החלטות יותר טובות, ואני מאוד נהנה לראות את ההתקדמות שלו".

אחד מאנשי ראשון לציון מספר: "סווינג הוא בחור טוב, אבל שונה לחלוטין מהריסון באישיות. זה כמו שמיים וארץ. הוא הרים לנו את חדר ההלבשה, השחקנים הישראלים והצוות אוהבים אותו. הקהל, כשראה אותו, מיד התלהב. זה פשוט בינגו של העברה במהלך העונה".

עוד בוואלה!

הערב בפיינל פור: ירושלים וראשון לציון נפגשות בפעם השישית (18:30, ספורט 5)

לכתבה המלאה
חואקין שוכמן שחקן גלבו/גליל עם דיאנג'לו הריסון. ברני ארדוב
לא עשה את קפיצת המדרגה שעשו חבריו. הריסון בגלבוע\גליל/ברני ארדוב

הריסון נערך כעת לפיינל פור הראשון שלו בישראל, ומן העבר השני של המתרס ביד אליהו תמתין היריבה הישראלית היחידה שראשון לציון לא הצליחה להכניע העונה - ירושלים, שעומדת מולה על 0:5. הגארד האמריקני היה חלק משלושה הפסדים נגד מחזיקת גביע המדינה; בארנה הוא קלע 22 ו-17 נקודות, ובבית מכבי רק שמונה, אולם בשלושת המשחקים יחד עמד על 4 מ-21 לשלוש.

וזה אולי הסיפור הכללי של ראשון לציון נגד האדומים. קבוצה שקולעת ב-35 אחוזים במשחקים עם שאר היריבות, נתקעה על 21 אחוזים מול ירושלים, כשבאף אחד מהם היא לא מצליחה לקלוע מעל 30 אחוזים. "יש לנו בקבוצה כמה קלעים, אבל דיאנג'לו הוא החשוב ביותר", מוסיף אחד מאנשי הקבוצה. "אם הוא יהיה ביום קליעה טוב, יש לנו סיכוי להצליח. שאר השחקנים תלויים ביכולת של האחרים ליצור להם קליעות טובות, אבל דיאנג'לו הוא קלע טוב שיודע גם לייצר לעצמו את המצב".

הריסון הודח בידי ירושלים ברבע הגמר כששיחק בגלבוע/גליל. הוא סיים עם 4 מ-14 לשלוש, אך מלבד משחק אחד, פשוט לא היה שם עם הקליעה. "דיאנג'לו מאוד תחרותי, הוא לא צריך את העובדה שהפסיד כבר לירושלים כדי לבוא חם למשחק כזה", אומר בית הלחמי. "אם יזכירו לו את זה, ואני מניח שיש לו זיכרון טוב והוא זוכר, זה רק יוסיף לזה שהוא יבוא יותר חם".

שחקן מכבי ראשון לציון דיאנג'לו הריסון מול שחקן מכבי חיפה רומן סורקין. קובי אליהו
"לא בא לכאן בשביל כמה חודשים". דיאנג'לו הריסון בראשון לציון/קובי אליהו

איך שלא ייגמר השבוע הזה, במכבי ראשון לציון מאוד רוצים להשאיר את הריסון לעונה נוספת, וקרובים לסיכום איתו על הארכת חוזה. "דיאנג'לו לא בא לכאן בשביל כמה חודשים, וידענו את זה מראש כשהוא הגיע", מספר אחד מחברי ההנהלה. "זה שחקן שהבאנו עם אופק להמשיך, ואנחנו מאמינים ומקווים שזה גם מה שיקרה".

ההמשכיות של גודס, שיחסיו עם הריסון נראים מצוין עד עכשיו בכל הנוגע לשפת הגוף והשיחות ביניהם על הפרקט, אמורה להקל על השלמת התהליך. "עונה אחת של דיאנג'לו ביורוקאפ אמורה לעשות עבורו את קפיצת המדרגה מבחינת השכר וסדר הגודל של הקבוצות שבהן ישחק", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "הוא ראה מה עונה אחת טובה מאוד עשתה לאלכס המילטון, ובוודאות גם הוא יכול לעשות את הדרך הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully