וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת השכר במכבי תל אביב: המציאות הכלכלית החדשה של האלופה

24.7.2020 / 12:45

המגעים עם ייני (לו הוצע שכר בסיס של 180 אלף דולר), בן חיים (200 אלף דולר) וגולסה (220 אלף דולר) מלמדים על השינוי הגדול שמתרחש במועדון: מחוזי העתק של השנים האחרונות, ועד למגמה החדשה - חוזים מקוצצים המותנים בין היתר בכמות משחקים והצלחת הקבוצה

בווידאו: אימון פתיחת העונה של מכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב צריכה למנות מאמן, להחליט מה היא עושה עם עומר אצילי ודור מיכה ולבנות סגל אחרי ששחקנים רבים, בעיקר זרים, עזבו את הקבוצה. אבל בשבוע החולף האלופה כבר עשתה צעד אחד מאוד משמעותי שמלמד על מהפכה גדולה שמתרחשת במועדון - מהפכת השכר.

בחודש יוני 2016 חתם איתן טיבי על חוזה חדש במכבי תל אביב לשלוש שנים. השכר היה כחצי מיליון יורו נטו לעונה. שנה לאחר מכן עבר אלירן עטר ממכבי חיפה למכבי תל אביב תמורת 625 אלף דולר וזכה לחוזה לשנתיים בשכר של 450 אלף דולר נטו לעונה. בשנים האלה מכבי תל אביב גם החתימה את דור מיכה ועומר אצילי על חוזים דומים. שני הקשרים שיסיימו בתום העונה הקרובה את חוזיהם ועשויים למעשה לעזוב כבר הקיץ, אם מיטש גולדהאר יחליט שהוא לא רוצה אותם, מרוויחים כחצי מיליון יורו נטו בזכות אותה מדיניות של שכר גבוה מאוד, שהיתה נהוגה במכבי תל אביב בשנים האחרונות.

אלה סדרי הגודל של החוזים להם זכו שחקנים במכבי תל אביב בשנים האחרונות ומדובר בשחקנים ישראלים, כך שהמיסוי עליהם הוא מקסימלי בניגוד לשחקנים זרים.

שחקני הספסל של מכבי תל אביב אייל גולסה, שרן ייני. לירון מולדובן
שינוי גדול משנים עברו. ייני וגולסה/לירון מולדובן

השבוע פירסמנו על המשאים ומתנים שנפתחו מול שרן ייני, אייל גולסה וטל בן חיים. הסכומים שמכבי תל אביב הציעה להם כפתיחה למשא ומתן מלמדים על השינוי הגדול שמתרחש במועדון - מהפכה של ממש, כאמור. ייני הקפטן קיבל הצעה ראשונית בשכר של 180 אלף דולר נטו לעונה. השכר שהוצע לטל בן חיים כפתיחה למשא ומתן הוא 200 אלף דולר נטו לעונה. לגולסה, בשל העונה הנהדרת שעשה והעובדה שהוא מרגיש די מקופח בכל הקשור לחוזה אותו סיים, הוצעה הצעה ראשונית לשכר בסיס בגובה של 220 אלף דולר נטו. חשוב לציין שרכיב הנקודות אצל כל אחד מהשחקנים שווה עוד כמה עשרות אלפי דולרים ושלושתם יכולים להגיע גם ל-250 אלף דולר עד 300 אלף דולר עם פרמיות. אבל בין זה לבין שכר הבסיס שהיה לאלירן עטר בחוזה הכללי שלו (390 אלף דולר) המרחק הוא רב. בין זה לבין מה שביקש בשעתו אלי דסה (כ-800 אלף דולר), המרחק הוא עצום.

גם החשיפה כאן אתמול על כך שמכבי תל אביב מציעה לבן חיים חוזה שיתחדש לעונה שנייה רק אם יעמוד ב-70 אחוז מהמשחקים, מלמדת על שינוי בקו החשיבה של האנשים הקובעים בקנדה. המגמה, נכון לעכשיו, היא חוזים מקוצצים אשר מותנים בהרבה מאוד פרמטרים כמו כמות משחקים והצלחת הקבוצה.

ההצעות המוצעות כעת לשחקנים ללא חוזים, הן סימן ברור למה שמחכה לשחקני מכבי תל אביב להם יש חוזים לעונה הבאה. בפלייאוף הקורונה קיצצו שחקני האלופה 40 אחוז משכרם ללא שום התנגדות וכמעט בלי שאלות. לא בטוח שהם יהיו כאלה סבלניים ומתחשבים לעונה הבאה, אם שוב יונחת עליהם גרזן קיצוץ בגובה של עשרות אחוזים. להם יש עוד ברירה להתנגד. לאלה ללא חוזים יש רק דרך אחת לפעול והיא לא להסכים להצעות ולהישאר בחוץ. במכבי תל אביב מעריכים שכולם בסוף יסכימו מכיוון שגם אחרי הקיצוצים, מדובר בחוזים הגבוהים בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully