וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תקבל לפחות חצי מהכסף שיועבר מהאוצר למנהלת הליגה

12.7.2020 / 20:03

הצהובים, שהגישו בקשה לפיצוי של 40 מיליון, לא מרוצים מהסכום הצפוי: "מכבי תל אביב מועדון עם זכויות רבות בספורט ובתרבות הישראלית"

מתוך מצלמות האבטחה בבית מכבי

יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל ייפגש עם שר האוצר ישראל כץ ביום שלישי, בפגישה שנדחתה ממחר (שני) בצוותא עם יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורגל ארז כלפון. השניים ינסו לקבל הבטחות נוספות לכספים מעבר לסכומים שראשי המנהלות מעריכים שיכנסו לאחר שיחות רבות עם פקידי האוצר.

על פי הערכות תפוצה ליגת העל בכדורסל בכ-30 מיליון שקל, רק מחצית מהסכום אותו ביקשו בתחילה. אחת הסיבות לפער בין דרישת המנהלת לסכום שייכנס הוא העובדה כי פקידי האוצר לא היו מעוניינים לתקצב את פעילות מכבי תל אביב ביורוליג. הסכום שאותו ביקשה מנהלת הליגה, 60 מיליון שקל, כלל דרישה של מכבי תל אביב ל-40 מיליון שקל, הכסף שנכנס לה בשנה מכרטיסים ומנויים. ופקידי האוצר טענו כי אין זה תפקיד המשרד לתקצב מפעל שהוא בבסיסו פרטי.

יושב ראש מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי. דני מרון
דורשים 40 מיליון שקל, צפויים לקבל פחות ממחצית מהסכום. עורך הדין שמעון מזרחי/דני מרון

אלא שאנשי מכבי תל אביב נמצאים בשיחות עם פקידי האוצר במקביל, כשהסכום שאמור להגיע אליהם מאותם 30 מיליון שקל, בין 15 ל-18 מיליון שקל, אינו מספיק לפי אנשי הקבוצה, "הטענה שהיורוליג מפעל פרטי לא רלוונטית", אמר אחד מאנשי מכבי היום, "מכבי תל אביב הוא מועדון עם זכויות רבות בספורט ובתרבות הישראלית, וקביעה חד צדדית כמו שנשמעת בימים האחרונים היא התעלמות טוטאלית מהזכויות שיש לנו. רק נזכיר שבתקופת מסוימות שתחרויות בינלאומית לא נערכו בישראל, הבאנו לכאן את הפיינל פור וסייענו להחזיר את התחרויות לארץ".

ההחלטה של פקידי האוצר לא לתקצב את היורוליג נפלה כבר עם תחילת המגעים בין הצדדים, בזמן שמכבי תל אביב איימה לא להופיע למשחקי הליגה ולשחק ביורוליג בלבד בשל התנגשויות לוחות הזמנים. "בגלל ויכוח, שבעינינו היה לגיטימי, החליטו לפגוע בנו?", המשיך אותו גורם במועדון, "תמוה מאוד אם זה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully