וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ליגת העל בכדורסל: "מסכנים אותנו רק בשביל הכסף, אין לזה משמעות"

12.7.2020 / 13:04

שחקני קבוצות ליגת העל שיאלצו לשחק בפלייאוף התחתון שלושה משחקים לפרוטוקול כועסים על ההחלטה לא לבטל את המשחקים בשל ההפסד הכספי הצפוי: "דורשים להמשיך בבידוד בשביל משחקים לפרטוקול, בדיחה"

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

משחקי העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל יגיעו לסיומם מחר (שני) עם ארבעת משחקי הבית התחתון במחזור ה-29. בעוד שתיים מבין הפועל תל אביב, עירוני נס ציונה והפועל באר שבע יחברו לשש הקבוצות שכבר העפילו לרבע גמר הפלייאוף, קבוצה נוספת תחזור להפועל אילת, עירוני נהריה ומכבי אשדוד שיאלצו לשחק שלושה משחקים בפלייאוף התחתון.

בפועל משחקי הפלייאוף התחתון נקבעו בחודש מאי כדי לתת לקבוצה במקום האחרון, מכבי אשדוד, כמה שיותר משחקים כדי להשאר בליגה. בשיטה המקורית הייתה אמורה אשדוד לשחק עוד 12 משחקים, ובמנהלת רצו למנוע מצב בו אשדוד תרגיש מקופחת, ובעזרת הפלייאוף התחתון נוצר מצב כי תשחק 11 משחקים. אלא שאשדוד ירדה כבר לפני מספר מחזורים, וכל המשחקים בפלייאוף התחתון הם לפרוטוקול ולצרכי מיקום שלא קובע דבר.

ג'רל מקניל עירוני נהריה חוגג עם איגור קולשוב. דני מרון
ג'רל מקניל עירוני נהריה חוגג עם איגור קולשוב/דני מרון

אחרי ירידת הליגה של אשדוד נעשתה בדיקה לא פורמלית האם הקבוצות בתחתית מעוניינות לוותר על הפלייאוף, אך בשיחה עם ראשי הטוטו ווינר נודע למנהלת כי ויתור על המשחקים הללו, פירושו ויתור על כסף. בקבוצות לא היו מעוניינים לוותר על כסף תמורת הורדת משחקים, וכך יאלצו לעלות על הפרקט עוד שלושה משחקים.

שחקני הקבוצות בפלייאוף התחתון כועסים מאוד על ההחלטה: "אנחנו במצב של בידוד, לא פשוט כבר חודשיים, ועכשיו דורשים מאיתנו להמשיך עוד שמונה ימים במצב הזה למשחקים לפרוטוקול. זה בדיחה, פשוט מסכנים אותנו רק בשביל הכסף, אין לזה משמעות", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצות הללו היום.

העובדה כי הפועל אילת נמצאת במשוואה הזאת, עשויה ליצור מצב שהקבוצות יבחרו בדרך הזולה ביותר להגיע לעיר הדרומית. "אין משמעות מקצועית למשחקים, רק רוצים לסיים עם זה", הודה גורם בקבוצה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully