וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: המילטון הוביל מחאה, נענש על התנגשות וראה את בוטאס מנצח באוסטריה

אלוף העולם ביצע מחווה למאבק נגד הגזענות, אליה לא כולם הצטרפו, ובמרוץ עצמו ירד למקום הרביעי בעקבות עונש. חברו לקבוצת מרצדס ניצח

תמונות המחאה של לואיס המילטון ונהגי פורמולה 1/רויטרס

בווידאו: תמונות המחאה בפורמולה 1

ואלטרי בוטאס, שזינק מהפול פוזישן בגרנד פרי האוסטרי, הוא גם המנצח הראשון של עונת 2020 המקוצרת בפורמולה 1. רק 11 נהגים סיימו את המרוץ הראשון ברד בול רינג בשפיבלרג, כאשר בוטאס הפיני הקדים את אלוף העולם לואיס המילטון, חברו לקבוצת מרצדס, וניצח במסלול בו זכה בשנתיים האחרונות מקס ורשטאפן שהפעם נאלץ לפרוש בשלב מוקדם.

ואלטרי בוטאס נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. רויטרס
שמר על המקום הראשון. ואלטרי בוטאס/רויטרס

רכב הבטיחות נכנס לפעילות כמה וכמה פעמים במרוץ הזה, במהלכו פרשו חוץ מוורשטאפן גם קימי ראיקונן הוותיק, דניאל ריקיארדו, רומן גרוז'ן ואחרים. לפני ההזנקה היה מפגן נגד הגזענות בהובלת המילטון שלבש חולצה עם הכיתוב "חיי שחורים חשובים", אם כי שישה מהנהגים בחרו שלא לכרוע ברך כמו חבריהם, ביניהם ורשטאפן ושארל לקלר.

לואיס המילטון ונהגי פורמולה 1 מוחים נגד הגזענות. רויטרס
לא כולם הצטרפו לאקט כריעת הברך. לואיס המילטון והחברים/רויטרס

המילטון, כאמור, חצה שני את קו הסיום, אבל בעקבות התנגשות עם אלכסנדר אלביון מרד בול בהקפה ה-61, הוא קיבל עונש של חמש שניות ונסוג למקום הרביעי. גם סרחיו פרס נענש וירד מהמקום הרביעי לשישי, וכך מי שהצטרפו לבוטאס על הפודיום היו לקלר מפרארי עם המקום השני ולאנדו נוריס בן ה-20 ממקלארן עם המקום השלישי. הפתעה גדולה מבחינת הנהג הכי צעיר במרוץ שגם קבע את ההקפה הכי מהירה.

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, מוחה נגד הגזענות עם חולצת "חיי שחורים חשובים". רויטרס
המסר על החולצה. לואיס המילטון/רויטרס

בוטאס אמר בסיום: "לואיס היה מאוד מהיר היום, אבל הצלחתי לשמור על המקום שלי. אין דרך טובה יותר להתחיל את העונה".

לקלר שסיים שני: "זו הפתעה ענקית, אבל לטובה. אני חושב שעשינו הכול מושלם היום. היה לנו קצת מזל, אבל גם זה חלק מהמרות. זו הייתה המטרה, לנצל כל הזדמנות".

נוריס המפתיע, שהעניק למקלארן פודיום שני בסך הכול בשש השנים האחרונות, אחרי קרלוס סאינס בברזיל 2019, הפך לנהג השלישי הכי צעיר שמסיים בין שלושת הראשונים, אחרי ורשטאפן (גיל 18 ו-228 ימים) ולאנס סטרול (18 ו-240 ימים). הבריטי-בלגי הצעיר אמר: "אין לי מילים. היו כמה רגעים שחשבתי שזה לא יקרה, אבל הצלחתי לעבור את פרס ולסיים על הפודיום! אני כל כך שמח וגאה בקבוצה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully