וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הליגות בכדורגל וכדורסל פנו לשר האוצר: "עתיד הענפים בסכנה"

5.7.2020 / 16:15

יו"ר מנהלת הכדורגל ארז כלפון ויו"ר מנהלת הכדורסל שמואל פרנקל, מבקשים פגישה עם השר ישראל כץ: "ללא רשת ביטחון, לא נוכל לפתוח את הליגות"

אולם הדרייב אין מחוטא לקראת החזרה מפגרת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בווידאו: חיטוי קורונה בדרייב אין

מנהלות ליגות הכדורגל והכדורסל פנו היום (ראשון) במכתב לשר האוצר ישראל כץ בבקשה לקיום פגישה דחופה, בעקבות מה שהם מגדירים כ"סכנה לעתיד הכדורגל והכדורסל המקצועני בישראל".

במכתב עליו חתומים יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון ויו"ר מנהלת הליגה בכדורסל שמואל פרנקל, נכתב: "העונה הנוכחית עומדת להסתיים ולמרות שענפי הספורט לא קיבלו עד לרגע זה שקל אחד מהמדינה, ועל אף שהמשחקים נערכו ללא קהל, עלה בידינו להעמיד ליגות ראויות, ספורטיביות ותחרותיות אשר סיפקו בידור ומפלט בעת משבר, סייעו בהרגשה כי השגרה מתנהלת חרף המשבר והביאו כבוד לספורט הישראלי".

אצטדיון בלומפילד הריק. ברני ארדוב
קהל כבר אין, האם גם השחקנים לא יופיעו?/ברני ארדוב

עוד נכתב: "הליגות בכדורגל חזרו למרות שליגות רבות (ועשירות משמעותית) באירופה כמו הצרפתית, ההולנדית והבלגית ויתרו על חזרה לפעילות, ואילו הליגה הישראלית בכדורסל היא אחת משלוש ליגות בלבד באירופה שחזרו למגרשים.

"עם כל הקשיים - פנינו כעת לעונה הבאה, אבל כאן אנו נתקלים במחסום גבוה שלא מאפשר את פתיחת התחרויות. ללא הכנסות הקהל, לרוב קבוצות הליגות בכדורגל וכדורסל אין זכות קיום כלכלית. כתוצאה מהמצב, הקבוצות אמנם קיצצו ותיאלצנה להמשיך ולקצץ ככל יכולתן בהוצאות כוח האדם ובשכר שחקנים, אבל הקושי התקציבי הוא כל כך גדול שהוא מעמיד את פתיחת הליגות בסכנה מידית ומוחשית. השורה התחתונה היא שללא רשת ביטחון מהמדינה, לא נוכל לפתוח את הליגות. לא נוכל לשלם על תפעול הקבוצות, לא נוכל לשלם שכירות לאולמות ולאצטדיונים, לא נוכל לשלם משכורות לשחקנים ולא נוכל לשאת בכל הוצאה הכרחית אחרת.

"אנו מבקשים להזכיר לך ולמשרדך כי הכנסות הטוטו, הווינר והמדינה מהימורים על כדורגל וכדורסל ישראלי מהוות כ-400 מיליון ש"ח בשנה. ללא קיום הליגות, מדינת ישראל תאבד הכנסה זו אשר משמשת גם לתמיכה בספורט האולימפי בשנה שבה תתקיים אולימפיאדה. הבטחת כי אף מגזר במשק לא יישאר ללא סיוע, אז אנו מבקשים פגישה דחופה כדי שנוכל לקבל החלטות לגבי עתיד הענפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully