וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של לחצים: וושינגטון רדסקינס צפויה לשנות את השם והלוגו "הגזעניים"

דן סניידר, בעלי קבוצת ה-NFL ששמה נחשב פוגעני עבור האוכלוסיה האינדיאנית, סוף סוף השתכנע. הסיבה העיקרית: דרישה חד משמעית של הספונסרית

צילום מסך

בווידאו: שחקני ה-NBA משתתפים בהפגנות השחורים

אחרי שנים של לחץ ציבורי, צעד חשוב ב-NFL: בעלי וושינגטון רדסקינס דן סניידר צופה ששם הקבוצה והלוגו שלה, שנחשבו במשך שנים כגזעניים, ישתנו בקרוב. המהלך מגיע על רקע מחאת השחורים בארצות הברית, שהציף מחדש את הביקורות כלפי שמה וסמלה של הקבוצה - "רדסקינס" הוא גם כינוי גנאי לאינדיאנים, והלוגו שלה מנכס לה זהות אינדיאנית "פיקטיבית" - והוביל ללחץ גדול שהופעל על הבעלים.

מנוף הלחצים הגיע לשיאו אמש, כשחברת השליחויות "פדקס", הספונסרית של האצטדיון הביתי של הרדסקינס, דרשה באופן פומבי לשנות את שם הקבוצה. לטענת הבעלים סניידר, עדיין לא ידוע כיצד תיקרא הקבוצה בשמה החדש, אולם "התהליך הזה יאפשר לנו לבחור שם חדש שמשקף לא רק את ההיסטוריה והמורשת של המועדון, אלא גם את הגורמים הנוספים שמעורבים במועדון כמו ספונסרים ונותני חסויות".

הלוגו של וושינגטון רדסקינס. AP
תיקון היסטורי. לוגו הרדסקינס/AP

המאבק לשינוי שמה של הקבוצה החל כבר בעשור הקודם, כשארגונים שפועלים למען האוכלוסיה האינדיאנית בארצות הברית הביעו מחאה ואף גררו את הקבוצה למאבק משפטי, שבסופו נשמר שמה המקורי. כעת, כך נראה, התנאים סוף סוף בשלו לשינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully