וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הודיעה: ארתור נמכר ליובנטוס, פיאניץ' נרכש

אחרי שבועות שכללו מו"מ מתמשך ומסע שכנועים, הברזילאי עובר לאלופת איטליה שתשלם 72 מיליון יורו. קשר נבחרת בוסניה יעשה את הדרך ההפוכה. שניהם יסיימו את העונה בקבוצות הנוכחיות שלהם

אתר רשמי

עסקת ארתור-מיראלם פיאניץ' בין ברצלונה ליובנטוס, הושלמה היום (שני) אחרי ששני השחקנים עברו בדיקות רפואיות במועדונים החדשים שלהם וחתמו. אלופת איטליה שילמה לאלופת ספרד 72 מיליון יורו על ארתור, שחתם לחמש שנים, בעוד ברצלונה שילמה ליובנטוס 60 מיליון יורו על הבוסני והוא חתם בקבוצה לארבע עונות (עד סוף 2023/24) עם סעיף שחרור של 400 מיליון יורו. אגב, אם מישהו שאל את עצמו מדוע שיובה לא תשלם 10 מיליון יורו וזהו, ההסבר נמצא בהמשך הידיעה. כך או אחרת, הקבוצות הודיעו כי ההעברה תתבצע רק אחרי שהשחקנים ישלימו את עונת 2019/20 בקבוצות הנוכחיות שלהם.

בין המועדונים התקיים מו"מ שארך שבועות ארוכים. לא מעט שמות של שחקנים נזרקו לאוויר כמועמדים לעבור מטורינו לברצלונה ולהפך, אבל ביובנטוס התמקדו בארתור ואילו הקטלאנים רצו את פיאניץ'. על פי הדיווחים בתקופה הזו, בעוד הבוסני סגר את כל הקצוות מזמן, ארתור העדיף להישאר בקאמפ נואו. אחרי מסע שכנועים שכלל לא מעט גורמים, הברזילאי התרצה והסכים לעבור לאלופת איטליה.

ארתור שחקן יובנטוס. מתוך הטוויטר של יובנטוס, אתר רשמי
ארתור עם הסמל החדש שיעטר את חולצתו/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של יובנטוס

נשוב לשאלה מדוע שתי הקבוצות שילמו אחת לשנמייה עשרות מיליוני יורו ולא הסתפקו בהעברת 10 מיליון יורו מיובנטוס לברצלונה. בלוגר שמתמחה בעסקי כדורגל הסביר לפני כמה ימים:

"ארתור נרכש על ידי ברצלונה ביולי 2018 ב-30 מיליון יורו, וחתם על חוזה לשש שנים. 30 המיליון מחולקים לשש שנים, כלומר פחת של 5 מיליון לשנה מהתקציב. כך שאחרי שנתיים (10 מיליון כבר ירדו), העלות שלו בספרים מוערכת ב-20 מיליון יורו. אם מוכרים אותו ב-70, הרי שהרווח של ברצלונה מבחינת רואי החשבון היא 50 מיליון (בהנחה שמתעלמים מעלויות אחרות, כמו עמלות ובונוסים שונים). דרך אחרת להסתכל על זה היא רווח של בארסה של 40 מיליון יורו (קנייה ב-30, מכירה ב-70), ואליהם להוסיף עוד 10 מיליון שכבר נכללו בתקציבים של עונות קודמות.

"פיאניץ' נרכש על ידי יובנטוס ביולי 2016 תמורת 35 מיליון יורו ל-5 שנים, כך שהפחת השנתי הוא 7 מיליון לשנה. אחרי שנתיים העלות שלו לקבוצה ירדה ל-21 מיליון יורו. ביולי 2018 הוא האריך את החוזה בשנתיים, עד 2023, כך שהערך שלו (21 מיליון) התפרס על פני 5 שנים (4.2 מיליון יורו לעונה). כשמורידים את השנתיים האלה, העלות שלו ירדה ל-13 מיליון יורו. אם מורידים 13 מיליון מה-60 מיליון, הרי שגם יובה 'מרוויחה' קרוב ל-50 מיליון... אם תוהים למה בארסה ששה למכור שחקן בן 23 תמורת שחקן בן 30, הרי שעבודת החשבונאות הזאת עשויה להסביר חלק מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully