וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל לא צפויה לאפשר הקלות למתאזרחים ששיחקו בנבחרת

24.6.2020 / 10:33

בכדורסל הישראלי הופתעו לגלות על ההסכם שאמור להקנות למתאזרחים שהופיעו בנבחרת מעמד של שחקני בית. במנהלת לוחצים לא לאשר את המהלך, שחקנים בליגה טוענים: "זה מוזר מאוד"

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

מנהלת ליגת העל בכדורסל לא צפויה לאמץ את ההסכם שנחתם בין ארגון השחקנים לאיגוד הכדורסל בחודש ינואר, לפיו מתאזרחים ששיחקו שמונה הופעות ומעלה בנבחרת הבוגרת של ישראל, ייחשבו כמו שחקנים ששיחקו שנתיים לפחות במחלקות הנוער, במעמד של שחקני בית (Home Grown Players).

כזכור, שלשום (שני) פרסמנו על ההסכם שנחתם בין הצדדים, שהיה אמור לאפשר לג'ייק כהן, ריצ'רד האוול וגם אלכס טיוס אם יחזור לישראל, להיחשב במעמד כמו כל ישראלי אחר ולא כמו מתאזרחים ותיקים או חדשים. המשמעות הייתה שקבוצה שתחתים את השחקנים הללו, תוכל להחתים עוד שלושה מתאזרחים בנוסף אליהם.

חלק גדול מחברי הדירקטוריון של מנהלת הליגה שמעו על ההסכם לראשונה רק לאחר הפרסום והביעו התנגדות אליו. "זה נותן יתרון גדול מאוד למי שיחתים את השחקנים הללו, וזה ממש לא מטרת החוק. אין מצב שזה יעבור", אמר אחד מחברי הדירקטוריון.

שחקן נבחרת ישראל ג'ייק כהן. קובי אליהו
לא יזכה למעמד מיוחד. כהן במדי נבחרת ישראל/קובי אליהו

במקביל, חלק משחקני ליגת העל, שגם כן קראו על ההסכם לראשונה שלשום, הופתעו מעצם קיומו ומכך שלא עודכנו עליו. "ארגון השחקנים נלחם מול התביעה של המתאזרחים בימים אלה אבל במקביל מאפשר לכמה שחקנים, שחלקם אפילו נלחם בחזרת הליגה עד לאחרונה, לקבל מעמד מיוחד", אמר אחד השחקנים המופתעים, "זה מוזר מאוד".

בינתיים החליטו המתאזרחים שתובעים את מנהלת הליגה וארגון השחקנים להעביר את התביעה מבית המשפט למוסדות איגוד הכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully