וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבואה האומללה של מייק ד'אנטוני: "מיליצ'יץ' יהיה יותר גדול מלברון"

ג'יימס סיפר בריאיון נוסטלגי על הקשיים שחווה בתור "מושיע" בתחילת דרכו, ובעקבות זאת הועלתה מן האוב התחזית השגויה של המאמן ב-2003. מסתבר שהוא לא היה היחיד שחשב כך

צילום מסך

מאז שלברון ג'יימס זוכר את עצמו, הציפיות ממנו מרקיעות שחקים. גם כיום, בגיל 35, עם שלוש טבעות אליפות ביד וקריירה אדירה, הוא עדיין נאלץ להתמודד עם רף ציפיות גבוה ביותר. אבל בתור נער בן 16 שתויג כדבר הגדול הבא ב-NBA, הוא מודה שהתקשה הרבה יותר לשאת את העול הזה.

"אני יודע כמה קשה זה להיות נער מתבגר, תופעה, אחד שבוחרים בו ראשון בדראפט ואומרים לו, 'אתה התקווה האחרונה שלנו'", אמר אמש (שני) ג'יימס בהתייחס לבחירתו בדראפט 2003 על ידי קליבלנד, שתלתה בו תקוות עצומות. "יש כל כך הרבה אתגרים להתמודד אותם כשאתה צעיר ואומרים לך שאתה המושיע. קשה מאוד להתמודד עם זה, אבל אני חושב שעשיתי את זה בצורה די מרשימה".

לברון ג'יימס מול דרקו מיליצ'יץ'. GettyImages
פעם עוד העזו להשוות ביניהם. לברון מול מיליצ'יץ'/GettyImages

הדברים של ג'יימס עוררו מחדש דיון סוער שהתרחש בארצות הברית, שנראה מגוחך ממרחק הזמן: למרות שג'יימס נחשב לקונצנזוס לפני דראפט 2003, בזמן אמת היה מי שטען שדווקא דרקו מיליצ'יץ' צריך להיבחר לפניו. אחד מהם, מסתבר, היה לא אחר מאשר מייק ד'אנטוני.

"הרבה אנשים אומרים שג'יימס שחקן טוב, ואין ספק לגבי זה. אני אוהב אותו. אבל הילד היגוסלבי הגבוה שיכול לעשות כל כך הרבה דברים - בעוד שלוש או ארבע שנים יתברר שהוא היה הבחירה הטובה ביותר. אני מאמין שהוא יהיה יותר גדול", צוטט ד'אנטוני. כמובן שבמשך השנים התברר שהתחזית של ד'אנטוני לא יכולה להיות רחוקה יותר מהאמת: לברון הפך לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, בעוד מיליצ'יץ' לא מצא את מקומו, נפלט מה-NBA בגיל 27 אחרי קריירה מאכזבת, פרש והפך לחקלאי בסרביה.

אבל ד'אנטוני לא היה היחיד שחשב כך. בספר בו צוטט ד'אנטוני טענו כי "יותר ויותר אנשי NBA מאמינים שמיליצ'יץ' פרוספקט יותר טוב מלברון", והובאו גם ציטוטים של אלברטו דאל קין, מי שהיה הסקאוט הבכיר של יוטה באותן שנים. "אישית הייתי לוקח את דרקו, כי הוא כישרוני יותר ויכול לשחק ביותר עמדות. יש מעט מאוד שחקנים שאי אפשר לפספס, אבל אני משוכנע שדרקו הוא אחד מהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully