וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים דורשת להסיר את סמלה מקמפיין נגד הקמת מדינה פלסטינית

23.6.2020 / 9:52

במועדון מאיימים לתבוע את תנועת "רגבים" על מודעה שהציגה התלבטות בין "כן לריבונות" עם לוגו של בית"ר לבין "לא למדינה פלסטינית" עם לוגו של הפועל תל אביב: "כמדיניות, לא נאפשר שימוש בסימן רשום מסחרי". התנועה הגיבה: "זו פנייה תמוהה, אם תרצו נחליף בין הצדדים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בית"ר ירושלים שלחה מכתב התראה לפני תביעה לתנועת "רגבים" בעקבות הופעת סמל המועדון במודעות שפרסמה התנועה על גבי אוטובוסים כחלק מקמפיין שהיא מנהלת נגד "עסקת המאה". באחת המודעות בקמפיין מופיע בצד ימין סמלה של בית"ר לצד הכיתוב "כן לריבונות". מצד שמאל של המודעה מופיע סמלה של הפועל תל אביב והכיתוב " לא למדינה פלסטינית". באמצע המודעה מופיעה תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומעליה הכיתוב "ההיסטוריה תשפוט".

בבית"ר פנו לתנועת "רגבים" בדרישה להסיר את המודעה ולפרסם התנצלות מיידית, טענו שהתנועה לא ביקשה רשות להשתמש בסמל המועדון ושמדובר בניסיון להציג אותו כמזוהה פוליטית, דבר שמהווה עבירה על תקנון ההתאחדות. על פי המכתב של בית"ר, במסגרת הפרסום רומזת תנועת "רגבים" על תמיכת המועדון בעקרונותיה, בעוד שידוע שאין בין "רגבים" למועדון אין שום קשרים כלשהם והמועדון לא הצהיר או רמז על תמיכה בתנועה. בבית"ר ציינו כי מעולם לא הביעו דעה כזאת או אחרת בהקשר ל-"רגבים".

מודעה של תנועת רגבים עם הסמל של בית"ר ירושלים. מערכת וואלה!, מערכת וואלה
מודעת המריבה/מערכת וואלה, מערכת וואלה!

בתנועה, שהוקמה במטרה להוביל לקביעת סדר יום יהודי וציוני למדינת ישראל בהיבטי קרקע וסביבה, קיבלו בהפתעה את המכתב של הקבוצה שמזוהה עם הימין הפוליטי וטענו שהם ציפו למכתב התראה דווקא מהפועל תל אביב. במכתב התשובה שלהם למועדון נכתב כי הם אינם מתכוונים להתנצל וכי אין כוונה להוריד את המודעות. הם דוחים את הטענות על שימוש לא חוקי בסמל המועדון, מכיוון שהוא נרכש בצורה חוקית דרך אתר Shutterstock, ובאתר לא היתה שום הגבלה על שימוש בתמונה.

גם את הדרישה להתנצלות דוחים בתנועה בטענה שאף בר דעת לא יחשוב שבית"ר היתה מעורבת בקמפיין, ולכן אין כל עבירה על תקנון ההתאחדות. בסיום המכתב עקצו בתנועה את המועדון והציעו להחליף את הצדדים במודעה ולהציג את בית"ר כתומכת בהקמת מדינה פלסטינית: "בפרסום ניתן ערך חיובי לסמליל של בית"ר ירושלים ו-'רגבים' לא יכולה שלא לתמוה על פנייתכם בהקשר זה. עם זאת, במידה ואינכם רואים בפרסום הלוגו בפראפרזה ותו לו, באפשרותינו להחליף את מיקום הסמל וצבעו, מכחול לאדום ומימין לשמאל בפרסומינו ברשתות החברתיות. ולפרסם הודעה לתקשורת ברוח זו".

עוד בוואלה!

שחקני בית"ר חוששים מקיצוץ נוסף בקיץ

לכתבה המלאה
seperator

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "כמדיניות מוצהרת וידועה - מועדון בית"ר ירושלים, ככלל, לא מאפשר שימוש שלא באישור בסימנים הרשומים שלו לשימוש מסחרי והכנסת המותג לשיח פוליטי, ובפרט ללא ידיעה ועדכון מראש".

מהפועל תל אביב נמסר בתגובה: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב אוסר על כל שימוש בסמל המסחרי שלו ללא אישור. תנועת רגבים ניסתה ליצור פרובוקציה ולשייך פוליטית את המועדון, זאת במטרה להעביר אג'נדה מסוימת, ללא ידיעתנו. לא נאפשר כל שימוש בסמל המועדון בכדי להעביר מסר פוליטי או חברתי, לבטח ללא אישור. עקב כך, אנו שוקלים את את המשך ההתנהלות המשפטית מול התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully