וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד רומי קנבל: "פרשת אייל גולן הייתה נקודת שבר. היה צריך ללמוד ממנה"

18.6.2020 / 7:00

פרקליטתה של אחת הנערות מזועזעת מהדלפות התכתובות ("מצפה שהציבור יבין שההפצה סלקטיבית, לא נהיה שותפים למשחק הזה") מבכה את הכאב של האם ("היא מרוסקת") ולא מבינה איך השחקנים לא הפיקו לקחים מהפרשה שהסעירה את המדינה: "כבר היינו שם, חובת הזהירות גדולה יותר"

-

קצת אחרי שנחקר אתמול שחקן מהליגות הנמוכות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", הופצו ברחבי הרשת צילומי מסך של התכתבויות שערך עם הנערות, אותן הזמין למסיבה בביתו. עורכת הדין רומי קנבל, באת כוחה של הנערה שמסרה את גרסתה ראשונה, מאוד לא אהבה את זה: "אתם מבינים שכל אחד מוציא החוצה ומפרסם מה שמתאים לו", היא אומרת, "יש תכתובות לפני ויש תכתובות אחרי, קל לשלוח שורה או שתיים. לא סתם מפיצים את זה. מי שחושב רק קצת מבין היטב למה זה מופץ. אני מצפה שהציבור ומשטרת ישראל יבינו ששליחת ההודעות הללו היא סלקטיבית. למשטרת ישראל יש את התמונה במלואה, אנחנו לא נהיה שותפים למשחק הזה ובטח שלא נפר ונשבש חקירת משטרה".

התכתבות בפרשת הקטינות. מקור לא ידוע, צילום מסך
"מי שחושב רק קצת מבין היטב למה זה מופץ". התכתבות שהוצגה בחקירה בין השחקן שהעיד ביום רביעי לבין אחת הקטינות/צילום מסך, מקור לא ידוע

את מייצגת את הנערה שהגיעה ראשונה למסור את גרסתה. אחריה הגיעו שני כדורגלני מכבי תל אביב ושוחררו ללא תנאים מגבילים. הווייב היה שהתיק עומד להיסגר.

"על סמך מה? הנערה השנייה אפילו לא נחקרה עדיין. אני מציעה לא לקפוץ מכל מסר שמנסים להעביר. למשטרה יש את השיקולים שלה וצריך להמתין. אולי נחקרו עוד עדים, אולי ייחקרו עוד נערות. העובדה ששחררו את השחקנים ללא תנאים מגבילים לא אומרת כלום, יש שינויים בחקירות, יש דרך ואסטרטגיה לחקירות ולא צריך לתת פרשנויות למשהו שלא סגור וחתום".

ששי גז, המייצג את הנערה השנייה, אמר שראה מולו ילדה מבוהלת שלא ניתן היה להתבלבל לגבי גילה. מה את ראית אצל הנערה שאת מייצגת?

"אני ראיתי ועדיין רואה ילדה שצופה מהזווית הצרה של העיניים שלה בעולם אימתני ומאיים. היא מבוהלת, המשפחה מבוהלת, האחות, האימא, כולם בבהלה. היא לא יצאה מהבית מאז הפרשה פרט לליווי משפחתי לדברים ספציפיים. העולם שלה נעצר ברגע, היא גם מנותקת מהחברים פרט למילים ספורות שהיא יכולה להעביר במסרים. היא לא במקום של נקמה, היא מנסה להבין לאן היא נגררה ואיפה היא נמצאת. מה שהיא לא מצליחה להבין הוא איך הפכה למוקד ולמטרה לאיומים וקללות. בשלב הזה ניתקנו אותה מכל מקור תקשורתי כמעט, בלתי אפשרי להכיל את זה".

מדוע, בניגוד לנערה השנייה, היא לא הגישה תלונה?

"אני לא אשבש חקירה או אוציא דברים שיפגעו בחקירה. היא מסרה את גרסתה למשטרה, את כל מה שהיה לה ולא את הכול יודעים. אני לא נחשפתי לעדות של הנערה השנייה ולכן אין לי את היכולת להתייחס לשאלה. מה שאני כן יכולה לומר הוא שהלקוחה שלי מסרה את הגרסה כפי שהיא חוותה אותה בדרך האמיתית ביותר. כל השאר ספקולציות מבחינתי כרגע".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו"ד רומי קנובל. באדיבות המצולמים
"אני ראיתי ועדיין רואה ילדה שצופה מהזווית הצרה של העיניים שלה בעולם אימתני ומאיים. היא מבוהלת, המשפחה מבוהלת, האחות, האימא, כולם בבהלה". עו"ד רומי קנבל/באדיבות המצולמים

תעשי לנו סדר בנוגע לשיחות בין הצדדים בנוגע לגיל הנערות.

"הסדר הוא שאין ויכוח ואין מחלוקת שהנערות מתחת לגיל 16, אין ויכוח ואין מחלוקת שלא מדובר פה בנשים והן לא מעל גיל 18 או 20. עצם זה שהשיח הוא על 16 או 17 צריך לכשעצמו לשים את הפרוז'קטור על האחריות המוגברת שהייתה צריכה להיות על הבגירים בפרשה, שיבחנו מול מי הם נמצאים. אסור לנו לשכוח שהיינו כבר בפרשה דומה לפני כמה שנים, פרשה דומה מאוד".

אייל גולן?

"יפה. אין סיבה שנהיה בפרשה מספר 2. רמת הזהירות שנדרשת משחקנים שמחזיקים בעמדת מפתח כזאת, עם הערצה ועם כוח כזה גדול מול בני הנוער, היא גדולה מאוד. היינו בסיטואציה של זמר מפורסם שנדרש לשאלה אם היא אמרה או לא אמרה את הגיל, זאת הרי לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בזה כחברה, וזאת חובת הזהירות המוגברת שמונחת על כתפיהם. אתה לא אומר 'אני לא מכיר את התופעה', הם כן מכירים את התופעה. דווקא בגלל סיפור אייל גולן אנחנו כבר לא שם, ואנחנו כבר יודעים שיש נערות שברמה הכללית משקרות ביחס לגילן כדי למצוא חן בעיני חן מי ששואל אותן. כבר היינו שם, ולכן חובת הזהירות שלהם גדולה יותר".

אבל זאת בדיוק הסיבה לסגירת התיק של אייל גולן.

"פרשת אייל גולן היא נקודת שבר לחברה הישראלית, נקודה שממנה הדברים היו צריכים להילמד ולהיראות אחרת. זה כואב לי כאזרחית, כאימא. אנחנו כהורים מבינים שאנחנו יכולים להשפיע על הילדים שלנו עד מקום מסוים, ללמד ולחנך אותם. אני רואה שכותבים ברשת 'איפה האימא הייתה?' - אני יודעת מי זאת האימא הזאת, אני יודעת איך היא מרוסקת, אני יודעת מה היא נתנה ואילו ערכים היא ניסתה להנחיל לילדה, אבל כולנו יודעים שהיום יש השפעה חברתית על הילדים שלנו. זה לא הופך אותם לילדים פחות טובים, והאחריות שלנו כמבוגרים היא כפולה ומכופלת בסיטואציות האלה, במיוחד כשאתם מושאים להערצה".

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. דני מרון
"שמעתי על הבעלים של מכבי תל אביב שהוא מוסרי וערכי"/דני מרון

את חושבת שזה יכול ללכת למשהו יותר רחב משני כדורגלנים ושתי קטינות?

"ברור. זה מה שהתקשורת צריכה לדברר כדי שהאמת תצא לאור. אי אפשר לדעת לאן זה יילך, הכול תלוי בכמה המשטרה תרצה להיכנס לעומק הדברים".

נשמעה ביקורת מצד הורי הנערות כלפי מכבי תל אביב.

אני לא מכירה את זה. שמעתי הרבה דברים טובים על הבעלים של מכבי תל אביב שהוא מוסרי וערכי. יותר מכך, אני חושבת שהקפטן של מכבי תל אביב אמר את הדבר הנכון, שהשחקנים הללו צריכים לשמש דוגמה לפני הכול. זה מסכם את העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully