וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר הסכמה ב-NBA, אפילו אדם סילבר מודה: "אבין שחקנים שזה לא בשבילם"

לילארד "לא מרגיש נוח ב-100 אחוז", הקומישנר בכל זאת תומך בטורניר סיום העונה: "יש לנו מחויבות, אחרת ניכנע לווירוס במובן מסוים"

צילום מסך

בווידאו: דמיאן לילארד בהפגנה לזכרו של ג'ורג' פלויד

ב-NBA נחושים לסיים את העונה הנוכחית בטורניר שייערך באורלנדו ב-30 ביולי. על אף שלא מעט שחקנים הביעו את השגותיהם השונות לגבי קיום טורניר סיום העונה בבירת מחוז אורנג' שבפלורידה, בליגה משוכנעים כי זו הדרך היחידה לסיים את עונת 2019/20. דאגות השחקנים סובבות סביב נגיף הקורונה אך גם סביב המחאה המסרבת לשכוך בארצות הברית לאור מותו של ג'ורג' פלויד.

"זה לא מצב אידיאלי", הודה הקומישנר אדם סילבר. "גם אנחנו מחפשים דרך לחזור לשגרה בתוך המגפה הזאת, בתוך מציאות עם 40 מיליון מובטלים, ובזמן חוסר שקט עצום במדינה. אני מבין איך חלק מהשחקנים עשויים להרגיש, שזה לא בשבילם. מדובר בהקרבה עצומה. הרבה אנשים מצביעים על הפן הכלכלי, אבל זה יותר עניין של קהילת ה-NBA, שיש לנו מחויבות לנסות את זה, אחרת נישאר מחוץ לקווים ובמובן מסוים ניכנע לווירוס. התחושה שלי היא שנצליח לעבור המכשולים שלנו בשבועות הקרובים.

"מבחינת חוסר הצדק החברתי, זו תהיה הזדמנות עבור שחקני ה-NBA להאיר את המצב. זו יכולה להיות הזדמנות לליגה, ביחד עם השחקנים, להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי להביא לשינוי".

"חלק מהשחקנים אולי יחליטו לשבת בצד, אבל אני אהיה המום אם המשחקים לא יתקיימו הקיץ באורלנדו", צוטט בכיר בליגה. יו"ר ארגון השחקנים בליגה מישל רוברטס אמר ל-ESPN כי השחקנים העבירו את סוף השבוע האחרון בדיונים על הגברת פעולות המחאה סביב גזענות ואי-צדק, זאת נוכח המהומות המשתוללות במדינה בשבועות האחרונים.

הקומישנר של ה-NBA אדם סילבר. GettyImages
מצב לא פשוט. סילבר/GettyImages

כזכור בתקופה האחרונה גברו הקולות מצד שחקנים בכירים בליגה, אשר הביעו אי רצון להשתתף בטורניר באורלנדו, ביניהם דווייט הווארד וקיירי אירווינג. "אני לא תומך בנסיעה לאורלנדו", צוטט קיירי. "משהו בכל הסיפור הזה מריח לי לא טוב".

אך לא כל השחקנים ברחבי הליגה תמימי דעים לגבי הנושא. שחקן יוטה ג'אז אד דיוויס התייחס להתנגדותם של חלק מהקולגות שלו, כולל קיירי: "זה מאוד קל לשחקנים כמו קיירי להגיד שהוא יתרום את המשכורת שלו, אבל האם הוא באמת יתרום את כולה? קל גם לדווייט הווארד להגיד שהוא לא מתכוון לשחק, כשהוא גר באטלנטה באחוזה של 20 מיליון דולר".

סנטר הג'אז המשיך: "יש גם שחקנים אחרים, שצריכים את הכסף הזה בשביל לפרנס את המשפחות שלהם. יש עוד דברים שמונחים על הכף. אם רוצים להכריע את העונה, אז זו התקופה היחידה בה ניתן לקיים את המשחקים, והתקופה היחידה בה אפשר יהיה לאגד את 22 הקבוצות ביחד לשבעה שבועות, כדי שנוכל להתחרות ולעשות דברים נהדרים".

דמיאן לילארד הוסיף: "אני יכול לדבר רק בשמי, אבל אני חושב שאלה גם דעות של שחקנים אחרים - אנחנו תומכים כלכלית במשפחות ובקהילות שלנו. זה הגיוני שנחזור, מהבחינה הזאת, אבל אפשר להבין את דעתם של חלק מהשחקנים בליגה. אני חושב שקיירי ודווייט צודקים במובן מסוים, אני מבין אותם. אני לא מרגיש נוח ב-100 אחוז עם זה, אבל זה סיכון שאני מוכן לקחת".

שחקן העבר והפרשן קנדריק פרקינס טען: "אף אחד לא מקשיב לקיירי. עונת ה-NBA תימשך. הדבר היחיד שהוא עושה זה לייצר דרמה לא נחוצה בין אחים ב-NBA, ואנחנו לא צריכים את זה עכשיו.... קיירי מדבר על זה שהוא 'מוכן' לוותר על הכל? שלא יהיה מוכן, שיעשה את זה! תפרוש היום, ותקדיש לזה את כל זמנך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully