וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת כדורגל הנשים: בג"צ הוציא צו על תנאי נגד משרד התרבות והספורט

על משרד הספורט לנמק מדוע לא יתוקצבו קבוצות כדורגל הנשים באופן שווה לקבוצות הגברים. ההחלטה אמורה להחזיר לקבוצות הנשים 3.2 מיליון שקל

צילום וידאו: דוברות בית"ר ירושלים

בווידאו: התגובות לאחר המפגש בין בית"ר ירושלים ומכבי חיפה

בית המשפט העליון הוציא הערב (שני) צו על תנאי בעתירת קבוצות כדורגל הנשים, המורה למשרד התרבות והספורט לבוא וליתן טעם מדוע לא יתוקצבו קבוצות כדורגל הנשים באופן שווינוי ובהתאם לתקצוב שנקבע על ידי בג"צ בשנת 2019. ההחלטה הדרמטית אמורה להחזיר לקבוצות כדורגל הנשים סכום של 3.2 מיליון שקל שמשרד הספורט ביקש לקצץ.

בעתירה, אשר הוגשה על ידי קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, באמצעות עורכי הדין אורי כהנא, אורי קידר וחן שופן ממשרד כבירי נבו קידר בלום המתמחה במשפט ספורט מגדרי, נטען כי החלטת משרד התרבות והספורט לתקצב את קבוצות ליגת העל לנשים במחצית התקצוב של קבוצות הגברים, הינה מפלה ומנוגדת לחובת השוויון החלה על המדינה. עוד נדרש בעתירה, לבטל את החלטת משרד התרבות והספורט שלא להכיר בליגה הארצית לנשים בכדורגל.

כדורגל כללי. GettyImages
"החלטה חשובה"/GettyImages

במהלך הדיון שהתקיים לפני כארבעה חודשים הציעה הנשיאה חיות למשרד התרבות והספורט לחזור בו מעמדתו אולם המשרד הודיע כי אין בכוונתו לתקצב את קבוצות הנשים באופן שווה. בעקבות כך, הוציא הערב בג"צ צו על תנאי, המורה למדינה לנמק בתוך 60 יום, מדוע לא יתוקצבו קבוצות ליגת העל לנשים בהתאם לקבוצות הגברים, כלומר על בסיס הכרה בליגה הארצית לנשים.

עו"ד אורי כהנא המייצג את קבוצות ליגת העל לנשים התייחס להחלטה: "מדובר בהחלטה חשובה אשר מבהירה כי על תקציבי הספורט להתחלק באופן שוויוני בגין גברים לנשים וכי לא ניתן להפלות יותר נשים ולמנוע מהן עיסוק מקצועי בספורט תחרותי. אנו מקווים שמשרד התרבות והספורט, ושר התרבות והספורט הנכנס יפעלו יחד איתנו לשינוי המציאות הקיימת בה נדים בישראל מודרות מעיסוק בספורט מקצועני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully