וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הטובה בעולם (תואר זמני): ספרד חוזרת לשחק כדורסל

16.6.2020 / 16:00

12 קבוצות מבודדות בשלושה מלונות, שני פארקים ואולם אחד. השחקנים נבדקים מדי יומיים, וסועדים לבד בחדרים. 125 מדינות ישדרו ממחר את טורניר סיום העונה של ה-ACB בוולנסיה: ברצלונה וריאל ימשיכו לשלוט, או שהתקדים מגרמניה יחזור?

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

כאן הכל התחיל: תיעוד מ"אימון הקורונה" הראשון של גל מקל במלאגה

מאז ומתמיד, ולמעשה מאז ולתמיד, יש רק ליגת כדורסל אחת שיכולה להתהדר בתואר "הליגה הטובה בעולם". אבל בין שלל התופעות המוזרות שהביאה איתה מגיפת הקורונה, הנה עוד אחת שתהיה רלוונטית החל ממחר (רביעי): ליגת הכדורסל הטובה בעולם, לפחות לשבועיים הקרובים, היא הליגה הספרדית.

עם כל הכבוד לגרמניה, שחזרה לפעילות בשבוע שעבר ועומדת בפני שלבי הנוקאאוט, ולישראל, שתיוותר בודדה על המגרשים במהלך חודש יולי - ספרד היא המנה העיקרית שיש לכדורסל האירופי להציע בקיץ הזה. לא בכדי ישודרו משחקי ה-ACB ב-125 מדינות מסביב לעולם, בהן גם ישראל (בערוצי צ'רלטון).

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה. אתר ברצלונה, אתר רשמי
ושוב, כמו פעם, הוא על הבמה המרכזית של הכדורסל העולמי. ניקולה מירוטיץ' (צילום: אתר ברצלונה)/אתר רשמי, אתר ברצלונה

לטורניר הגמר, שייערך ללא קהל ב"לה פונטטה", אולמה הביתי של ולנסיה, יתייצבו 12 המדורגות הבכירות בטבלה - כפי שהוקפאה בעת עצירת הליגה בשל התפרצות המגיפה בחודש מרץ. הן חולקו לשני בתים בני שש משתתפות, ובתום חמישה מחזורים יעפילו שתי הראשונות בכל בית לפיינל פור, כשהגמר מיועד להתקיים ב-30 ביוני.

לספרדים היה יתרון מובנה משמעותי על פני גרמניה וישראל: הקבוצות במדינה לא איפשרו לזרים שלהן לחזור לארה"ב, והם נשארו במשך כשלושה חודשים בתנאי הסגר. העובדה הזו הקלה על ראשי הליגה את ההחלטה לחדש את המשחקים, מתוך ידיעה שהסגלים המקוריים יישמרו באופן כללי. לפני כחודש החלה החזרה המדורגת לאימונים, עד השיבה לפעילות מלאה.

12 המשתתפות חויבו להגיע לעיר עד יום חמישי האחרון, שישה ימים לפני הטורניר. הן לנות בשלושה מלונות שנשמרו אך ורק להן (ארבע קבוצות בכל מלון), וחברי המשלחות חיים בתנאי "בידוד נושם".

עוד בוואלה!

סינדרלה בשמלה אפורה: המוח שמאחורי ולנסיה חושף את סוד ההצלחה

לכתבה המלאה
וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
ריאל בין הפייבוריטיות, אבל בגרמניה כבר הוכח כמה המצב נזיל בסיטואציה הזו. אדי טבארס (צילום: GettyImages)/GettyImages

כל שחקן שוהה בחדר לבדו, ללא שותף, אבל המשתתפים מורשים לנוע בדבוקות קטנות ברחבי המבנה, ובלבד שלא יהיו במגע עם איש מהקבוצות האחרות. הארוחות הקבוצתיות נותרו מחוץ לתפריט; המזון מוגש לשחקנים, למאמנים ולאנשי הצוות בחדריהם, באמצעות שירות חדרים.

בשבוע האחרון הוחלט לפתוח עבור המשלחות שני פארקים להתאווררות בקפסולות מוגבלות, וביום ראשון הורשה חלק מהמשתתפים לסייר באקווריום המפורסם בעיר. מדי יומיים עוברים הכדורסלנים בדיקות לגילוי קורונה.

בכל יום ייערכו שלושה משחקים - מחזור מלא באחד משני הבתים. בבית א' ישחקו ברצלונה, טנריפה, בילבאו, באסקוניה, מלאגה ובדאלונה; לבית ב' שובצו ריאל מדריד, סראגוסה, אנדורה, ולנסיה, סן פאבלו בורגוס וגראן קנאריה.

גל מקל במתחם האימונים של מלאגה. באדיבות המצולם, אתר רשמי
הופעה אחת במדי מלאגה, ועוד שלושה חודשים בתנאי הסגר. גל מקל/אתר רשמי, באדיבות המצולם

תקרית בריאותית ראשונה נרשמה בשבוע שעבר, זמן קצר לפני שהרכבת האווירית יצאה לוולנסיה, כשפרנסיס אלונסו ממלאגה נמצא חיובי בבדיקת קורונה. הוא הוכנס מיד לבידוד, וחבריו לקבוצה (בהם גל מקל) נקראו לבדיקות מיידיות. אלא שכולם קיבלו תשובה שלילית - ואז התברר כי גם אלונסו עצמו נשא את הנגיף שבועות ארוכים קודם לכן, ואינו חולה בהווה. בכל מקרה, הוא חדל מלהתאמן עם אוניקאחה ונגרע מהסגל שלה.

באופן טבעי, הפייבוריטיות לזכייה באליפות הן בארסה וריאל, שדורגו בשני המקומות הראשונים בליגה. הקטאלנים איבדו בתחילת הפגרה הכפויה את מלקולם דילייני, אבל קיבלו בחזרה את קווין פאנגוס, שהתאושש מפציעה ויוכל סוף סוף לפתוח את העונה. עם זאת, בטורנירים מהסוג הזה יש פתח להפתעות, כפי שקורה בימים אלה בגרמניה; אולם, שדורגה במקום העשירי בליגה הרגילה, טסה למקום הראשון בבית המוקדם של טורניר הגמר עם מאזן 0:4, בעוד באיירן מינכן, שעמדה על מאזן 2:19 בעונה הסדירה, הידרדרה ל-2:2 בשבוע האחרון.

הזווית הישראלית שייכת למקל, שהספיק לשחק רק פעם אחת במדי מלאגה וכעת יקבל הזדמנות ממשית להוכיח את עצמו תוך קריצה לאפשרות הארכת חוזהו בעונה נוספת. שון דאוסון, שקרע בתחילת העונה את גיד האכילס במדי בדאלונה, חזר בתקופה האחרונה לאימונים אישיים, אך שב לישראל ולא יעמוד כמובן לרשות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully