וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידיה רפפורט: "לא אתן שפוליטיקאים יסדרו לי תפקיד מעונב אך חסר תוכן"

15.6.2020 / 9:02

נציג הבעלות הפרטית בהנהלת הפועל תל אביב זועם על הדחתו: "השקעתי את כל מרצי והרבה מכספי האישי". וגם: מה הוביל לפיצוץ

צילום ועריכת וידאו: אתר הפועל ירושלים

"רעידת אדמה", כך הגדירו בכירים בעולם הכדורסל אמש (ראשון) את הודעת הפועל תל אביב על הדחת ידידיה רפפורט, נציג הבעלות הפרטית בהנהלת המועדון, מהניהול השוטף של הקבוצה. מאז שעות הערב רפפורט עסוק בלקבל טלפונים מאנשים שהתקשרו לשוחח ולשאול מה גרם לפיצוץ, כשהוא עצמו עדיין שוקל את צעדיו.

ביום רביעי האחרון נערכה הצבעה בין חברי הנהלת הקבוצה ונציגי הבעלות הפרטית, ואושר המבנה הארגוני החדש, כשרפפורט, שניהל בפועל את המועדון בשנים האחרונות, נשאר רק חבר דירקטוריון. מאז הוא לחץ על עובדי המועדון להוציא את ההודעה, כשהוא לא אוהב את השקט ששרר לאחר מכן.

לאורך השנים ידעו רפפורט והיו"ר רמי כהן עליות וירידות על רקע חילוקי דעות בתמיכה של הפועל בחלק מההחלטות שהפועל קיבלה במנהלת הליגה, אך ההחלטה של כהן לתמוך בהחזרת ליגת העל, החלטה שאליה התנגד המשקיע ששם מיליוני שקלים רבים בשמונה השנים בהפועל, הובילה לפיצוץ שגרם לאנשים במועדון לבצע את המהלך. מעניין יהיה לראות האם כהן, שהיה מעורב יותר בענייני החוץ של הפועל, יתערב בנעשה במועדון.

ידידיה רפפורט, מהנהלת הפועל ת"א. קובי אליהו, קובי אליהו
""תמיד חיפשתי רק את הצלחתה של הקבוצה". רפפורט/קובי אליהו, קובי אליהו

"במהלך העשור האחרון השקעתי את כל מרצי, כוחי והרבה מכספי האישי, בהפועל תל אביב, פעמים רבות מאוד גם על חשבון חיי האישיים, חיי המשפחתיים ועל חשבון עסקיי הפרטיים", כתב רפפורט בהודעה מטעמו הבוקר, "עבדתי בהתנדבות מלאה, שבעה ימים בשבוע, עשרים שעות ביממה, ללא קבלת שכר כלשהו, ללא ציפייה להטבות, תוך כדי שימוש במשאבים כלכליים אישיים משמעותיים. לא חיפשתי פרסום, לא תהילה, לא קידום לעסקיי הפרטיים, ולא הטבות מכל סוג".

"הדבר היחיד שעמד לנגד עיניי מאז ומתמיד היה אחד ויחיד - האהבה העזה, הבלתי מתפשרת, האינסופית, ולעיתים הבלתי ברורה - לישות הזאת, שנקראת 'הפועל תל אביב בכדורסל'", המשיך וכתב, "תמיד חיפשתי רק את הצלחתה של הקבוצה, ואת הצלחתו של המועדון כולו, גם אם אלה הגיעו תוך כדי פגיעה אישית בי. אני לא פוליטיקאי, לא רוצה להיות כזה, ולא יודע להיות כזה. למען הצלחת הקבוצה ולמען הצלחתו של המועדון כולו, נזקקתי פעמים רבות להפעיל כוחות, לדחוף קדימה ולהשתמש ב'מרפקים' וירטואליים".

על ההחלטה להדיחו כתב: "כבכל מערכת, כך גם במקרה הזה, ישנם בעלי תפקידים שנבהלים מאנשים חזקים, בעלי כוח והשפעה, גם אם מטרתם היחידה היא הצלחת הארגון, ללא מטרות משניות - נלוות כלשהן. לצערי, פעמים רבות, בכל ארגון, הפוליטיקה הקטנה מצליחה לדחוף לקרן זווית את אנשי העשייה, שרק טובת הארגון היא לנגד עיניהם. אם ניתפש באילנות גבוהים, ניתן לראות זאת בניהול המדינה, שם האנשים הטובים והמקצועיים באמת "בורחים" מהעולם הפוליטי, והתהליך הזה מחלחל גם לארגונים קטנים יותר".

על עתידו הוסיף: "כפי שכבר אמרתי, אני איש עשייה, תמיד הייתי כזה, איני פוליטיקאי ואינני מתכוון להתחיל להיות פוליטיקאי כעת. אני לא מסוג האנשים שמחפשים את הגינונים, הכיבודים, הפינוקים, "סידור העבודה" ושאר התארים ה'ממלכתיים' והמכובדים, אך חסרי העשייה וחסרי ההשפעה. מעולם לא חיפשתי את ה'בורקסים' בישיבות מנהלת הליגה, וגם לא את ה'רוגאלך' בישיבות איגוד הכדורסל. מאז ומעולם אני מתעורר לפנות בוקר לצורך דבר אחד בלבד - העשייה. כבעל מניות במועדון, וכאחד מבעלי המאה במועדון, אני אחראי על גורלי האישי, ולא אתן שפוליטיקאים ושלוחיהם יסדרו לי תפקיד מעונב ומכובד, אך חסר תוכן אמיתי ב'מרתפי' המועדון".

רפפורט סיכם וכתב: "לאחר תקופה של חשיבה רגועה ושקולה אני אקבל בעצמי את ההחלטה שתהלום את יכולות העשייה והתרומה שלי, ותביא לידי ביטוי את יכולותיי, ולא אסתפק בתארים רשמיים חסרי תוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully