וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים קבעו: האדום של שי גולן מול הפועל באר שבע היה מוטעה

הוועדה המקצועית טענה כי יגאל פריד לא צריך היה להוציא צהוב שני לשחקן בני יהודה בהארכה, וכן היה צריך להעניש את אבוקסיס על דבריו. פוקסמן קיבל גב

פלייר אוהדי הפועל באר שבע חוגגים העפלה לגמר הגביע/באדיבות וסרמיליה. צילום: מקור לא ידוע, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התייחסה הערב (חמישי) לאירועי חצאי גמר גביע המדינה. בעוד דוד פוקסמן ששפט את המשחק בין מכבי פתח תקוה והפועל תל אביב קיבל גב מסוים, הרי שיגאל פריד, ששפט את הדרמה בין הפועל באר שבע ובני יהודה, שגה כשהחליט להרחיק את שי גולן במהלך ההארכה.

"בדקה ה-107 הניף השופט כרטיס צהוב שני לשחקן בני יהודה בגין עבירת משחק חסרת אחריות. הוועדה המקצועית סבורה כי לצורך הנפת כרטיס צהוב שני נדרש רף ענישה גבוה יותר", נכתב. "לציין, שופט המסך אינו רשאי להתערב במקרה של כרטיס צהוב (ראשון ושני)".

כמו כן, טענה הוועדה כי פריד צריך היה להוציא כרטיס צהוב למאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס, על הטענות שהשמיע בזמן בחינת הפנדל שלבסוף לא ניתן לזהובים: "במהלך בדיקת השופט על גבי המסך, מאמן באר שבע הביע מחאה קולנית ומתמשכת לעברו של השופט, אשר חייבה את הענשתו בכרטיס צהוב בגין התנהגות בלתי ספורטיבית". יתר ההחלטות של פריד - הכרטיס האדום תאמבי סגס בדקה ה-39 והפנדל לה זכתה בני יהודה עמוק בתוך תוספת הזמן - היו נכונות.

שי גולן, שחקן בני יהודה. דני מרון
צהוב שני לא צודק. גולן/דני מרון

על פוקסמן נכתב בין היתר: "בדקה ה-3 איבחן נכון השופט עבירת הכשלה על שחקן פתח תקוה ברחבה ופסק בצדק לבעיטת עונשין. בדקה ה-76 איבחן היטב השופט שבמהלך הבקעת שער לזכות תל אביב הכדור פגע בידו של השחקן הכובש ולכן פסל בצדק את השער. להדגיש, החוקה החדשה מבדילה בין עבירת יד של תוקף, אשר השיג יתרון להבקעת שער באמצעות היד (מספיקה נגיעת יד בלבד), לעומת כל עבירת יד אחרת, אשר בה יש לאבחן קריטריונים (כגון הגדלת נפח הגוף ו/או תנועה לא טבעית)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully