וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנוניה נגד אמריקה: אפילו ה-NFL ונאסקאר הפנו עורף לדונלד טראמפ

11.6.2020 / 15:16

שניים מהארגונים השמרניים ביותר בארה"ב לקחו צד במאבק הבין-גזעי. קומישינר ה-NFL התנצל על היחס של הליגה לשחורים וזכה לתגובה נזעמת מהנשיא, בנאסקאר אסרו על הקהל לתלות ולהניף את דגלי הקונפדרציה. 5 חודשים לפני הבחירות, הנשיא מאבד את מעוזי הספורט הכי חזקים שלו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ביום שישי שעבר זרק קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל פצצה לאוויר. "טעינו ביחס שלנו לשחורים", הצהיר, "אנחנו בליגת הפוטבול הלאומית מגנים גזענות ואת האכזריות המתמשכת כלפי האוכלוסייה השחורה. אנחנו מודים בכך שלא הקשבנו לשחקנים שרצו להביע מחאה בדרכם השקטה".

בעלי הליגה מתחלקים באופן כמעט שווה בין רפבוליקנים לדמוקרטים או נייטראליים, אבל הדימוי שלה הוא מגה קפיטליסטי וימני. אבל בעלי דאלאס ג'רי ג'ונס, מהאנשים החזקים ב-NFL, הוא סמל רב-שנים של המחנה הרפובליקני ורוברט קראפט מניו אינגלנד הוא אחד מחבריו הטובים של דונלד טראמפ וגם תרם מיליון דולר לקמפיין של 2016, על אף שהוא בכלל דמוקרט. גודל עצמו רפובליקני וכמוהו טום בריידי, הפנים של הליגה בשני העשורים האחרונים.

אוהדי ניו אינגלנד פטריוטס עם מסכות לכבוד טום בריידי. GettyImages
70 אחוז מהשחקנים שחורים, בצבע של הקהל אי אפשר להתבלבל/GettyImages

ככלל, ה-NFL נבנתה במודל שמרני - השחורים מספקים את הסחורה במגרש, הלבנים משלמים את הכסף ביציעים. כ-70 אחוז מהשחקנים הם שחורים, כ-83 אחוז מהאוהדים באצטדיונים לבנים. המחירים מרקיעי השחקים של המנויים והכרטיסים מייצרים סלקציה טבעית. לא פלא, אם כן, שההצהרה של גודל, שמבחינת טראמפ אחראי לאחד הגופים הפרו-רפובליקניים הכי חזקים בארצות הברית, הוציאה בתחילת השבוע את הנשיא משלוותו.

"האם ייתכן שיש אפשרות שההצהרה המעניינת של גודל על אחווה ושיקום היחסים היא בעצם רמז לכך שהוא הכשיר כריעת ברך או אי עמידה בהמנון, ובכך אפשר לא לכבד את המדינה והדגל שלנו?" צייץ טראמפ. גודל לא אמר או רמז דבר כזה. למעשה, מסר הפיוס היה אמור להיות מכוון יותר מכולם לקולין קפרניק שהחל את הטרנד ב-2016, אך הוא לא קיבל אותו. גודל לא הזכיר את קפרניק וזכה לביקורות רבות על הסרטון, כולל מצד חברתו של קפרניק. את טראמפ זה הספיק כדי להדליק.

עוד בוואלה!

קומישינר ה-NFL בהצהרה היסטורית: "טעינו ביחס שלנו לשחורים"

לכתבה המלאה

המכה האמיתית לנשיא הגיעה אתמול (רביעי) כשנאסקאר, גוף הספורט הכי גזעני באמריקה, הודיע ערב מרוץ וירג'יניה שיתקיים בשבוע הבא כי הוא אוסר הנפת ותליית דגלי הקונפדרציה. "הנפת הדגלים האלה לא עומדת עם רצוננו להכנסת אורחים ולאווירה נעימה לכל צופינו, למתחרים ולכל התעשייה", נמסר בהודעה הרשמית, "המטרה שלנו היא להביא את התחרויות לכל הקהילות. זה מה שהופך אותנו למיוחדים כל כך". במרוץ של יום ראשון האחרון נראו דגלי הקונפדרציה ביציעים ובמגרשי החנייה. מבחינת נאסקאר, לא עוד.

בעוד טראמפ מספר כמה ג'ורג' פלויד שמח למעלה בזכות הכלכלה המשגשגת, שניים מהארגונים הכי חזקים ותומכים שלו הפנו עורף לאידיאולוגיה הנוקשה שלו. אמנם הוא מעולם לא הודה בתמיכה מפורשת בהנפת דגל הקונפדרציה, אבל הוא כן תומך ב"שימור ההיסטוריה", כולל האלמנטים הגזעניים שלה. יותר מכך, מוקדם יותר במהלך היום אמר טראמפ שיאסור על שינוי שמם של עשרה מבסיסי הצבא בארצות הברית, שנקראים על שמות קצינים מצבא הקונפדרציה.

"הממשל שלי לא ישקול אפילו את שינוי שמם של הבסיסים האלה", צייץ טראמפ, "מדובר בבסיסים מאוד משמעותיים וחזקים שהפכו לחלק מהמורשת של אמריקה הגדולה ושל היסטוריה של ניצחונות וחופש. ארצות הברית גדלה על ברכי הגיבורים שלה, שניצחו בשתי מלחמות עולם".

איש אינו חושב באמת ובתמים שהגזענות נעלמה מה-NFL ומנאסקאר, אבל המהלכים הסמליים מלמדים שמשהו בתודעה בכל זאת זז, או שלכל הפחות בארגונים הללו ידעו לקרוא את המפה והעדיפו לשחות עם הזרם לפני שיגיע לפתחם. כל זה קורה לטראמפ בעיתוי הגרוע ביותר - פחות מחצי שנה לפני הבחירות, ובדיוק מהסיבה הזאת הוא נמצא כעת במלכוד.

מילא NFL, זה עוד ענף ששייך למיינסטרים. נאסקאר שולט במערב התיכון והשליטה בו לבנה באופן אבסולוטי. טראמפ נכנס כאן למלכוד. הדבר ההגיוני לעשות הוא לא לפתוח חזית נגד נאסקאר, משום שהבייס שלו נמצא שם. הדבר הטראמפי לעשות הוא להיכנס גם בהם בציוץ עוקצני. כולנו יודעים שכשמדובר בו, הבחירה מאוד לא קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully