וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת מנהלת הליגה אישרה תקנה שתאפשר את מעבר בורדיון למכבי תל אביב

11.6.2020 / 15:00

על פי החוקים של ליגת העל, המתאזרח לא יכול היה לעבור לצהובים מאחר שהוא רשום בסגל של ראשון לציון. הוועדה אישרה טלפונית תקנה שישראלי ששוחרר עד 1 במרץ מחוזהו יוכל לעבור לקבוצה אחרת

בווידאו: ג'ייק כהן מדבר/אתר מכבי תל אביב

ועדת מנהלת הליגה בכדורסל אישרה היום (חמישי) תקנה שמאפשרת לקבוצות להחתים שחקנים ששוחררו מקבוצותיהם לתקופה של סיום העונה הנוכחית.

כזכור, לאחר ההודעה על חזרת הליגה הוחלט לאפשר להחתים שחקנים ישראלים מהליגה הלאומית, או שלא רשומים באף קבוצה בליגת העל, ובמקביל זרים חדשים וכאלה ששוחררו מקבוצותיהם עד ה-15 במרץ. שלשום הודיעו במנהלת על תיקון, כך שקבוצות יוכלו להחתים שחקנים ששוחררו מחוזיהם, אך בעקבות התנגדות של מספר קבוצות לשינוי הוחלט לקיים עליו דיון בוועדת המנהלת.

פרדריק בורדיון שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
מעברו יטורפד? בורדיון/קובי אליהו

מי שעמד במרכז הדיון (באופן לא רשמי) הוא פרדריק בורדיון שצפוי להצטרף למכבי תל אביב. בורדיון שיחק העונה במכבי ראשון לציון, וחתם על חוזה זמני שהסתיים במהלך חודש פברואר. הכתומים שחררו אותו רשמית בהודעה לתקשורת בתחילת מרץ, אך מאחר ולא עבר לאף קבוצה, הוא עדיין רשום בסגל שלהם באיגוד הכדורסל. במסגרת התקנה בורדיון יוכל להרשם בקבוצה אחרת.

קבוצות מסוימות בליגה הביעו תמיהה מי הסמיך את ועדת המנהלת לדון בנושא זה, וטענו כי הוועדה לקחה על עצמה סמכויות שהיא לא רשאית לקחת.

ממנהלת הליגה נמסר כי: "מנהלת הליגה פנתה בטלפון לחברי ועדת המנהלת אשר אישרו סעיף ברוב גדול כי בדומה לזרים גם ישראלים יוכלו לעבור מקבוצה לקבוצה בליגת העל במידה ושוחררו עד 1 במרץ, בין היתר פרדריק בורדיון ששוחרר מראשון לציון ב 25/2 יוכל לעבור לכל קבוצה בה יחפוץ. כמו כן אושר כי בדומה לזרים, גם ישראלים שהיו חתומים בקבוצה כלשהי ערב הפסקת העונה בשל וירוס קורונה לא יוכלו לעבור לקבוצה אחרת אלא בהסכמה הקבוצה המקורית. המנהלת רואה חשיבות בכך ששחקנים חופשיים יוכלו לחתום בקבוצות ככל שיחפצו כדי לחזק את הליגה, אך בשל התנגדות הדירקטורים הוחלט לא לאפשר מעבר חופשי אלא בהסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully