וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הספורט על הפרשה: "ספורטאים צריכים להוות דוגמא אישית"

חילי טרופר "מציע לכולם להיזהר מלהסיק מסקנות מוקדמות". יו"ר נעמת כתבה לבעלי מכבי תל אביב גולדהאר: תשעה את השחקנים מיידית

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון
כוחות משטרה בזירת נפילת מטוס F-16 בקיבוץ הרדוף שבגליל התחתון, 10 בפברואר 2018. שלומי גבאי, שלומי גבאי
בודקת. המשטרה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

הכדורגל הישראלי סוער בעקבות הפרשה שחשפה כי שני שחקני מכבי תל אביב קיימו לכאורה יחסי מין עם קטינות מתחת לגיל 16. הפרשה החלה כשתלונה הגיעה למועדון ואל התיכון בו לומדות הנערות שבעת ביצוע הקשר המיני על פי החשד היו מתחת לגיל 16. ההערכה היא כי שני השחקנים הכירו את הנערות באירוע, ודאגו להזמינן לבית של אחד מהם - ושם על פי החשד קיימו איתן קשר מיני. האלופה הוציאה הודעה לקונית ומסרה כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".

אתמול (רביעי) השניים השתתפו כרגיל באימון קבוצתם והבינו רק בסיומו שהפרשה עומדת להיחשף. אחרי הפרסומים הם "ירדו למחתרת". עם זאת, השחקנים - שנמצאים בלחץ גדול בשל האירועים סביבם וההד התקשורתי - סיפרו לחברים שלהם מחוץ לעולם הכדורגל שיש ברשותם הוכחה חד משמעית שהנערות אמרו להם שהן מעל גיל 18. לדברי חברים של השחקנים, ההוכחה הזאת אמורה לסייע להם אם הפרשה תלך ותתפתח.

"האירוע שפורסם בנוגע לשחקני הכדורגל צריך להתבהר בצורה מסודרת וישרה במשטרה", אמר היום שר הספורט חילי טרופר. "אני מציע לכולנו להיזהר מלהסיק מסקנות מוקדמות מדי ואיני רוצה לדבר לגופו של מקרה ספציפי. עם זאת, זו הזדמנות לאמירה עקרונית רחבה יותר: ספורטאים, בוודאי בעולם המקצועני וההישגי הם דמויות שצריכות להוות דוגמה אישית, גם בכל הנוגע להתנהגות ראויה ומכבדת."

שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
טוענים שיש להם הוכחה. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

יו"ר ויצ"ו: "החוק מאוד ברור וגם יחסים בהסכמה עם קטינות הם עדיין אונס"

אניטה פרידמן, יו"ר ויצ"ו העולמית, אמרה בנושא: "מדובר בפרשה חמורה אשר לצערנו לא הראשונה וגם לא האחרונה. הגיע הזמן שידוענים יפסיקו לתרץ שלא ידעו מה גילה של צעירה, ויישאו באחריות. לא עולה על הדעת שגברים בוגרים יקיימו יחסים עם קטינות ויתנערו מאשמה. החוק מאוד ברור וגם יחסים בהסכמה הם עדיין אונס.

"אנו דורשות שמשטרת ישראל תנהל חקירה מקיפה, מהירה ועניינית כדי למצות את הדין עם השחקנים ולהעביר את המסר המתבקש, שוב ושוב, שניצול מעמד של גברים כלפי נערות צעירות הוא פסול ואינו חוקי. אנו מצפות ממנהלת הליגות להתנער בפומבי מהמעשה ולהפעיל תכניות הסברה בקרב כלל השחקנים למניעת הישנותם של אירועים חמורים כאלה".

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
מדובר במסר ערכי וחשוב שעל ראשי קבוצת מכבי תל אביב ועל כל הנוגעים בדבר להעביר לציבור הישראלי". גולדהאר/ברני ארדוב

יו"ר נעמת לגולדהאר: השעה את השחקנים מיידית

יו"ר נעמת, חגית פאר, פנתה לבעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר ודרשה להשעות את השחקנים באופן מיידי כאשר מתנהלת בדיקה משטרתית.

"אני פונה אליך בפנייה דחופה זו, להורות על השעיה מיידית של שחקני מכבי תל אביב אשר קיים חשד לכאורה שקיימו יחסי מין עם קטינות שטרם מלאו להן 16 שנים. מהפרסומים עולה לכאורה ששניים משחקני הקבוצה קיימו יחסי מין עם קטינות מתחת לגיל ההסכמה. עולה כי בהמשך לפרסומים אלה, החליטה משטרת ישראל לפתוח בבדיקה אודות הדיווחים הנ"ל. מדובר בעבירות לכאורה חמורות ביותר. לנוכח המצב ועד למיצוי פעולות המשטרה בנידון, אני פונה אליך בדרישה להשעות את השחקנים המעורבים לכאורה".

לדבריה, על גולדהאר להעביר מסר ברור וחד משמעי: "מדובר במסר ערכי וחשוב שעל ראשי קבוצת מכבי תל אביב ועל כל הנוגעים בדבר להעביר לציבור הישראלי בכלל, ובפרט לבנות שעלולות להוות מטרה למעשים הדומים לאלו שנעשו, לכאורה".

כמו כן הזהירה מפני תופעות של הכפשה שיכוונו נגד הקטינות. "אני גם קוראת לכם להשמיע קולכם אל מול כל תופעה של השמצה, הכפשה או התקפה שעלולה להתעורר כלפי הקטינות שבלב הפרשה - ניסיוננו מלמד כי פעמים רבות אותן בנות הופכות מטרה למתקפות מרושעות ברשתות החברתיות ומחוצה להן".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully